Glucosamine

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marloezzke

Re: Glucosamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:33

ik zal je de werking van glucosamine uitleggen
vaak wordt glucosamine samengesteld met chondriotine.
deze samenstelling zorgt wanneer het weefsel tussen de wervels afslijt weer aangemaakt wordt.

wanneer er dus door atrose e.d weefsel weg slijt zou je dit kunnen bijvoeren. het zorgt ervoor dat het weefsel weer opnieuw aangemaakt wordt. wel is het van belang voor de aanmaak dat er nog wel weefsel aanwezig is ook al is dit maar heel erg weinig, wanneer het aanwezig is kan het weer opnieuw aangemaakt worden, wanneer het weg is zal het ook nooit meer terug komen.

ik ken veel paarden die het gevoerd krijgen en waar positieve resultaten worden behaald. ook bij mensen werkt het erg positief, ik ken mensen die niet meer normaal de trap op konden e.d maar door het innemen van dit spul hier wel weer tot in staat waren!

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 13:13

Werking was al duidelijk. Ik was juist benieuwd naar het verschil van die twee, waarom je van de een meer voert dan van de ander. Terwijl ze beiden uit hetzelfde bestaan (volgens de info van de paardendrogist), alleen heeft dat speciaal spul een paar extra toevoegingen. Denk dat ik maar eens aan de paardendrogist ga vragen, ik kan er niet goed tegen als ik iets niet weet Haha!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:33

ja ik die van kruidvat, gewoon die eigen merk tabletjes in zo;n glazen potje, die maalde ik gewoon fijn en dan had ik ook poeder, maar mijn paard vrat ze zo ook wel op tussen haar muesli en brokjes door haha. Op aanraden van de dierenarts ehb ik dit geprobeerd, het werkt hetzelfde als dat dure Primeval o.i.d speciaal voor paarden, en exact zelfde stoffen enzo, dus waarom zou ik gek zijn en mij geld door de neus laten boren door een pot primeval te kopen als dat glucosamine van kruidvat hetzelfde werkt en vele malen goedkoper is ook nog)?

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 08:57

sorry, even tussendoor als medisch bioloog.. volgens mij zijn er nog twijfels over de werking. Zoals Jannes helaas heeft ondervonden lijkt het vooral bij beginnende artrose te helpen.. het kan nooit het hele gewricht herstellen.. alleen de artrose wat remmen Boos!

graskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:28

Hoi, ik heb niets met paarden, maar ik wil toch reageren. Ik heb al vele jaren rugklachten en ging regelmatig naar de chiropractiker.
Sinds ik glucosamine van het Kruidvat gebruik zijn de klachten langzaam maar zeker afgenomen. Als ik opsta minder stijf etc.
Kortom de glucosamine van het kruidvat is uitstekend en goedkoop. Ook mijn kollega die veel sport en last kreeg van stijve gewrichten gebruikt het met succes. Maar nu komt het: hij heeft een hond die al een dagje ouder wordt. Het kostte moeite om hem aan het lopen te krijgen. Hij ging naar de dierenarts en die zei dat hij met pijstillers nog wat kon doen.
Toen dacht hij, ik geef hem ook wat glucosamine . Hij doet het fijngestampt door de leverpastei sinds enkele maanden en de hond loopt weer als als vroeger. Het is echt zo en wij zijn allebei extreem nuchtere mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:27

Dat is ook wel een leuk om te lezen.
Ervaring van mens en hond die het gebruiken Ja

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:44

1 van mijn katten is ook nogal stijfjes uitgevallen (lange tijd overgewicht gehad, begint nu eindelijk wat af te vallen met veel moeite), misschien moet ik die dan ook maar eens aan de glucosamine zetten..... Baat het niet dan schaad het niet? Tenminste als je niet overdoseert neem ik aan.