Wat kost Pavo Nature's Best muesli??? Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: Wat kost Pavo Nature's Best muesli??? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 15:58

Die van mij krijgt het ook, zij is wel een NRPSer maar verricht slechts hele lichte arbeid (vl stap met wat draf) en heeft neiging tot vetzucht, voor haar dus ideaal Lachen

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 15:23

Ik heb het van de zomer gegeven, toen het net in de handel was.
Mijn kwpnmerrie liep er goed op, maar toen had ze ook een volle wei.
Mijn vader haalde altijd een zak bij de groothandel voor 9-10 euro dacht ik

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 15:43

Die van mij kreeg het ook na het rijden toen ze dag en nacht op wei stond. Als ze binnen staat geef ik haar er toch sportbrok bij. Vind het dan toch te weinig voor intensief werk.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 15:56

Een van de onze wordt helemaal gek van haverbevattend voer en die hadden we op Pavo Stimix staan. Cerevit en Nature's best zijn daarvoor in de plaats gekomen.
Ben begonnen met Cerevit, maar dat vond ik helemaal niets. Net havermout, totaal geen structuur en hij at het ook niet echt graag.
Nu overgestapt op nature's best en dat voldoet een stuk beter.
Onze dieren krijgen zomer en winter weidegang, ruwvoer naar behoefte en geen brok, alleen maar muesli.
En daar doen ze het al vele jaren prima op. Ook in de sport.

Edit, mijn voerhandelaar vertelde me zaterdag dat hij zijn voorraad Cerevit terug heeft gestuurd naar Pavo.
Bij bijna iedereen die het geprobeerd heeft bleef het bij 1 keer en werd daarna overgestapt op ander voer.
Hoe zijn de ervaringen in andere delen van het land?

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 18:55

daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar!

@ idje, hoe zag de cerevit er precies uit dan?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 10:57

Ik heb ook een zak Cerevit, op zich ben ik er tevreden over, maar waarschijnlijk is mijn fourage handelaar in de war geweest... ik had voor een 20 jarige merrie juist Nature's best nodig volgens het Pavo grooming team plus Herbasan nodig in plaats van gewone slobber...

De paarden zijn gek op de Cerevit. En het ziet eruit als veel gesneden Mais plus vitamine brokjes (denk ik dat de brokjes zijn)

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:04

jjs schreef:
Waarom zou het niet als hoofdvoer kunnen geven?
Als je de gehaltes vitaminen en mineralen vergelijkt op de Pavo site met andere producten van Pavo, dan scheelt dat helemaal niets.
Lijkt me dus een verhaal wat niet klopt.

Dit is wat ze tegen mij zeiden hoor. Ik neem het ook maar aan van hun. Ze zijn groot afnemer van Pavo dus ze zullen wel weten. En als hun zeggen dat de vitamine er in niet zo groot is ga ik er vanuit dat ze weten waar ze het over hebben Haha!

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:05

ik gebruik Nature's Best als beloning nu..en af en toe beetje door de appeltje en wortels (ze is pas 14 maanden maar krijgt nog geen hooi ofzo bijgevoerd vandaar)..
Mijne doet er een moord voor i.t.t die van Cerevit.
Ik heb de Nature's best nu als actie (/promotie) verpakking: 3 kg voor 2.95! is mooi om t uit te proberen dacht ik zo Haha!
Laatst bijgewerkt door sabby op 10-10-06 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:08

nancyimka schreef:
Dit is wat ze tegen mij zeiden hoor. Ik neem het ook maar aan van hun. Ze zijn groot afnemer van Pavo dus ze zullen wel weten. En als hun zeggen dat de vitamine er in niet zo groot is ga ik er vanuit dat ze weten waar ze het over hebben Haha!

Ik zou anders (in dit geval) niet zomaar uitgaan van wat een voerhandelaar zegt. Waarom kijk en vergelijk je zelf niet even op www.pavo.nl ?
Staan de belangrijkste voedingswaardes en kun je het zelf beoordelen...

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:10

Djilan schreef:
nancyimka schreef:

Ik zou anders (in dit geval) niet zomaar uitgaan van wat een voerhandelaar zegt. Waarom kijk en vergelijk je zelf niet even op www.pavo.nl ?
Staan de belangrijkste voedingswaardes en kun je het zelf beoordelen...

