Hoe lang wachten met rijden na eten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ringetje

Re: Hoe lang wachten met rijden na eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:53

Wanderers schreef:
Minstens 1 uur, 2 uur is nog beter. Maarruh, wat minder bekend is: ook nooit direct na het werk laten eten/drinken. Ook dan minstens een uur wachten.

Dat heb ik inderdaad ook nooit gehoord. Hmmz, ik geef hem altijd een kleine beloning in de vorm van een beetje musli. Mag dat dan ook niet?
Ik rij bijna nooit vlak na het voeren. Meestal alleen later in de middag. Maar heel soms kan ik niet anders. Maar dat doe ik dan ook alleen als ik echt niet anders kan.

mirginoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:09

Wanderers schreef:
Minstens 1 uur, 2 uur is nog beter. Maarruh, wat minder bekend is: ook nooit direct na het werk laten eten/drinken. Ook dan minstens een uur wachten.

nou dat is dan mooi Clown dan ben ik al jaaaaaren verkeerd bezig Gestoord

en mijn vader vroeger ook, we hadden toen een ponyclub en als ze van een ritje thuis kwamen werd er een emmer met bix voor de neus gezet en als dat op was drinken en dan gingen ze weer op pad.

en mijn pony nu ook,als ik terug kom van een lange rit en ze gaat d`r box in is het eerst plassen dan drinken en in de tussentijd heb ik voer gepakt wat ze dan krijgt Vork

of ik heb dan steeds mazzel gehad of ijzersterkte paarden ,want geen 1 heeft er ooit klachten van gehad

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:01

Is dan toch prima joh! Vooral blijven doen wat je gewend bent te doen.
Overigens beweer ik nooit zomaar iets zonder me erin verdiept te hebben. Om maar even een citaat te geven : "Laat het paard niet direct voor of na het eten werken. Laat het voor en na het eten een uur rusten. Een volle maag rust op het middenrif en de longen; dit kan ademhalingsproblemen en koliek veroorzaken." ...
Voor de goede orde: het gaat hier dus echt over een volledige maaltijd, niet om een hapje als beloning ..

manneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:47

Doe zelf 2uur voor en het eten .
sport zelf ook niet graag met een volle maag.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 08:53

Paard van 600 kilo lichaamsgewicht krijgt 1 kilo brok... Vergelijkbaar met een mens van 60 kilo die een snack eet van 100 gram... Zo heb ik altijd geredeneerd: dus ik rijd gewoon of ze nu wel of niet haar avondmaaltje brok heeft gehad...

Na het rijden is er onbeperkt water beschikbaar en ze krijgt na het werk altijd een volle schep kruidenmuesli als beloning en energie-leverancier. Ik heb nog nooit problemen gehad en doe dit al bijna 4 jaar op deze manier.