Paard naar kliniek Roosendaal -> Rob van Nassau

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flore

Re: Paard naar kliniek Roosendaal -> Rob van Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 10:53

Het gaat gelukkig weer heel goed met Jeanna. Zo loopt weer bijna helemaal goed, nog iets onregelmatig, vooral als ze moet draaien of een kort bochtje moet maken. Vanmorgen heeft ze lekker twee uurtjes in de wei gestaan en na een week op stal vond ze dat erg fijn!

Daarna heb ik het verband eraf gehaald en foto's gemaakt, die moet ik mailen naar Rob.

Voorkant:
http://i24.photobucket.com/albums/c34/s ... orkant.jpg

Onderkant links:
http://i24.photobucket.com/albums/c34/s ... sonder.jpg

Onderkant rechts (wilde ze niet stil houden dus een beetje wazig):
http://i24.photobucket.com/albums/c34/s ... sonder.jpg

En weer een verbandje erom, dit is maar heel dun en moet die sleuven de eerste dagen nog beschermen:
http://i24.photobucket.com/albums/c34/s ... gepakt.jpg

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:01

Ik ben benieuwd hoe het verloopt!! Het ziet er van de voorzijde niet fijn uit, maar de onderkant ziet er erg netjes uit! Houd ons maar op de hoogte, wel interessant~!

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:20

ziet er pijnlijk uit !! arm paardje!!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:14

Jeetje, wat een verhaal idd! Wat sneu voor je paard dat de smid en twee dierenartsen een verkeerde diagnose gesteld hadden... Hopelijk komt het allemaal goed met je paard! Lachen Veel succes!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 14:21

Jeanna krijgt sinds gisteren geen pijnstillers meer dus ze heeft nu ietsje meer pijn maar ze loopt nog steeds beter als voordat ze behandeld is. Vanmorgen toen ze de stal uitkwam was ze even heel stijf maar na een meter of 10 begon ze al beter te lopen. Ze heeft 4 uur in haar weitje gestaan en daarna liep ze redelijk normaal. Ze heeft dus vooral opstart problemen. Twee van de vier wondjes bij de kroonrand zijn nu dicht, uit de andere twee komt nog wat etter. De sleuven in het midden van de hoef zien er ook mooi droog uit.

We hebben nog een lange weg te gaan voordat alles weer helemaal normaal zal zijn, denk ik.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:47

Niet gek dat ze opstart problemen heeft, vind ik. Als je ziet dat ze zo lang met pijn in haar hoeven rondgelopen heeft en dat die ontsteking er nu eindelijk uit is.. Daar zal ze ook weer aan moeten wennen. En haar voeten zullen voor haar nu misschien sowieso gevoelig zijn.

Wat heb je nu om haar hoeven zitten, niks? Want in het midden is wel een stuk open gesneden tot op het 'leven', toch? Of is dat het leven nog niet? (zoveel verstand heb ik er namelijk niet van Clown ).

Heb je van Nassau ook al gemaild? Wat zei hij ervan?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 19:34

Ja is idd tot op het leven gesneden. Er zit nu nog een heel dun verbandje omheen wat ik iedere dag ververs. Ik heb de foto's die hierboven staan naar van Nassau gemaild maar nog niks terug. Maar hij had niet altijd tijd om terug te mailen dus als ik niks terugkreeg kon ik ervan uitgaan dat hij het er goed uit vond zien.

Ik wil zo graag dat ze weer pijnvrij is maar ik moet gewoon geduld hebben vrees ik (niet mijn sterkste kant Bloos )

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:03

Ik kan me voorstellen dat je haar zo snel mogelijk pijnvrij wilt, het is idd niet leuk om je paard met pijn te zien. Ik kan er helaas ook over meepraten...

Maar je hebt er juist alles aan gedaan om haar van alle pijn af te helpen. Je rijdt verdorie 2 uur (!!) naar een smid! Dat zegt toch al heel wat over je hoor OK dan! ! Ik vind het juist heel dapper van je dat je de beslissing gemaakt hebt om naar Rob te gaan.
Nu idd nog even geduld hebben, maar de grootste stap is al gezet Lachen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:15

Jammer dat je geen foto's hebt van hoe het eruit zag voordat het behandeld werd..

Maar het ziet er iig een stuk beter uit nu!!!

Lijkt overigens verdomd veel op de white line dissease.. wat je steeds vaker hoort...

