Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Downhill schreef:Ik moet ook denken aan de ziekte van Cushing maar het komt NIET HELEMAAL overeen met de symptomen van jouw paardje.
Heeft hij een keer koliek gehad? Misschien is hij toen een keer lelijk ten val gekomen en heeft ie een probleem in zijn BEKKENS gekregen ofzo.... Dat ie daardoor dat beentje sleept. Geef de moed niet op, luister naar je gevoel, je WEET dat het een goed paard was en weer KAN worden! Doe wat je gevoel zegt! Je hebt er genoeg verstand van om daarover te kunnen oordelen.
Heel veel sterkte
Bokker Suzanne F "kent" ook een paard die "zoiets" heeft gehad... Moet je haar even PB-en hierover.
Ik zou inderdaad zoals HeleenXX al zegt even advies bij hun halen. Gesproken over zijn algehele toestand en het niet dik krijgen van hem: Is zijn gebit ook al ECHT BINNENSTEBUITEN gekeerd??? Jong paard en hij wisselt natuurlijk volop.
Citaat:heb begrepen dat het niet makkelijk te ontdekken is. Het kan ook een tumor (meestal goedaardig) op de alvleesklier zijn, maar het ziektebeeld lijkt ook heel erg op problemen met de hypofyse, dus Cushing. Ik zou Cushing ook nog niet uitsluiten, want diabetes is een bijverschijnsel van Cushing. Een symtoom van Cushing is extreme haargroei, niet zozeer de krullen die zitten meestal aan de benen.
Diabetes symptomen zijn o.a. veel drinken en urineverlies, gewichtsverlies ondanks veel of normaal eten en een ruwe vacht. Ik lees dat een dierenarts met behulp van 'functietesten' kan vaststellen of het diabetes of een gezwel van de hypofyse (cushing).
Problemen met de bijnierschorshormonen kunnen ook voortkomen uit problemen met de hypofyse. bij deze dieren neemt de eetlust af, worden mager, ontstaat er een ruw en dor haarkleed en is er kans op kreupelheid en soms lichte koliek.

atreyuevita schreef:Wat rot zeg! naar alle kliniek adviezen zou ik wel je paard even "met rust laten" ofwel in een wei met inloopstal en even tot zichzelf laten komen zonder bereden te worden. Wel veel mee wandelen. Zoals ik het lees moet je paard op krachten komen en afleiding hebben van de klachten (vandaar dus de constante weidegang).