heel onderkant van mijn pony's buik ligt open.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barco

Re: heel onderkant van mijn pony's buik ligt open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:04

je kan beter een da een paar keer teveel op het erf hebben dan een een keer te weinig!

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 07:41

da komt vanmiddag om 2uur ben benieuwd....

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 15:52

nou de da is geweest. ze heeft waarschijnlijk een bacteriele ontsteking. moest dr buik scheren. en moet 2x per dag met sunil schoonmaken. en wondspray opdoen. als t over 2 weken niet over is moet ik hem weer bellen dan krijgt ze antibiotica spuiten.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:38

Sorry hoor maar ik vind Sunil niet kunnen op een buik!!!! Als je het nu over een hoef hebt! Waarom niet gewoon met Betadineshampoo??

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 17:59

Narco schreef:
Sorry hoor maar ik vind Sunil niet kunnen op een buik!!!! Als je het nu over een hoef hebt! Waarom niet gewoon met Betadineshampoo??

uhm dat was dierenarts advies he! heb ik neit zelf verzonnen. dus als je t niet erg vind vertrouw ik mijn da gewoon. en betadine is niet heel goed op een wond. de eerste paar dagen tegen infecties kan je best betadine smeren maar daarna is betadine te scherp en staat de wond genezing in de weg. vertelde ook mijn da vanmiddag

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 20:33

Tuurlijk, je moet gewoon het advies opvolgen van je DA maar ik blijf bij mijn standpunt! Ik zeg trouwens ook niet dat je moet smeren met Betadine maar 1x moet wassen met Betadineshampoo en daarna kun je zoals je DA zegt wondzalf gebruiken.
Beterschap ermee!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:50

Goed dat je de dierenarts hebt laten komen ik hoop voor je pony dat het snel weer dicht gaat.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:48

neetje86 schreef:
Narco schreef:

uhm dat was dierenarts advies he! heb ik neit zelf verzonnen. dus als je t niet erg vind vertrouw ik mijn da gewoon. en betadine is niet heel goed op een wond. de eerste paar dagen tegen infecties kan je best betadine smeren maar daarna is betadine te scherp en staat de wond genezing in de weg. vertelde ook mijn da vanmiddag

Sunil (zonder bleek) wordt heel vaak door humane en dierenartsen voor geschreven voor wondontsmetting. Het is een hele zachte zeep.
Wordt veel gebruikt bij hoefzweren, maar ook bij huidwonden.

Ik was daarom alleen al met Sunil, dan weet ik zeker dat ik het in huis hebt, mocht ik het nodig hebben.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 07:51

tienus63 schreef:
Sunil (zonder bleek) wordt heel vaak door humane en dierenartsen voor geschreven voor wondontsmetting. Het is een hele zachte zeep.
Wordt veel gebruikt bij hoefzweren, maar ook bij huidwonden.

Ik was daarom alleen al met Sunil, dan weet ik zeker dat ik het in huis hebt, mocht ik het nodig hebben.

Maar in Sunil zitten ook dingen die ik toch niet op een wond zou willen hebben, alleen de parfum al...

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 08:14

Als je sunil niet wil gebruiken, kan je ook biotex nemen.
Erna gewoon goed afspoelen en droog maken.

De da's zullen het niet voor niets aanbevelen. Ze hebben meer kennis dan wij ooit zullen krijgen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 08:23

Ik blijf er toch bij hoor! Heb je wel eens gekeken op de achterkant van zo'n fles/pak Sunil of Biotex wat er over de gevoelige of beschadigde huid staat? Nee, ik houd het toch bij de Betadineshampoo!