zo goec als het eerst leek te gaan. Zo een tegenslag hebben we nu. De wond knapt steeds open en er is een ontsteking nbij gekomen. Er zit nu een gat in haar been. De pus stroomd eruit. De dierenarts is vanochtend opnieuw geweest. Afspoelen en antibiotica en hopen dat het dicht gaat.
Ontsmet het eens een paar keer met dettol (aanmaken zoals op de verpakking staat) in een plantenspuit en goed in het gat spuiten.
Kawa heeft vroeger eens in de prikkeldraad gehangen en die had op een paar plaatsen gaten. Eerst braaf met acederm enzo, maar ht bleef ontsteken. Toen op aanraden van een kennis, de waterstraal er vol in en daarna dettol.
[quote="runningkawa"] Ontsmet het eens een paar keer met dettol (aanmaken zoals op de verpakking staat) in een plantenspuit en goed in het gat spuiten.
oke, thanks voor de tip, ik ga het meteen proberen. Heb wel dettol staan. Verder wil ze natuurlijk het voer met antibiotica poeder niet opeten. Dus maar weer bellen met D.A. voor een andere toediening.
voor de antibioticapoeder: met aardbeienjam vermengen en in een 20 cc spuit stoppen waarvan het tuutje is afgezaagd --> en dan als wormenspuit toedienen. Door de aardbeienjam (zoet) vinden ze dat best lekker! Lukt het niet met de spuit dan aarbeienjam over zijn brokjes! En niet vergeten, onder de wond vaseline / uiercreme smeren, want de huid kan niet zo goed tegen etter en wordt dan zo beschermt.
Dat wil ze dus ook niet. Mijn vriend heeft haar in de houtgreep in de hoek van de box. Als ze zo eenmaal staat, blijft ze wel rustig. Het is een merrietje met een kop erop hoor. Ze trekt haar onderlipje dan helemaal op van nijd.
Verder ga ik met jullie tips aan de gang.
even offtopic. Ja ik ga haar zelf houden. Haar moeder is gefokt door mijn vriendin die vorig jaar zeer plotseling is overleden. Zo wil ik de lijn die zij begonnen is doorzetten en haar nooit vergeten.
Sodemieters Tjady, Dat ziet er naar uit!!! Blij en toe dat het nu beter gaat met het veulen. Trouwens een verschrikkelijk mooi dier!!! Mijn veulen heeft ook in het draad gestaan. Wij hebben inderdaad breed schriklint. Hij stond op een ochtend met zijn voorbenen UIT de wei en met zijn achterbenen nog IN de wei. Hij had volgens mij al het 1 en ander geprobeerd maar het lukte kennelijk niet. Zijn 20 jarige moeder was iedere keer laag aan het hinniken maar bleef godzijdank WEL rustig (terwijl deze pittige tante nog behoorlijk uit haar dak kan gaan!)
Het meest rare was dat er WEL fiks stroom op het draad stond! We waren als de dood dat als we Brazil zouden benaderen hij ook zou gaan spartelen. maar waarschijnlijk stond hij ZO onder "shock" dat hij ALLES toeliet..... Hoogstwaarschijnlijk ook door zijn TOP-moeder die niet van zijn zijde afweek maar ONS ook niet in de weg stond.... Geen schrammetje op zijn been te vinden! Ik hoop dat ier er wel van geleerd heeft... Het is nogal een veulen wat OP ONTDEKKINGSREIS gaat........ Ik hoop dat ie DIT niet leuk vond om te "ontdekken" !!!
Heel veel sterkte met de nazorg van je veulen. (maar daar wordt ie wel lekker mak van als ie VEEL in de hand MOET komen, hihihi)