Ribben tellen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Re: Ribben tellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:18

Als het paard op zich gezond is, dan is goed gras de beste dikmaker. Als dat niet echt mogelijk is, kun je met mais, pulp en olie werken. Als hij heet is zou ik voorzichtig aandoen met haver en biks. Die scheut zonnebloemolie zou ik rustig aan groter maken. Marstall heeft een goede muesli met veel mais en olie er in, als je er in je regio aan kunt komen is dat wel een heel fijne oplossing.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:19

als je granen voert, moet je wel vitaminensuplement bijgeven, de calcium:fosfor verhouding is hierin heel scheef. (extreem scheef) of is dat met 4-granenkrachtvoer anders?

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:24

Als hij zijn hooi laat liggen, is het hooi dan wel goed?
Stoffig,muf,oud...Ruik eens zou ik zeggen Haha!
Mits het hooi goed is, onbeperkt hooi (wel verdelen over kleine porties uiteraard, maar zodra de een op is de ander erachteraan..). En slobber erbij, als z'n darmen er lui van worden, dat kun je toch prima aanvullen met bergen ruwvoer? Dan zijn die darmen wel even bezig hoor Knipoog
Omdat je geen kuil hebt kun je er ook wat lucerne bij doen Lachen

Thijs14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 16:53

Flink veel Hooi/Kuilvoer
calorie rijke voeding

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:49

Vond de da hem dan wel goed op gewicht? Sommige paarden tonen veel rib als ze goed op gewicht zijn (voor hun bouw dan).

Mocht je echt vlees willen kweken, dan is maismeel een goede dikmaker. Succes!

*edit* Dit is al gezegd Bloos

Zijn zijn tanden en kiezen ook goed nagekeken dat hij zijn hooi laat staan? Of kan het misschien stress zijn van het een of ander dat hij druk is en toch niet goed eet? Misschien een plotselinge verandering (andere box, ander voer, een geliefde stal/weidegenootje dat weg is gegaan, ik noem maar wat..)

Aureej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:41

Ik geef mijn pony in dewinter maisolie en werkt goed, ook heb ik gelezen op bokt:
Als je een handje pulp weekt met veel water, het een nacht laat staan en daar bv een handje brok of muesli door heen roert, gegarandeerd dat je haar na een paar dagen al ziet groeien. Ik heb deze week s'ochtends en s'avonds een handje geweekte pulp gegeven en ik zie nu al na 5 dagen dat hij voller is geworden. Echt een aanrader. Er zit verder geen voeding in, je kunt het ook als extra voeding geven.
Veel succes ermee;)

Aureej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:40

Aureej Bericht onderwerp: Re: Ribben tellenGeplaatst: Vandaag 13:41

Posts: 24 Ik geef mijn pony in dewinter maisolie en werkt goed, ook heb ik gelezen op bokt:
Als je een handje pulp weekt met veel water, het een nacht laat staan en daar bv een handje brok of muesli door heen roert, gegarandeerd dat je haar na een paar dagen al ziet groeien. Ik heb deze week s'ochtends en s'avonds een handje geweekte pulp gegeven en ik zie nu al na 5 dagen dat hij voller is geworden. Echt een aanrader. Er zit verder geen voeding in, je kunt het ook als extra voeding geven.
Veel succes ermee;)

Nu weet ik wel niet zeker of dit werkt hoor! Ik heb het maar gelezen! Maar ik heb wel gehoord dat er veeeeeeeel water bij moet en goed laten weken! Maar ik verkies nog altijd maisolie! Knipoog zou ik ook doen..ik weet echt niet of dit werkt hoor..Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:02

Lekker onbeperkt ruwvoer, 'normaal' biks bijvoeren, geen kilo's; alleen maar slecht! Pak 'em beet 1 kg met daarover kopje zonnebloemolie, evt. iedere dag een slobbertje met maismeel. Heb je 'em zo op gewicht; en lekker in z'n vacht ook!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:58

Hooi of kuil erbij... ik vindt dit sowieso een van de basisbehoeften Knipoog
Van goede kwaliteit hooi en kuil komen ze trouwens wel overal wat aan, niet alleen op de buik.