Tuurlijk heb je helemaal gelijk, de prijzen zijn belachelijk laag, maar wat kan mij dat als eigenaar nou schelen? Als mijn DA plots besluit dat hij betaald wil worden zoals andere academici, ja sorry
Dan neem ik z'n buurman wel die het wel voor een goedkoper tarief doet? Wat is daar nou krom aan? Is toch gewoon vraag en aanbod?
Als de marktprijzen allemaal vrij laag liggen, dan ga ik heus niet de gek zijn die het dubbele gaat betalen. Als er dan een vraag als deze voorbijkomt, waarbij iemand vraagt wat normaal is. Dan kan je daar toch alleen maar eerlijk op zeggen dat dit duur is, aangezien de marktprijzen echt wel veel lager liggen.
Dit is een structureel probleem, als de prijzen belachelijk worden. Dat ze er dan iets aan doen en alle prijzen optrekken. En dan betaal je wel meer maar dan ben je tenminste niet meer die ene 'zot' die geld teveel heeft. En hoe correct een prijsstijging ook mag wezen, als eigenaar die het geld moet ophoesten, ga je mij niet horen juichen. Misschien zijn we verwend, maar als je weet dat je vroeger minder betaalde, dan is meer betalen toch nooit leuk?
En ik zie niet in waarom mijn mening hierover, mij of mijn paard een minder goede klant zou maken?
Integendeel zelfs, t'beest hangt met haken en ogen aan elkaar. Werk gegarandeerd!
En ik ben bereid er belachelijk veel geld aan uit te geven, maar dan wel tegen de marktprijs. Dat jij niet uit je huis komt voor 30 euro, dat is jou keuze.
En eerlijk gezegd zou ik dat ook niet doen, maar ik heb dan ook helemaal niet de ambitie om deel uit te gaan maken van het legertje praktiserende DA's.
Misschien doe ik wel helemaal niets met deze studie, dat zal de toekomst uitwijzen.
Maar als ik nu van gedachten zou veranderen en toch de job wil uitoefenen, tja dan moet ik achteraf niet gaan klagen. Alle studenten DGK zijn tot in den treure gewaarschuwd over de economische situatie van het beroep en toch zijn er nog zoveel (mijzelf inbegrepen
) die eraan beginnen.