hoi had met mijn pony tot 2 maanden geleden hetzelfde
hij dronk ontzettend veel en dat moest er natuurlijk weet uit en dat kwam dus met liters plas op een dag. heb mijn dierenarts om raad gevraagd en die dacht aan suikerziekte waar ik zelf ook aan dacht. hij rade me aan een plastest te laten doen zodat ze zijn suiker konden meten. ik kreeg echter zijn plas niet opgevangen en ben na 3 weken tog maar naar de kliniek gegaan en een bloedtest laten doen op 33 onderdelen heel de ingewanden werden gecontroleerd onderandere zijn nieren suiker eiwitten lever onstekingen enz. hij bleek echter een model uitslag te hebben en geen suiker of nieraandoeningen. hij vertelde mij dat er meer paarden zijn die gewoon houden van drinken en door al dat drinken moet het er ook weer uit vandaar het vele plassen. heb de week erna zijn drinkensbak afgesloten en geef hem met emmers water zodat hij niet zo veel krijgt maar de hoeveelheid die hij nodig heeft kwa vocht. moet zeggen dat het stukken verbeterd ik hij plaste eerst tot 6 bakken plas vol (van die diepe scheppen) en nu maar 2 of 3 dus het gaat echt vooruit. zou gewoon een bloedtest laten doen dan ben jij ook uit je zorgen. de kosten waren bij mij 93 euro maar dat was dan wel een uitgebreid onderzoek hoorde van een ander meisje op bokt dat zij rond de 60 kwijt was maar ja iedere praktijk heeft andere prijzen. succes ermee en laat je wat weten als je weet wat het is.