Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jura schreef:Ik ben daarna altijd naar Emmeloord gegaan. Ik vind Emmeloord nog steeds een fantastische kliniek en heb er alleen maar goede ervaringen. Het is natuurlijk een vrij kleine kliniek dus de communicatie loopt dan al vaak goed.
Jura schreef:Vorig jaar is mijn oudste merrie geopereerd in Utrecht (ik had haar ooit op een manier verzekerd dat ze alleen naar Utrecht kon en kon haar ook niet opnieuw verzekeren omdat er dan bepaalde dingen uitgesloten zouden worden). Na haar operatie bleek dat het helemaal niet nodig was geweest. Daar was ik best wel pissed over, waarom hadden ze dat nou van te voren niet gechecked? Nu was ze dus voor niets onder het mes gegaan.
) Jura schreef:dus als je er een ander gevoel bij hebt zou ik zelf altijd voor een second opinion gaan.
youngster schreef:Dat is dan heel sneu maar wat heb je er nou aan als je die slechte ervaringen hoort? Ja je gaat er niet meer naar toe, maar misschien is het de volgende keer wel heel anders. Helpen ze je wel top en doen ze alles goed.
Vind dat je niet uit kan gaan van 1 slechte ervaring. Maar dat is mijn bescheiden mening.

Marije_jiplover schreef:Houd er rekening mee dan wij vreemden zijn voor jullie paarden en dat we misschien inderdaad wel dingen moeten doen die het dier niet leuk vind (pijnlijk been onderzoeken bijvoorbeeld bij kreupelheid).
Anita_D schreef:Daarom had ik er ook liever bij geweest toen hij onderzocht werd, maar ik ben niet eens gebeld!
Ik wist niet beter of hij zou de volgende dag pas onderzocht worden.
Ik weet niet wat er voorgevallen is dat hij zo uit zijn dak is gegaan, maar ik als eigenaar heb altijd het gevoel gehad dat ik hem op dat moment in de steek gelaten heb.
Mijn paard is erg veranderd sinds hij in de kliniek heeft gestaan, alsof hij mij minder vertrouwd.
Ik wil niet zeggen dat hij rustiger was geweest als ik erbij was, dat kan ik niet weten, maar dan wist ik in ieder geval wel wat er aan de hand was.
NickNameWS schreef:Ik heb gisteren-avond dus in Utrecht gezeten.
Voor verhaal zie: viewtopic.php?f=3&t=638890
Maar heb niets dan lof voor de mensen daar, zeer vriendelijk, en alles werd heel goed uitgelegd.
Op het moment staat mijn paard daar nog, en het ziet ernaar uit dat ze daar ook niet meer zal vertrekken![]()
Mochten we haar toch nog op kunnen halen, dan zal ik mijn ervaringen nog wel updaten
Kimmb schreef:3. Het is een universiteit, tuurlijk is dat alleen wetenschappelijk.... en ja ze zijn niet progressief (dat zijn ze in Gent ook niet, daar noemen ze fysiotherapie in een mond met homeopathie en fysio is nog laaaangg niet bewezen, dus werkt het ook niet....... om maar een voorbeeld te geven). Als je verder wil kijken dan moet je dus niet naar utrecht gaan want daar kunnen ze je uiteindelijk maar een wetenschappelijke diagnose geven (en die moet dan natuurlijk wel kloppen).
Dewi schreef:De ervaringen die ik zelf heb met Utrecht zijn redelijk. Ik moet wel eens bellen voor meer informatie over patienten, ze zijn dan wel heel behulpzaam. Een paar minpuntjes:
- Ik krijg het idee dat er heel locaal naar problematiek gekeken wordt. Het klinisch wervelkolom onderzoek is niet al te uitgebreid zal ik maar zeggen (dat blijkt uit de overdracht).
Dewi schreef:- Men staat daar inderdaad nog niet erg open voor fysiotherapie (helaas).
Kimmb schreef:Maar wervelkolom is ook heeeel moeilijk te onderzoeken. Paard is veels te groot voor een normale rontgenfoto bv, paard past niet in een scanapparaat.
Kimmb schreef:en er zijn ook al wel wetenschappelijk studies gedaan over de paardenrug waaruit blijkt dat deze zo sterk is dat, dat vermeende rugproblemen niet uit de rug kunnen komen, maar veeleer uit het (veel meer gevoeliger onder) been. (ik zeg niet dat er geen rugproblemen bestaan, maar ze komen alleen een stuk minder voor dan de meeste eigenaren vermoeden).
vera23 schreef:Mijn pony heeft er ok 2 weken gestaan...heb geen dokter gesproken dat vind ik wel jammer...mn ouders wel maar had ze liever zelf gesproken ja 1 keer over de tel maar waren toen niet echt duidelijk....ze hebben mn pony wel goed geholpen gelukkig...ze hebben wel mn halster touw kwijt gemaakt haha

Marije_jiplover schreef:Voor fysiotherapie staan ze tegenwoordig echt wel open hoor! Ik heb zelf als student een keuzevak gevolgd over fysiotherapie bij dieren (honden en paarden) gegeven door oa Solange Schrijer. En er komt ook af en toe op de kliniek Paard ook een fysiotherapeut (voor overleg met dierenartsen over behandelplannen van patienten en toen ik co-assistent was, heeft ze nog advies staan geven over een patient van ons, die we een soort massage moesten gaan geven.
Dus dat ze er niet open voor staan, kan ik me niet zo goed voorstellen.
katiavl schreef:
idem in gent,
heb mijn stage in het hydrotherapie centrum gedaan, en die hadden ongeloofelijk veel patienten van gent.