help!! wat voeren jullie je shetlander?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

texeenmaikey

Re: help!! wat voeren jullie je shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:51

De aurokoeken zitten er 90 in een verpakking en kosten 24 euro.

Pareltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:49

De DA zei bij een vriendin haar shet: als je een goede kwaliteit hooi/kuil heb hoef je hem niks bij de voeren.
maar je kan hem een handje biks ofzo geven omdat de anderen wel krijgen en hij dan niet, en dat is beetje zielig.

je zou wel iets kunnen geven waar heel veel vitamine in zit enzo.

maar ik zal je even vertellen waar "krachtvoer vandaan komt".
vroeger moesten de paarden van boeren wel zo'n 9 uur per dag heel hard werken, en dan kregen ze maar een klein beetje eten tussendoor te eten.
maar om die verloren tijd van het eten in te halen, gaven ze biks
(is niets meer dan gedroogd en geperst gras), door middel van biks kregen die boerenpaarden in korte tijd veel voeding binnen.

maar de paarden nu.. doen hooguit 1,5 uur per dag intensieve training, en vaak bij het poesten krijgen ze nog te vreten.

maar de fabrikanten zoals paardendrogist doen net alsof je allerlei middeltjes door het voer heen moet doen omdat je paard anders tekort krijgt.

ik zou je DA even bellen tijdens spreekuur en vragen wat zij adviseert

ik heb niks tegen op suplementen, geef ze zelf ook, maar soms lijkt het net of ik me paard tekort doe omdat ik "die vitamine" niet geef..

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:34

Ik geef mijn minishet een paar korrels brok als mijn grote paard ook eten krijgt. Als mijn paard wat wortel en appel krijgt, krijgt de shet ook een beetje. Ze staan op een kaal land en krijgen nog hooi bij. Het merendeel van zijn maaltijd bestaat dus uit hooi.