Iemand ervaring met spierbevangenheid?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marcato

Re: Iemand ervaring met spierbevangenheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 15:04

@ Michelle: Ja dat klopt, dat ben ik! Das ook wel toevallig! Heb ik jou toen gezien..??!!

Wat goed zeg dat je nog Z2 met je paard bent geworden! Dan is mijn zgn "wedstrijd-carriere" dus nog niet over. Maakt ook niet uit als dat niet meer zou gaan, maar het zou toch wel leuk zijn als ik nog kan rijden met hem.

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:05

Marijke82 schreef:
Michelle schreef:
Ik ben er van overtuigd dat je met de juiste zorg er echt niets aan overhoud hoor Knipoog

Beetje rot opmerking....

hoezo?? dat geld toch met alles gewoon goed het advies opvolgen en niet te vroeg teveel willen. want dat is vaak bij zoiets het probleem, ik val hier niemand mee aan hoor, beetje jammer dat jij dat zo opvat.

iso is trouwens ook een slechte opstarter na die spierbevangenheid Knipoog

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:06

Marcato schreef:
Wat goed zeg dat je nog Z2 met je paard bent geworden! Dan is mijn zgn "wedstrijd-carriere" dus nog niet over. Maakt ook niet uit als dat niet meer zou gaan, maar het zou toch wel leuk zijn als ik nog kan rijden met hem.

Nee tuurlijk is je carriere niet over Knipoog
Je zal voorlopig rustig aan moeten doen, maar straks kan je echt wel weer met hem trainen met juiste voeding en medicijnen Lachen

Michelle

nee mijn schoonmoeder staat daar op stal en die vertelde mij het verhaal dat lotte er was geweest (de DA) omdat er een paard koliek had of spierbevangen was. vandaar dat ik dacht "dat ben jij"

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Het hangt er ook vanaf hoe lang het duurde voor de DA er was om te spuiten. Hoe korter daadwerkelijk stijf staan, hoe groter de kans op volledig herstel.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:08

Michelle schreef:
hoezo?? dat geld toch met alles gewoon goed het advies opvolgen en niet te vroeg teveel willen. want dat is vaak bij zoiets het probleem, ik val hier niemand mee aan hoor, beetje jammer dat jij dat zo opvat.

Omdat jij dus eigenlijk beweerd ik het advies van mijn DA niet heb opgevolgd omdat mijn paard er wat aan over gehouden heeft.

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:12

zeg ik dat ergens? mijn reactie was A aan de TS en B zeg ik helemaal niet dat jij het niet hebt opgevolgt Knipoog het waren meer geruststellende woorden dat het goed komt ookal is hij op leeftijd.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 15:13

Mijn paard is meestal al wat stijf tijdens de warming-up. Altijd al geweest eigenlijk. Zou het nu betekenen dat dit voortaan erger gaat worden als voorheen? En als je dus hebt losgereden, zou je paard weer de oude zijn? Tenminste, dan kun je dus gewoon weer lekker aan de gang?

Ok fijn van jullie berichten! Ik ben al wat hoopvoller ingesteld nu! M'n knollie krijgt zoveel tijd als hij nodig heeft, als ie maar hersteld. Maar daar ben ik nu wel van overtuigd.

@ Michelle: Is jouw schoonmoeder degene met die oude witte pony? Het is wel heel toevallig dit hoor! Wat een ontzettend aardige mensen trouwens van de Kleine Pol (Sander en Esther). Ik zal ze nog wel een mailtje sturen over dit hele verhaal.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:13

Michelle schreef:

Ik ben er van overtuigd dat je met de juiste zorg er echt niets aan overhoud hoor Knipoog

Dit bedoel ik Lachen

-edit- ter verduidelijking mijn vorige paard bewijst dus het tegendeel, ze heeft er met de juiste zorg toch wataan overgehouden.
Niet dat het een stijve krant was want ik ben er Z mee geworden, maar vooral in de winter was ze altijd wat stijf bij het opstarten.

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:18

ja ik bedoelde daarmee dat het niet het einde van de wereld betekend Knipoog dat hij er wel weer bovenop komt. als ze maar niet te vroeg te veel wil.

