pavo nature best hoeveel van voeren per dag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

avanoort

Re: pavo nature best hoeveel van voeren per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:39

Neonlight schreef:
Naar Pavo bellen heeft weinig zin, die adviseren naar hun winst. Waarom niet gewoon een voedingsdeskundige die onafhankelijk van een merk is? Daar maken wij ook gebruik van, je krijgt verrassende resultaten dan. En het is uiteindelijk een heel stuk beter voor je portemonnee!

Ik denk dat dat best wel mee valt.... Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:20

Avanoort, wat denk je dat er mee valt? De adviezen of de portemonnee? Ik heb werkelijk waar de meest waardeloze adviezen van hun zelf gehad en ook van anderen gehoord. Wij werken nauwlettend samen met een voedingsdeskundige en een DA, die adviseren toch op een hele andere basis. Als we de adviezen van Pavo hadden gevolgd was het ook niet goed afgelopen waarschijnlijk. Maar voeren doe je nog altijd met observeren en waarnemen, met de ogen en eventueel met bloedonderzoeken. Hoe kan iemand telefonisch adviseren zonder het paard te zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:29

Ik heb eens een advies gehad van pavo voor mijn te dikke 14 jarige met artrose, die dus geen werk meer verricht.
Nou kreeg voer advies dat ik hem niet eens gaf toen hij Z liep Lachen

Maar goed, ik heb dan ook de bescheiden mening dat veel mensen te veel brok voeren maar te weinig ruw voer

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:38

Wij kregen het advies een merrie 4 kilo prestatiebrok te geven met een of ander muesli (2 kilo) met haver terwijl ze met 1/2 kilo al onhanteerbaar was en levensgevaarlijk. Gestoord Dit hadden we zelf niet overleefd waarschijnlijk, vandaar mijn opmerking "was het ook niet goed afgelopen waarschijnlijk". Knipoog Nu krijgt ze 2 scheppen (1 kilo denk ik?) speciale muesli, niet van Pavo maar van Cavalor. Pavo heeft zoiets niet in de collectie, dus kunnen ze het je ook niet adviseren......dus als iets anders het beste voor je paard is heb je maar pech.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 10:54

hopelijk doet de foto het nou wel Knipoog Afbeelding

niet zo'n mooie foto maar van opzij gemaakt.
en wat vinden jullie ervan

hier nog een foto waar hij helemaal opstaat Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:03

Die ziet er goed uit.
Vind je dat zelf dan van niet?

Maar of hij alle vitamines binnen heeft kun je natuurlijk niet zien aan de buitenkant

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 11:26

runningkawa schreef:
Die ziet er goed uit.
Vind je dat zelf dan van niet?

Maar of hij alle vitamines binnen heeft kun je natuurlijk niet zien aan de buitenkant

nou ik vind hem zelf wat te dik,een grasbuik enzo en wat vet zei de da ook maar fijn om te horen dat jij hem er goed uit vind zien dus hij is niet te dik vind je

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:53

Ik vindt em ook niet te dik! je moet de ribben kunnen voelen en niet kunnen zien.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 12:55

avanoort schreef:
Ik vindt em ook niet te dik! je moet de ribben kunnen voelen en niet kunnen zien.

en die grasbuik is dus ook niet erg,en hoe weet je of je paard vet heeft

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:15

dus verders vind niemand mijn paard te dik?? ik heet nou evne kiddes op bokt omdat ik niet meer met mijn eigen gebruikersnaam emaartje kan inloggen

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:05

Ik vindt je paard ook niet te dik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 07:02

Maar wij zien hem niet irl.
Heb je aan je da niet gevraagt wat je dan anders moet doen met voeren.
Hij zij immers dat hij wel te dik was, dus moet hij ook voer advies kunnen geven

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 07:41

bij mij adviseerde de PAVO juist wel veel ruwvoer. Gewoon een pak hooi in de wei (onbeperkt hooi dus). Met maar een halve kilo Nature's Best muesli met een PAVO-koek (voor een drie-jarige haflinger, 3xweek licht bereden).

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:29

Ik ben misschien ook van plan Nature's Best te gaan voeren, ik voer nu alleen Pavo Basic, met na het werk een een muesli van een merk dat ik ben vergeten.
Is het nodig om naast Nature's Best, ook nog de Pavo Basic te voeren? Ze krijgen bij mij 2x 0.5 schep basic per dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 07:52

@Emmaatje; Vind je paard zeker niet te dik.

Ik zit ook sterk te overwegen die Nature's Best eens te proberen. Twijfel tussen die en Equiral Qi Vork .

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 13:18

Mijn paard, dat elke dag minstens een uur dressuurmatig loopt, geef ik 2x 1/4 kg biks (combi sport en basisbrok) en na de arbeid een flinke hand Nature's best muesli.
Tussen 9.00 en 17.00 staat ze op het land. Verder krijgt ze daarnaast nog hooi bijgevoerd. Als ze op stal staat krijgt ze 4x per dag flink hooi gevoerd.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 13:32

Ik heb in plaats van de Nature's Best, de Cerevit gekocht. Dit omdat mijn paarden niet elke dag enorm hard werken, veel vrije dagen hebben en de Cerevit meer gelijk staat aan een basisbrok, en de Nature's Best meer aan een sportbrok Lachen

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 22:40

omdat je van de nature best meer moet voeren zodat hij alles binnen krijgt aan vitaminen en mineralen ga ik hierna over naar de pavo condition brok is precies hetzelfde wat erin zit maar voordeliger met geven.