liesje23 schreef:Sorry, maar kan het niet laten om hierop te reageren.
Mijn eerste indruk is dat jullie onprofessioneel met dit paard omgaan.
Er is ks geconstateerd, wat is er aan gedaan? Als een paard nog steeds wegrent voor de pijn, dan zal het nog wel niet verholpen zijn ( als het al te verhelpen is). Ik raad jullie een goede da aan, waarvan je de juiste begeleiding en tips van krijgt mbt het opbouwen van de spieren. Als de juiste behandelmethode is toegepast is dit paard nu arm bespierd, vanwege het stilstaan, daarna onbelast bewegen ed. Als eenmaal de pijn is weggehaald, kan je rustig de spieren opbouwen dmv longeren en het paard leren te begrijpen dat zn hoofd/hals omlaag brengen geen zeer doet.
Ik zou als ik jou was wat meer info vragen aan de eigenaar, zodat je weer hoe je er mee om moet gaan en het verstandig is om wel op dit paard te rijden.
Het hoofd/hals omlaag brengen kan wel heel erg veel pijn doen! Het is nl erg belangrijk dat een paard recht is in zijn lijf en dan bedoel ik niet dat dat t paard vertikaal recht is maar horizontaal. Pas als een paard echt recht is kan het op een goede maniet de rug ontspannen en ervaart het geen pijn meer. Zomaar een pard laag rijden is erg slecht voor een rug! Helaas zien je dit bij 9,9 van de 10 paarden toch gebeuren. Mijn paard heeft ook KS en ik rijd nu op de Antoine de Both methode en dat gaat erg goed, hoe rechter ik hm rich hoe beter hij door zijn lijf loopt en dus ook zijn rug los kan laten.