Wat nu? UPDATE 2e bloedonderzoek=verklaring!!!!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 19:18

Sterkte met origine!! Ik hoop dat ze er bovenop gaat komen.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 00:53

En ja hoor. Het 2e bloedonderzoek geeft eindelijk de juiste diagnose. Ze heeft een bacteriele infectie onder de leden!!!
De man die het bloed had onderzocht zei al dat deze infectie vaak over het hoofd wordt gezien door dierenartsen omdat het vrij moeilijk aan te tonen is en het paard bijna geen symptomen heeft van een infectie. Maar wat ik raar vond is dat hij wel zei dat ze er al zeker een paar weken last van heeft gehad en dat het dus niet pas ontstaan is. Deze bacterie kan soms zelfs een jaar in het paard zitten zonder dat het paard er last van heeft en ineens ernstig opkomen.

Mijn merrie blijft nu die intra krijgen. Dat is homeopatisch en iets met kruiden. Ze mag iedere dag 60 ml daarvan, dat is het maximum en je kan het onbeperkt geven.

En ze zijn nu een penicilinekkur voor haar aan het uitzoeken en daar kan ze pas over een week mee starten want ze is daar nu te zwak voor en krijgt dus eerst iets anders tegen infecties en om de weerstand op te bouwen zodat ze gewoon wat sterker kan starten met de peniciline. Ik weet even de naam niet meer van dat spul dat ik morgen of woensdag krijg. (Ik ben net gebeld en krijg alle informatie en preciese uitslagen morgen nog, ze hebben alleen het belangrijkste snel verteld)

Hoe het vandaag met haar ging: Ze heeft gisternacht de hele stal weer vol gediareed, alles zat onder en het droop van de schotten af Misselijk. Ze is er ook nog even lekker in gaan liggen dus ze werd sochtends gewassen en heeft de rest van de dag in de wei doorgebracht. De stal werd leeggehaald en in de bleek gezet en afgesproeld.
Ze heeft wel goed gedronken en krijgt voor de zekerheid af en toe gewoon wat water in haar keel gespoten. Buiten in de wei heeft ze lekker lopen grazen en ze kreeg nog wat extra gemaait gras (mag ze hebben) wat ze allemaal snel op at en hiermee krijgt ze natuurlijk ook wat vocht binnen.
Voor de diaree krijgt ze nu ook lijnzaadolie ingespoten. Dat moest ik van die dierenarts thuis koken (de lijnzaad) en de olie afgieten. Ze mag daar maximaal 200 ml van per dag. Ik wist niet dat dat ook goed tegen diaree was, maar ik ben benieuwd.
Ze heeft zelfs 2 kilo biks gegeten en aan haar mineraalsteen gelikt!!!
Die intra van die homepatische dierenarts doet echt wonderen!!! Ik weet zeker dat deze vooruitgang daardoor komt, want pas toen ze dat kreeg kwam er weer wat leven in het beesje.

Over een maand moet het wel over zijn en dan kunnen we beginnen met het vet weer op te bouwen, want ze lijkt wel zo'n opgezet overleden ingevallen paard Scheve mond Maar we hebben de tijd en absoluut geen haast!!! Ik ben allang blij dat het waarschijnlijk allemaal weer goed komt en dat die voortdurende onzekerheid van welke diagnose is het nou, eindelijk over is!

Het is een bacteriele infectie!!!! Wie had dat gedacht na al die onderzoeken die ze al heeft gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 01:01

Wat een opluchting, echt waar.
Zo zie je maar weer dat je soms niet genoeg kunt zeuren bij een vee-arts om meer actie. Ik ben blij dat je uiteindelijk toch iemand hebt gevonden die met je mee wilde vechten en de toestand van je paard serieus nam.
Hopelijk gaat het nu snel beter met haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 01:09

Gelukkig maar dat je nu weet wat er aan de hand is, dan kun je er tenminste ook wat aan doen! Hopelijk knapt ze snel weer op!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 08:21

FIjn dat je nu weet wat haar scheelt. Sterkte de komende tijd.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 08:41

Hoe noemt die zeldzame bacterie dan? Weet je dat? Uiteraard zijn er bacterieen in het spel. Door beschadiging van de darm kunnen die volop groeien en de normale flora gaat kapot. Dat geeft dan een darmontsteking. Rare boel daar. In het bloed kan je ook de aard van de bacterie niet zien, gewoon of er reactie is of niet (witte bloedcellen), eventueel wel door bloedculturen (flesjes die ze afnemen) vrije bacterieen in het bloed.
Aan de andere kant geef je voor ernstige darminfecties geen penicilline en dat ze te zwak zouden zijn om dat te krijgen??? De meest zieke mensen en dieren krijgen antibiotica. Hou de boel maar goed in de gaten.....
Heb je het bloedonderzoek zelf? Wil ik anders wel 'ns zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 08:44

Gelukkig alle raadsels uit de wereld. is er ook bekend hoe ze er aan is gekomen? Wat voor soort bacterie en waar die in voorkomt? Ben daar wel nieuwsgierig naar, misschien iets om rekening mee te houden.

Je hebt wel een sterk paardje hoor, dat ze het zo lang heeft volgehouden, die komt weer helemaal goed. Sterkte en succes

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 10:13

Ik ben blij voor jullie!
Gut wat een drama was dat...
Hopelijk knapt ze heel snel weer op en wordt ze weer de oude!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 16:13

Gelukkig dat je nu wet wat het is zeg.

Sterkte!

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 17:05

"Fijn" dat er nu iets duidelijks is aangetroffen, anders zou je aan het twijfelen blijven.
Totaal andere vraag, ga je nog wel verhaal halen bij die afgestudeerde kwakzalver van een dierenarts? Ben benieuwd naar de verklaring die hij heeft.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 13:54

Zannekin schreef:
Hoe noemt die zeldzame bacterie dan? Weet je dat?

In het bloed kan je ook de aard van de bacterie niet zien, gewoon of er reactie is of niet (witte bloedcellen), eventueel wel door bloedculturen (flesjes die ze afnemen) vrije bacterieen in het bloed.

Aan de andere kant geef je voor ernstige darminfecties geen penicilline en dat ze te zwak zouden zijn om dat te krijgen??? De meest zieke mensen en dieren krijgen antibiotica. Hou de boel maar goed in de gaten.....

Door het doen van bacteriologisch onderzoek weet je welke bacterie de problemen geeft en weet je iig zeker tegen welk antibioticum de bacterie gevoelig is.
Dan kan je dus heel gericht antibiotica toe gaan dienen (ipv een breedspectrum wat misschien niets doet of juist veel te veel). Penicilline is een antibioticum. (1 van vele).
[/quote]

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 16:02

Jantien"]
Door het doen van bacteriologisch onderzoek weet je welke bacterie de problemen geeft en weet je iig zeker tegen welk antibioticum de bacterie gevoelig is.
[/quote]
Het handelt hier om een bloedonderzoek niet om een cultuur. Bloedculturen worden zeer zelden gedaan en zijn praktisch nooit positief. Wat bedoel jij dan met cultuur.
[quote="Jantien schreef:
Dan kan je dus heel gericht antibiotica toe gaan dienen (ipv een breedspectrum wat misschien niets doet of juist veel te veel). Penicilline is een antibioticum. (1 van vele).

Uiteraard als je een cultuur hebt wel. Zoals je misschien wel weet zijn de meeste darmpathogenen gram negatief (penicilline = gram positief spectrum) en kan je dus beter een ander antibioticum toedienen, hoeft helemaal geen breedspectrum te zijn.