Gapend paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eas_Mon

Re: Gapend paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:23

Easy gaapt ook altijd idd ook als ik het hoofdstel indoe ik vind dat zooo schattig Lovers

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:51

Ik heb altijd begrepen dat het stress is als een paard gaapt als je met hem bezig bent, oversprong gedrag dus. Het paard van mijn vriend doet het als ik hem opzadel. Als mijn vriend hem opzadelt doet hij het niet. Blijkbaar heeft hij stress als ik op hem ga rijden.

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:54

De mijne gaapt soms ook 6 keer in 10 minuten, heel gemakkelijk om foto's te trekken Haha!
Heb al enkele gekke bekken geregistreerd Haha!
Ik weet niet of het echt veel redenen heeft en of het kwaad kan. Volgens mij niet echt Knipoog

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:53

Citaat:
ohh, gelukkig, is mijn paard niet de enige die dat doet.
Met aansingelen wil ze ook nog wel eens gapen.

dat doet pim ook inderdaag. als ik aansingel. ik heb het idee dat het een beetje een tik is en aandacht trekkerij.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:58

wat is oversprong gedrag?

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:43

Sammyoo schreef:
Ik heb altijd begrepen dat het stress is als een paard gaapt als je met hem bezig bent, oversprong gedrag dus. Het paard van mijn vriend doet het als ik hem opzadel. Als mijn vriend hem opzadelt doet hij het niet. Blijkbaar heeft hij stress als ik op hem ga rijden.

heb ik ook wel eens gehoord ja... maar ik kan me bij die van mij echt niet voorstellen dat het stress is aangezien ze verder juist superkalm is en er echt niks om geeft. Het rijden zelf lijkt ze ook altijd erg leuk te vinden.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:47

(heb niet alles gelezen)

Gapen is een soort van stress uiting
net zoiets als briesen (wat ook kan betekenen dat ze zich happy voelen)

Gewoon rustig bij hem doen zodat ze zich goed ontspant

lohengrin39

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:50

ik heb ooit eens gehoord dat een paard gaapt voor de ontspanning van zijn kaken...en ken ook meer paarden die gapen voordat ze een hoofdstel inkrijgen...best grappig eigenlijk...

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:51

o, is het als ze het bit in krijgen? Dat heb ik bij heel veel paarden.. Ze doen dan alvast de mond open, laat maar zeggen

Ik weet niet of het dan nog wel stress uiting is..

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:41

Mijn paard begint altijd te gapen als ik met het hoofdstel kom, lekker makkelijk het bit indoen inderdaad.

net of ze zo lekker geinteresseerd is haha

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:13

Mijn paard gaapt als we klaar zijn met het werk, ik zie het echt als ontspanning, zo van he,he we zijn weer klaar voor vandaag, hij rekt zich dan ook echt even erbij uit, leuk en grappig gezicht!
Ik zie daar echt geen vorm van stress in, ik ben ook zelden boos op mijn paarden, daar kan het echt niet aan liggen.
Het is pure ontspanning, hij gaapt dan 3x en sloft dan naar de waterbak om te drinken Haha!

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:37

helaas gaapt mijn paardje als ze pijn heeft, zodra ze koliekerig gaat worden gaat ze gapen en flemen.

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 09:29

de mijne gaapt alleen voor en na het rijden! moet je zien:
Afbeelding

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:33

ik had het gister en eergister na (intensief) rijden. Ze loopt een stuk losser, ontspannen en ze loopt zeg maar een beetje in trance dus ik denkt dat het komt in mijn geval dan door ontspanning.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:10

Gapen kan van alles betekenen.
Veelal is het ontspanning, bijvoorbeeld tijdens het poetsen of na het rijden.
Echter paarden die ontzettend veel en vaak gapen moeten in de gaten gehouden worden; Dit kan duiden op maagproblemen.
Gapen in de vorm van overspronggedrag is meestal net iets anders.
Mijn paard 'gaapt' wanneer het voedertijd is, een soort van 'schiet op met dat voer' tic.
Waar andere paarden draaien en schoppen, maakt hij rare bewegingen met zijn mond/kaken.
Dit doet hij ook als ik bijvoorbeeld voor zijn stal sta te kletsen en geen aandacht aan hem besteed, dus om aandacht te trekken.

Dus even bij jezelf nagaan of je paard extreem vaak gaapt, en de momenten waarop hij dit doet.
Meestal is er een logische verklaring; Is deze er echter niet, blijft het oppassen.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:25

Vaak als je over de wangen aait of poetst gaan ze ook gapen, net als bij honden.
Vorige week stond die van mij ook steeds te gapen, en het paard waarmee hij los stond ging toen ook steeds gapen.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:45

BasjeGuwrl schreef:
Mijn paard 'gaapt' wanneer het voedertijd is, een soort van 'schiet op met dat voer' tic.
Waar andere paarden draaien en schoppen, maakt hij rare bewegingen met zijn mond/kaken.
Dit doet hij ook als ik bijvoorbeeld voor zijn stal sta te kletsen en geen aandacht aan hem besteed, dus om aandacht te trekken.

mijn paard doet precies hetzelfde, inderdaad een tic. een soort ongeduld. hij is ook erg jaloers dus echt een aandachttrekker