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:16

gelukkig dat ze daar hebben gezien dat het wat anders was.nogal stom datje andere da en smid dat niet hebben ontdekt.
mijn paardje heeft een tijd op visdonk gestaan en hun hadden t echt iedere keer heel erg druk met paardjes die daar kwamen.heel veel van ver ook.mijn oma en tante hebben hem ook als hoefsmid.

hopelijk gaat het nu steeds iets beter.gelukkig liep ze gelijk al beter.

cissieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:02

jeske333 schreef:
Jammer dat je geen foto's hebt van hoe het eruit zag voordat het behandeld werd..
Maar het ziet er iig een stuk beter uit nu!!!
Lijkt overigens verdomd veel op de white line dissease.. wat je steeds vaker hoort...

White line disease is naar mijn mening heel iets anders dan ontstekingen.
white line disease is een schimmel en een ontsteking een bacterie.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:09

Dat klopt, maar de ontsteking zou het gevolg kunnen zijn van een bacterie die zijn slag kan slaan door een schimmel die deze ziekte veroorzaakt..

Maar het was maar een gedachte.. heb er zelf gelukkig nooit mee te maken gehad..

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 12:37

Voor de behandeling zag het er ongeveer hetzelfde uit als de foto's op pagina 1 maar dan zonder die sleuf in het midden. Etterende wondjes aan de kroonrand dus voor de rest niks bijzonders. Vandaag had ze al minder opstartproblemen. Ze stond ook al toen ik in de stal kwam en gisteren lag ze nog. Ze heeft weer in de wei gelopen en daarna heb ik het verband verschoont. Ik heb nog verband voor 2 of 3 dagen en daarna dek ik nog een dag of 10 die sleuf af met wat gaasjes.

Ik had vanmorgen ook een mail terug van Rob van Nassau. Hij vond het er goed uitzien. Ik moet gewoon zo doorgaan met wat ik nu allemaal deed en dan kwam het allemaal goed. Die opstartproblemen had hij verwacht maar dat zou heel langzaam aan beter worden zei hij. Tussen half en eind oktober moeten we terug komen.

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:52

Hai
Fijn dat het nu zoveel beter gaat. Ik heb ook al vanaf mijn 1e pony de broer van Rob, Toon, dat is ook alweer zo'n 18 jaar. Ze zijn soms erg kort door de bocht maar wel recht door zee en (h)eerlijk confronterend.
Ik heb ook nog nooit problemen gehad aan de voetjes van mijn paarden. Gelukkig.

Borivage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 04:59

Zilion schreef:
Hai
Fijn dat het nu zoveel beter gaat. Ik heb ook al vanaf mijn 1e pony de broer van Rob, Toon, dat is ook alweer zo'n 18 jaar. Ze zijn soms erg kort door de bocht maar wel recht door zee en (h)eerlijk confronterend. Ik heb ook nog nooit problemen gehad aan de voetjes van mijn paarden. Gelukkig.

Ben ik het mee eens.
Er zijn nog wel wat andere kleine dingen waar ik zlf niet mee eens ben, maar dat is ieder voor zich.
Ik ken diverse Hoefsmeden die niet te spreken zijn over hun, maar moet toch eerlijk zeggen ze zijn echt niet slecht.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:09

Borivage schreef:
Zilion schreef:
Hai
Fijn dat het nu zoveel beter gaat. Ik heb ook al vanaf mijn 1e pony de broer van Rob, Toon, dat is ook alweer zo'n 18 jaar. Ze zijn soms erg kort door de bocht maar wel recht door zee en (h)eerlijk confronterend. Ik heb ook nog nooit problemen gehad aan de voetjes van mijn paarden. Gelukkig.

Ben ik het mee eens.
Er zijn nog wel wat andere kleine dingen waar ik zlf niet mee eens ben, maar dat is ieder voor zich.
Ik ken diverse Hoefsmeden die niet te spreken zijn over hun, maar moet toch eerlijk zeggen ze zijn echt niet slecht.

Heel apart.. hier in de buurt verwijzen de hoefsmeden juist altijd naar hun, ik heb nog nooit een hoefsmid iets negatiefs horen zeggen over de gebroeders van nassau.

En inderdaad, ze zijn soms kort door de bocht, maar heel duidelijk en je weet wat je aan ze hebt!! Ik geniet ook echt als ik op de kliniek ben, en ik zie paarden met verpeste voetjes aankomen strompelen, en ze gaan zuiver met mooie voetjes weer weg, wat een prachtwerk leveren die mannen af!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:39

Ik moet idd zeggen dat ze goed zijn in hun vak.

Echter ze hebben een mentaliteit van niks, overal hebben ze iets op aan te merken en ze zijn niet altijd even vriendelijk..

Maar nogmaals, ze weten wat ze doen..