@marcato: mijn schoonmoeder is diegene met die apalosa achtige pony die in hetzelfde stalletje stond alleen dan bij het raam Knipoog

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:19

Michelle schreef:
ja ik bedoelde daarmee dat het niet het einde van de wereld betekend Knipoog dat hij er wel weer bovenop komt. als ze maar niet te vroeg te veel wil.

Dan begrijpen we elkaar Knipoog

Vriendjes zijn?

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:21

Clown das mooi Go jij! Go jij!

kellogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:13

Marcato schreef:
@ Kellogs: hoe lang duurde dat herstel? En wat heb je in deze periode met je paard gedaan?

Ik ging twee keer per dag met haar stappen of tewel wandelen, eerst natuurlijk maar een paar minuutjes en toen langzaam steeds een beetje meer(er naast lopend natuurlijk).
Elke keer na het stappen masseren met zo'n speciale borstel en dan spierbalsem op haar spieren.Het heeft wel bij elkaar zo'n 3 maanden geduurd voordat ze weer genezen was.
Maar het was het stappen,maseren en wachten waard. Haha!

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 23:12

en hoe is het nu???? wat waren de bloedwaardes?

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:54

Ik ben ook benieuwd...

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 13:44

Dank voor de leuke berichtjes...

Ik heb helaas nog geen uitslag van het bloed. Als het goed is, krijg ik dit eind van de middag / begin van de avond te horen. Erg spannend dus.

Ik kan sinds gister mijn apotekerskastje weer vullen met van alles en nog wat. Ik heb Metacam gekregen, een soort stroop en een supplement van Vitamine E + seleen. Dit laatste gaf ik zelf ook al steeds door de slobber heen (ander merk en soort). Maar dit blijkt een mindere concentratie per mg te bevatten.

Gisteravond naar m'n paardje geweest en ik merk niets aan hem. Hij is erg vrolijk en bijdehand en wil zijn stal uit. Arm paard. Hij had wel een koude neus, dus heb meteen een dekentje omgedaan.

Ik hou jullie verder op de hoogte.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:08

spierbevangen kunnen ze wel wat aan overhouden mijn pony is altijd daarna nog stijf geweest. de da had toen ze het had ook geen bloed geprikt maar ze had het wel duidelijk. geef haar sinds 2 dagen ook vit.e. seleen erbij ben benieuwd of ze at soepeler wordt ze is ook al wat ouder.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 08:55

Afgelopen vrijdagavond de uitslag van het bloed gekregen en...goed nieuws... hij is NIET spierbevangen!!!

Wat een opluchting zeg, dat had ik echt niet verwacht. Volgens de VE heeft ie sowieso erge spierpijn en toch wel een zware klap op z'n spieren gehad. En daar heeft ie wel een beetje hulp bij nodig d.m.v. medicatie. Dat krijgt ie dan ook nog een week lang.

Afgelopen weekend moest ik 2x per dag 15 á 20 minuten stappen aan de hand. Vandaag mag ik er op en dan een half uur stappen. Morgen 3 kwartier stappen en woensdag een uur. Vanaf donderdag mag ik weer rustig aan beginnen met rijden.

Ow, wat ben ik blij!

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 08:57

fijn om te horen, dat bespaard je een heel proces.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:13

melaniepk schreef:
als je paard flink rilt en zweet met druppels die eraf rollen en snuift met zijn neusgaten is het misse boel... vaak ontwikkeld spierbevangenheid zich door ineens hard aan het werk te gaan terwijl je paard dit niet gewend is....
een paard bij ons op stal had dit "regelmatig" maar functioneerde verder wel prima...het was gewoon oppassen met zware arbeid...

Mijn paard heeft dat nooit gehad als hij spierbevangen was. Bij Omar merkte je het alleen doordat hij ineens langzamer ging lopen en als ik hem in zijn box wil zetten hij niet meer bewoog.. stond stokstijf stil en wou niet meer draaien, zelfs niet als ik wat voer in zijn bak legdde. Hij probeert dan om zijn voorhand te draaien en laat zijn achterhand staan. Zweten, rillen e.d. heeft hij nooit gedaan. Ik heb nu een andere veearts die een hele andere behandelswijze heeft die voor mijn paard super werkt. Omar mag ook nooit meer biks en kuilgras eten (= erg gevoelig voor eiwitten).

Ik heb nu eigen voer voor hem, Havens kentucky lite E en ik koop zelf droog hooi.

Gelukkig dat je paard niet spierbevangen is!