Zomereczeem,help astublieft!?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 12:17

Baby olie is inderdaad niet de oplossing als je paard echt hele erge exzeem heeft[b] bij ons ging onze pony steeds meer schuren, zo erg zelfs dat ze zelfs haar hele kont heeft opengeschuurt (en echt grote wonden hoor) van haar staart is echt helemaal niks meer over.....dat is alleen een opgezette dikke staartwortel Verdrietig
Nu is de DA erbij geweest en hebben we een of andere zalf gekregen waar ook iets rustgevends inzit en iets jeukstillend en daar zijn we nu sinds 2 dagen meebezig....en gisteren had ze geen bloederige korsten meer aan haar staart wortel zitten dus ik krijg een heel klein beetje hoopo dat dit misschien toch wel wat verlicht.
Verder heeft hij ons absoluut geadviseert om een Boett deken aan te schaffen.
Succes met je pony.....ik weet hoe erg het kan zijn en hoe frustrerend het is voor je pony en voor jou!!!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 20:21

Djeda schreef:
Wat ook goed helpt is Culivetsem en Allergitum van VSM. Dit zijn homeopatische druppels die je elke dag door het eten moet geven, het liefst vroeg in het jaar mee beginnen. Ik ken meerdere paarden die het daar goed op doen. Aangezien de jeuk van binnenuit komt kan je er wel het e.e.a. op smeren maar de hoofdzaak komt van binnenuit. Doordat de huid die kapot geschuurd is ook gaat jeuken krijg je een cirkel waar je paard inzit. .

hmmm... Een pony bij ons in de buurt krijgt dat homeopatische middeltje ook, maar die is er echt erg aan toe... Voorkomen is het beste. Dag en nacht buiten zonder bescherming in de vorm van een deken is vragen om moeilijkheden. De allergie wordt steeds heftiger.

In dit geval zou ik aan de veearts een spuit vragen tegen de jeuk (corticosteroieden zitten daar in geloof ik) en vanaf dat moment de deken om doen, anders heb je kans dat ze doordat de jeuk niet gelijk weg is doorgaat met schuren en je hele deken gelijk weer stuk is.

Mijn pony heeft sinds eind mei een deken op (24 uur per dag in het land) en hij schuurt amper. Toch heb ik nog een kaal plekje gevonden op de staart, hoe dat kan? Misschien doordat hij 1 dag zonder dek heeft rondgelopen toen ik op vakantie was? Zodra ik hem af doe krijgt hij weer jeuk. Zonder kan dus echt niet... Wel zie je af en toe nog van die ribbels op de manenkam als hij zijn hoofd hoog houdt, maar of dat door de vliegjes komt weet ik niet. Maar zijn manen en staart zitten er nog aan, en zijn staart groeit al mooi bij.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 20:34

Ieder paard is verschillend en daarom moet iedereen een beetje uitvogelen wat bij zijn/haar paard helpt. Ik gebruik vanaf maart Allergitum en Culivetsem en gebruik nu (flessen vol) azijn tegen de vliegen. Verder staat het paard 's nachts op stal. iedere avond smeer ik met baby-olie of als er toch een klein plekje is met goudsbloemcreme. Ik ben eczeem-loos op dit moment!!!
Maar nogmaals: je weet echt niet of dit ook voor andere paarden werkt.