Dit omdat ik weet dat hun al de nodige ervaring hebben met Pavo. Er zijn vaak zat ook georganiseerde avonden daar van Pavo. Dus dit zullen ze niet voor niks zeggen. Ze heeft ook niet gezegt dat het slecht voer is maar als ik een heel compleet voer met hoge vitamines wil geven kon ik beter Hartog voeren. Ik doe namelijk niet veel met mijn fjordje (ivm peesblessure) en wil met zo min mogenlijk kracht voer een zo groot mogenlijk aantal vitamines binnen zien te krijgen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:13

Als ik bijv. vergelijk:
Natures Best
Vitamine gehaltes (per kg)
Vitamine A 12.500 IE
Vitamine D3 2.100IE
Vitamine E 165mg
Vitamine B1 15mg
Vitamine B2 15mg
Vitamine B6 10mg
Vitamine B12 150mcg

Pavo Melange:
Vitamine A 13.500IE
Vitamine D3 2.100IE
Vitamine E 250mg
Vitamine B1 20mg
Vitamine B2 20mg
Vitamine B6 12mg
Vitamine B12 200mcg

Brok: ConditionX
Vitamine A 12.500 IE
Vitamine D3 2.100 IE
Vitamine E 165mg
Vitamine B1 15mg
Vitamine B2 15mg
Vitamine B6 10mg
Vitamine B12 150mcg

Verschillen vallen best mee, dus kan prima als hoofdvoer.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:14

nancyimka schreef:
Dit omdat ik weet dat hun al de nodige ervaring hebben met Pavo. Er zijn vaak zat ook georganiseerde avonden daar van Pavo. Dus dit zullen ze niet voor niks zeggen. Ze heeft ook niet gezegt dat het slecht voer is maar als ik een heel compleet voer met hoge vitamines wil geven kon ik beter Hartog voeren. Ik doe namelijk niet veel met mijn fjordje (ivm peesblessure) en wil met zo min mogenlijk kracht voer een zo groot mogenlijk aantal vitamines binnen zien te krijgen

Bedoel je hiermee dan dat in het hele Pavo assortiment te weinig zit of alleen in de Nature's Best?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:48

Oo dat maakt idd niet veel uit!

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 15:30

sabby schreef:
ik gebruik Nature's Best als beloning nu..en af en toe beetje door de appeltje en wortels (ze is pas 14 maanden maar krijgt nog geen hooi ofzo bijgevoerd vandaar)..
Mijne doet er een moord voor i.t.t die van Cerevit.
Ik heb de Nature's best nu als actie (/promotie) verpakking: 3 kg voor 2.95! is mooi om t uit te proberen dacht ik zo Haha!

Hoi Sabby
ik zie dat je nog geen hooi geeft; lees ik het nu verkeerd, want het lijkt me dat je paardje in ieder geval ruwvoer moet krijgen en daarnaast wat brok en/of muesli.
Ruwvoer -hooi, kuil of gras- lijkt me uitgangspunt van je voedingrantsoen.

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:17

Ze staat nu nog 24/7 buiten ..en blijft dat doen trouwens, maar er wordt nog niet bijgevoerd; dat bedoel ik.
Ze hebben een enorme wei en zijn nog steeds formaat beer (en dan een net-volgevreten beer hihi), dus geef nu alleen als ik kom een beetje appel/wortel/brood/muesli etc > niet altijd hooren ook niet altijd alles...liksteen etc is er altijd.
Het ging er meer om dat ik die muesli ook wilde gaan voeren misschien, maar er is me duidelijk gemaakt dat ik beter voor brokken kan gaan als er bijgevoerd gaat worden. + hooi natuurlijk by the way

(typefoutje Bloos )
Laatst bijgewerkt door sabby op 10-10-06 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:20

Hier kost het 10,90

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:38

nou type ik t nog onduidelijk haha...ik bedoel dat ze nu (oktober) nog steeds niet bijgevoerd wordt omdat de boer het weer er nog niet naar vind. dat bedoel ik Bloos
Had t een beetje onduidelijk getypt ja, sorry!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 15:00

Ik heb op school nature's best 'ontleed' Haha! We moesten kijken naar de gehalten van de verschillende granen die erin zitten. Ik schrok een beetje van de hoeveelheid brok in verhouding tot de granen, maar dit maakt het voer wel tot een totaalvoer. Aan de brokken zijn namelijk de vitaminen en mineralen toegevoegd.

In nature's best zit:
- 26% brokken met soja
- 18% brokken met tarwegries
- 13% grasbrokken
- 14% spelt
- 12% gepofte tarwe
- 7% tarwe
- 4% gerst
- 3% luzerne
- 3% mais gepoft en heel
Dit zijn percentage's op basis van gewicht. Verder is het niet bepaald een professioneel uitgevoerd onderzoek, maar gewoon leuk om eens te weten wat er nu precies allemaal inzit. Ook weet ik de brokken niet helemaal zeker, maar aan de kleur en structuur te zien zitten de bovengenoemde grondstoffen erin.

