Heeft iemand ervatring met Osteopaat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dierfysio

Re: Heeft iemand ervatring met Osteopaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:12

Wat ik al zei: over een paardenbekken weet ik niks, alleen dat een scheef bekken bij een mens absoluut niet altijd op te lossen is door alleen wat aan het bekken te doen

heb ik dat gezegd dan? natuurlijk moet je niet alleen het bekken behandelen dan; de lage rug gaat altijd meedoen in zo'n geval.

En met die wervels bij mensen: ik bedoelde daarmee dat een wervel niet zomaar uit zijn rijtje kan gaan. Dus er echt naast kan gaan staan. Dan krijg je een probleempje met het ruggemerg. Knipoog

eh, ja... dan kan inderdaad niet; dan heb je een dwarslaesie. maar subluxatie kan bij mens wel!

Sommige mensen zijn daar namelijk echt bang voor, vandaar dat ik dit zei.
En als ik wat onaardig klonk

OK, geefnie Haha!

Bloos dan was dat meer omdat er mensen meteen zo raar reageerden op het eerste bericht van Tomcat701, vond het gewoon vreemde reacties.
Groetjes! Lachen[/quote]

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:24

mensen kunnen wel een scheef bekken hebben. ik had al een hele tijd last van mn rug/nek/bekken. ik naar een manueel therapeut voor mensen geweest. bekken stond heel wat verchil in hoogte stonden echt scheef ook mn wervels. paarden weet ik neit maar ga morgen ook voor mijn paard een ostheopaat bellen.

cind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:09

hoihoi
heb voor mijn shetje ook een osteopaat gehad , maar was daar niet tevreden over. deze man keek niet eens waar het probleem zat , maar zei na mijn verhaal meteen dat het in de rug zat , hij is gaan trekken en duwen aan mijn pony , maar hij vergat even dat het beestje maar 100 kg weegt en geen 600 á 700 , zoals een kwpn. schandalig!!
achteraf is trouwens gebleken dat er een doornuitsteekse; was afgebroken meer richting de schoft , maar dit zijn we alleen te weten gekomen door foto's.
neem dus echt een erkende osteopaat en vraag eerst hoe ze te werk gaan voor je een afspraak maakt!!!
dagdag

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:15

cind schreef:
hoihoi
heb voor mijn shetje ook een osteopaat gehad , maar was daar niet tevreden over. deze man keek niet eens waar het probleem zat , maar zei na mijn verhaal meteen dat het in de rug zat , hij is gaan trekken en duwen aan mijn pony , maar hij vergat even dat het beestje maar 100 kg weegt en geen 600 á 700 , zoals een kwpn. schandalig!!
achteraf is trouwens gebleken dat er een doornuitsteekse; was afgebroken meer richting de schoft , maar dit zijn we alleen te weten gekomen door foto's.
neem dus echt een erkende osteopaat en vraag eerst hoe ze te werk gaan voor je een afspraak maakt!!!
dagdag

Ja dat klinkt inderdaad niet zo fijn. Gelukkig belde deze osteopaat me zelf op om het een en ander uit te leggen over zijn werkwijze. Hij is ook humaan fysiotherapeut en osteopaat, dus zijn vooropleiding zit wel goed. En ik heb hem dus van een lijst met erkende dierfysio's, dus ook daar hoeven we ons geen zorgen over te maken! Cool

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:19

dierfysio schreef:
Wat ik al zei: over een paardenbekken weet ik niks, alleen dat een scheef bekken bij een mens absoluut niet altijd op te lossen is door alleen wat aan het bekken te doen

heb ik dat gezegd dan? natuurlijk moet je niet alleen het bekken behandelen dan; de lage rug gaat altijd meedoen in zo'n geval.

Nee dat heb jij niet gezegd, dat was gewoon een opmerking van mijn kant. Maar goed, laten we het erop houden dat jij meer weet van het behandelen van paarden, jij hebt er tenslotte de opleiding voor gedaan (je staat toch wel op de lijst van erkende dierfysio's he??? Clown ).

Het komt er uiteindelijk op neer dat we er zeker van zijn dat de osteopaat die langs komt, erkend is, en niet een of andere kwakzalver.

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:31

beste dierfysio,

ik schaam mij een beetje dat jij ons vak uitdraagt.
waarom zo negatief en opdringerig?