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:56

Borivage schreef:
Zilion schreef:
Hai

Ben ik het mee eens.

Zou het dan geen jaloursie zijn. Ik ken ook genoeg hoefsmeden , maar als het over hun gaat komt er altijd een stukje haat en venijn naar boven en dat terwijl ik nog nooit geen slechte verhalen heb gehoord. En ja als jij aan hun vraagt hoe jou hoefsmid ziijn werk heeft gedaan en hij vind het nix dan is ie gewoon eerlijk tegenover het paard. Dat terwijl je nog geen naam hebt genoemd van de hoefsmid

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:06

Rob is nu bijna 22 jaar mijn hoefsmid, Antoon heb ik nooit gehad voor mijn paarden, maar aangezien het een tweeling is zullen ze niet zoveel van elkaar verschillen !
Rob is perfectionist, in ALLES wat hij doet, of het nu bekappen/beslaan is of bijvoorbeeld zijn website (sávonds laat nog even onderhouden en mailtjes beantwoorden, 100-den mailtjes !) maar hij eist dat ook van zijn omgeving en collega's.

Ik heb nu niet echt het makkelijkste paard om te beslaan + speciaal beslag (paard was op zijn 4e al opgegeven wegens HKO, arthrose en verbening vd hoefkraakbeenderen, gisteren nog lekker gereden, ze is nu 19 jaar !) maar als hij zelf een ijzer verkloot of het wil niet lukken, dan moet je hem ook horen vloeken en tieren op zijn eigen "onhandigheid" en ja, als je zijn advies niet opvolgt, waardoor zijn behandelplan de mist in gaat, dan kan ie ook wel eens boos worden en je de waarheid vertellen

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:18

Mist schreef:

Ik heb nu niet echt het makkelijkste paard om te beslaan + speciaal beslag (paard was op zijn 4e al opgegeven wegens HKO, arthrose en verbening vd hoefkraakbeenderen, gisteren nog lekker gereden, ze is nu 19 jaar !) maar als hij zelf een ijzer verkloot of het wil niet lukken, dan moet je hem ook horen vloeken en tieren op zijn eigen "onhandigheid" en ja, als je zijn advies niet opvolgt, waardoor zijn behandelplan de mist in gaat, dan kan ie ook wel eens boos worden en je de waarheid vertellen

Zo zijn ze beide ik heb dan Antoon en Rob komt dan regelmatig op zijn fietsje voorbij voor overleg of het bekijken van een ijzer van een andere smid wat onder een meestal kreupel paard vandaan kwam.

cissieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:29

jeske333 schreef:
Dat klopt, maar de ontsteking zou het gevolg kunnen zijn van een bacterie die zijn slag kan slaan door een schimmel die deze ziekte veroorzaakt..

Maar het was maar een gedachte.. heb er zelf gelukkig nooit mee te maken gehad..

Nee, de ontsteking is het gevolg van een bacterie maar een schimmel kan deze bacterie niet veroorzaken.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:04

Hoe gaat het nu met je paard Snowytje?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 10:09

Het gaat steeds iets beter. De opstartproblemen worden iedere dag iets minder, wel maar een heel klein beetje minder maar toch... Ze staat ongeveer 5 uur per dag in de wei en als ze de wei uitkomt loopt ze zo goed als normaal. Vandaag gaat er voor de laatste keer verband om haar hoeven, dan is het op. Dus vanaf morgen alleen nog een gaasje. Ik zal vanmiddag nog eens foto's maken, als ik het niet vergeet.

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:10

Tjee wat een verhaal zeg. Ik zie hier alleen maar positieve reacties dus dat
zegt wel genoeg vind ik. Ik vind het ook heel goed dat je hem via de mail op de
hoogte moet houden van hoe het eruit ziet. Hij behandeld dus niet zomaar en
zegt vervolgens ik zie je over een x aantal weken wel weer.
Ik ga dit topic volgen vind het erg interessant.
Heel veel succes met je paardje.

Groetjes Bianca
Laatst bijgewerkt door Deerne op 25-08-06 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:10

Snowytje schreef:
Het gaat steeds iets beter. De opstartproblemen worden iedere dag iets minder, wel maar een heel klein beetje minder maar toch... Ze staat ongeveer 5 uur per dag in de wei en als ze de wei uitkomt loopt ze zo goed als normaal. Vandaag gaat er voor de laatste keer verband om haar hoeven, dan is het op. Dus vanaf morgen alleen nog een gaasje. Ik zal vanmiddag nog eens foto's maken, als ik het niet vergeet.

ben benieuwd echt intressant topic