Ik heb zelf toch gekozen voor cerevit, omdat er net wat meer energie en eiwit in zit als in de nature's best. Er was alleen wel wat vreemds bij de fouragehandel. De verkoper probeerde mij te vertellen dat de nature's rijker was en beter gevoerd kon worden als de paarden in de sport lopen. Cerevit zou armer zijn... Volgens de gehalten op de site is dit helemaal niet zo. Die man probeerde mij niet iets aan te smeren ofzo (had al afgerekend en zo) maar dacht echt dat het zo was... Wees er dus alert op dat verkopers niet altijd weten wat deze nieuwe muesli's precies zijn!!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 15:03

Daar ben ik achter gekomen Tong uitsteken

Maar ja, dan kan ik ook zie waar het paard straks beter op reageert!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 15:06

Het is idd niet altijd verkeerd om eens te wisselen. Soms kom je er achter dat het allemaal nog beter kan dan je al deed Knipoog

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 15:18

Charos schreef:
Hier kost het 10,90

Dat betaal ik ook per zak van 20 kilo.

Mijn paardje doet het prima op Nature's Best, ze heeft er afgelopen weekend zelfs haar eerste endurancerit met goed gevolg mee uitgelopen Cool (Kregen we daar als kennismakers vervolgens ook nog een emmer Nature's Best Vork Haha!)

Verder krijgt ze (NF - 19 jaar) sowieso Summerfit, tweemaal daags kuil en één a twee stuks fruit per dag.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 09:40

Djilan schreef:
nancyimka schreef:

Bedoel je hiermee dan dat in het hele Pavo assortiment te weinig zit of alleen in de Nature's Best?

Ik heb geen idee, maar ik heb nu hartog balance en ze zeiden dat daar dus net iets meer vitamine in zit als in het voer van Pavo. Dus ik ben daar weer op over gegaan. Ik geef namelijk niet meer als een handje vandaar. Ik zal niet zeggen dat Pavo slecht is daar heb ik geen ervaring genoeg voor. Slecht voer bestaat denk ik niet eens meer. Maar er is denk ik wel altijd voer dat van betere kwaliteit is en ik zal niet zeggen dat dat hartog is. Maar dit is wel wat ze mij adviseerde Haha!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 08:39

Ik heb de laatste keer ook een zak Nature's Best meegenomen om te proberen. Ik geef mijn paard als brok Pavo Energy Control omdat ze van de 'gewone' sportbrok erg druk werd en hier met energy control (door de langzamere afgave?) helemaal geen last van heeft. Op dit moment staat ze nog op het land, maar ik ben het voer inmiddels aan het opvoeren, omdat het gras nu al erg arm aan het worden is. Ze valt nl. erg snel terug in gewicht. Om haar niet alleen brok te geven, maar haar toch op gewicht te houden voer ik muesli bij. Overigens gaan ze denk ik vanaf deze week hooi bijvoeren op het land, om de overgang terug naar stal/ruwvoer (wat er nu toch wel aan zit te komen) goed te laten verlopen.

Nu las ik op de site van Pavo dat Nature's Best juist is bedoeld voor paarden die de neiging hebben om te dik te worden (terwijl ik het juist bijvoer om haar op gewicht te houden). Na deze zak ga ik dus denk ik maar weer over op Havens Muesli zonder haver. Dat vindt ze nl. ook erg lekker en daar heeft ze het afgelopen winter (naast haar ruwvoer en brokken) erg goed op gedaan.

Iemand een idee wat het verschil in voedingswaarde is tussen de NB van Pavo en de muesli van Havens ???

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:29

Lermy schreef:
Natures best is niet echt een vervanging van brok!!
Er zitten geen eiwitten en geen suikers in, dus eigenlijk alleen maar geschikt voor sobere rassen (of paarden met een voedingsprobleem).
Als het paard moet werken, zit er in deze muesli te weinig voedingswaarde. Dan zou Cerevit beter in de buurt komen.

Er zit wel degelijk eiwit in. 7 % verteerbaar ruw eiwit en 10,5 % ruw eiwit. Toegevoegde suikers heeft een gezond paard niet nodig.En dat zit dus in de meeste paardenvoeders. Ik ben blij dat dat hier niet in zit.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 12:51

Ik haal dit topic even omhoog, anders plaats ik nu nog een topic met dezelfde strekking en dat kan niet de bedoeling zijn.
Ik zou heel graag van een aantal mensen willen weten wat zij precies hebben betaald voor hun zak Nature's best bij een winkel/fouragehandel.