HELP mijn paard WORD KAAL

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Re: HELP mijn paard WORD KAAL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 09:57

Het kaal worden heeft niks te maken met het voedingssuplement. Ze werd al kaal / verloor extreem veel haar voordat we hier weer mee aan de slag zijn gegaan. Volgens de DA moet ik ook vooral doorgaan met het suplement. De draveres krijgen gemiddeld 2 a 4 scheppen per dag, mijn merrie staat op een schep per dag. Nogmaals, zoals ik hier boven al schreef, als ik mijn merrie alle suplementen zou geven, zoals het voer/ de brok het aangeeft, dan krijgt ze 4 a 5 kilo voer op een dag. Ze groeit dan dicht.
En wat is een paar dagen langer stilstaan / gras maaien extra op een jaar, want verder rijden we elke dag, als de bak maar droog is. Zelfs met regen rijden wij, tenzij we kunnen zwemmen in de bak, zoals in de maand augustus. En boven de 25 graden werken we niet. Mijn merrie staat voor een recratie paard volop in het werk, het is geen sportpaard, die elke dag ruim 4 a 5 uur wertk, of een manegeknol die ruim 6 a 7 uur op een dag mee hobbelt in de lessen.
Ik heb mijn merrie voor me plezier en ik ben verplicht aan haar om haar in goede gezondheid te houden en indien noodzakelijk weer te krijgen.
Mijn DA kent het suplement wat ik gebruik en vind het een zeer goed middel, wat plantaardig is, dus indien zij onverhoop toch te veel binnen krijgt, dan breekt zij dit weer af, en word het verder niet opgeslagen in het lichaam.
Dit suplement is niet alleen voor de vacht, maar voor echt alles.

cind

Re: HELP mijn paard WORD KAAL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:12

sorry ,
ik weet niet welke DA je hebt , maar bepaalde stoffen slaan wel op in het lichaam !!
en wat die fabrikanten op hun zakken zetten , daar zou ik maar niet te veel waarde aan hechten.
het gaat om het totaalbeeld van je paard , kan ze het werk aan , zijn er dingen die niet goed zijn , zoals bv. het haar ( wat nu inderdaad van de weersomstandigheden kan komen)
als iets niet goed loopt , dan kun je iets aan het voer toevoegen . ik zou mezelf er niet zo veel zorgen om maken als het niet blijft doorzetten .
doe gewoon wat jou het beste lijkt voor je paardje.