*Helpt* Me pony plast zo veel!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_anton_love_

Re: *Helpt* Me pony plast zo veel!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 17:20

Nee dex heeft juis gewoon water! plas Tong uitsteken
Maar hij is nu 2 dagen weg en heb hem nog maar 2 keer zien plassen op 1 dag! En de DA kijken hoe het is een week zonder zout blok:)

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:33

hoi had met mijn pony tot 2 maanden geleden hetzelfde

hij dronk ontzettend veel en dat moest er natuurlijk weet uit en dat kwam dus met liters plas op een dag. heb mijn dierenarts om raad gevraagd en die dacht aan suikerziekte waar ik zelf ook aan dacht. hij rade me aan een plastest te laten doen zodat ze zijn suiker konden meten. ik kreeg echter zijn plas niet opgevangen en ben na 3 weken tog maar naar de kliniek gegaan en een bloedtest laten doen op 33 onderdelen heel de ingewanden werden gecontroleerd onderandere zijn nieren suiker eiwitten lever onstekingen enz. hij bleek echter een model uitslag te hebben en geen suiker of nieraandoeningen. hij vertelde mij dat er meer paarden zijn die gewoon houden van drinken en door al dat drinken moet het er ook weer uit vandaar het vele plassen. heb de week erna zijn drinkensbak afgesloten en geef hem met emmers water zodat hij niet zo veel krijgt maar de hoeveelheid die hij nodig heeft kwa vocht. moet zeggen dat het stukken verbeterd ik hij plaste eerst tot 6 bakken plas vol (van die diepe scheppen) en nu maar 2 of 3 dus het gaat echt vooruit. zou gewoon een bloedtest laten doen dan ben jij ook uit je zorgen. de kosten waren bij mij 93 euro maar dat was dan wel een uitgebreid onderzoek hoorde van een ander meisje op bokt dat zij rond de 60 kwijt was maar ja iedere praktijk heeft andere prijzen. succes ermee en laat je wat weten als je weet wat het is.

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 08:44

Hee
Ik weet wat het is, het was inderdaat het zout blok, Hij mag nu alleen in het weekend het zout blok hebben, verder van de week mag ie der niet staan. Hij staat er nu 4 dagen (volgens mij niet meer) en mag volgende week vrijdag avond er weer staan.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:22

Je mag dieren nooit beperken in hun drinkgedrag! Een dier moet altijd kunnen drinken! Zijn lichaam vraagt om water dus daarom drinkt ie! En een bloeduitslag is ook een moment opname en zegt ook niet altijd alles...... Van een zoutblok kunnen ze meer gaan drinken dat is waar, en anders kan je altijd nog een keer urine opvangen in een schoon potje en naar de DA brengen?

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 16:38

als je het over het drinken hebt waar ik over typte dan geef ik je niet gelijk doe dit op advies van de da hij krijg iets meer dan 30 liters aan water in een emmer en het gras is met dit weer ook vochtig dus hij komt nix tekort

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 18:20

Zijn blaas word erg zwak , daarom mag hij alleen in het weekend,, En hij krijgt vanavond hem weer, en hij plast veel minder Lachen

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:19

je kan hem ook helemaal niet geven Knipoog

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 19:43

Hij heeft het nodig Knipoog
hij heeft snel zout tekort..
Ofzo iets ik weet het niet precies Knipoog

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 13:39

Ik kreeg van de week de tip om brandnetelthee (losse brandnetelthee in een bak, heet water erbij, wat worteltjes en appeltjes in stukjes erbij en laat maar afkoelen. Zodra het water "koud" is, aan je paardje geven) aan mijn paardje te geven, omdat deze allerlei kwaaltjes vertoont. Nu is het algemeen bekend dat brandnetelthee JUIST het dier laat plassen, maar het zuivert wel de lever en de blaas. Mocht je paardje een blaasprobleem hebben, dan kan deze voor een groot deel hierdoor opgelost worden. En laat dat zoutblok maar liggen, of koop een mineralenblok. Zit ook zout in, alleen dan wat minder. Mijn paardje heeft een Himalayablok, daar hoor je ook goede verhalen over. Ik heb het nu een paar dagen gegeven en ze reageert er goed op! OK dan!