Laat iedereen toch zelf bepalen wat voor deskundige hij denkt nodig te hebben voor zijn paard.
Er zijn goede fysiotherapeten en goede osteopaten ed, maar ook slechte.
het zijn in ieder geval mensen die zich verdiept hebben in de materie en ieder een eigen visie hierin hebben, dat zie je humaan ook.

ik wil ieder succes wensen en hopenlijk maak je de juiste keuze.

ps vragen staat altijd vrij!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:39

beste paardfysio, ik snap niet waar je het over hebt!

het enige wat ik probeer, is uitleg geven over wat en wel/niet mogelijk is met een paardenlijf. ik vind het zo jammer, dat mensen zich in goede bedoelingen geld uit de zak laten kloppen, door lieden die vanalles menen te kunnen met een paard (wat technisch gezien niet eens mogelijk is).
negatief en opdringerig ben ik zeer zeker niet; je wilt niet weten hoeveel positieve pm's ik heb gehad op mijn posts hierboven.

je schamen dat ik een collega van je ben vind ik raar; je kent me niet eens (ik jou ook niet). ga er maar vanuit dat ik adequate kennis heb, en het vak heel hoog heb staan.

je post vind ik niks toevoegen aan het topic; als je problemen met mij hebt, regel dat dan per pm.
maar nogmaals: ik ben me van geen kwaad bewust, een hoop mensen zijn blij met de info die ik geef, en ik snap niet waar jij je aan stoort...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:46

Via PB aub fysio's! Dit doet het topic geen goed!

TS, succes met de behandeling van je paardje.Laat je alles wat de osteopaat doet goed uitleggen. Ik hoop dat je er net zoveel baat bij hebt als ik!

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:06

je kan wel subluxatie hebben bij paarden. ik studeer diergeneeskunde en heb het even nagevraagd aan een prof. verder kan je op de volgende siter er ook informatie over vinden http://www.diergeneeskundigechiropractie.be

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 15:49

Tiessie schreef:
Via PB aub fysio's! Dit doet het topic geen goed!

TS, succes met de behandeling van je paardje.Laat je alles wat de osteopaat doet goed uitleggen. Ik hoop dat je er net zoveel baat bij hebt als ik!

Ha ha

Ja bedankt, ik zal uitgebreid verslag doen....

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:55

Ramsesje schreef:
je kan wel subluxatie hebben bij paarden. ik studeer diergeneeskunde en heb het even nagevraagd aan een prof. verder kan je op de volgende siter er ook informatie over vinden http://www.diergeneeskundigechiropractie.be

hee, da's maf: ik heb het ook aan een prof. anatomie gevraagd (uit Utrechtse factulteit) en die vertelde me dat het dus NIET kan.
tsja, dan weet ik ook niet wie er nou gelijk heeft.
met wat ik op de snijzaal gezien heb, denk ik dat het niet kan. of je hebt een paard wat een giga-trauma heeft gehad, en nu een soort dwarslaesie heeft.
subluxatie bij andere gewrichten kan natuurlijk wel, maar ik neem aan dat hier de intervertebrale gewrichten bedoeld worden (daar had ik het i.i.g. wel over).

't wordt er niet duidelijker op zo. Knipoog

TS: houd je ons op de hoogte? ben reuze benieuwd.... Ja

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:52

je moet kijken bij VSC daar zie je dus dat het wel kan

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 18:23

VSC?? help even, weet niet wat dat is...

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:18

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:01

ik heb mijn paard afgelopen woensdag laten behandelen, ze had 4 blokkades, ik moet haar zowiezo een week volledige rust gunnen, maar ik kan nu al aan haar zien dat het haar goed heeft gedaan,en dat als je de juiste persoon erbij hebt, geen overbodige luxe is,
haar overweldigende karakter zal nooit veranderen, maar haar pijn is hopelijk wel weg. Knipoog

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:10

liannes schreef:
ik heb mijn paard afgelopen woensdag laten behandelen, ze had 4 blokkades, ik moet haar zowiezo een week volledige rust gunnen, maar ik kan nu al aan haar zien dat het haar goed heeft gedaan,en dat als je de juiste persoon erbij hebt, geen overbodige luxe is,
haar overweldigende karakter zal nooit veranderen, maar haar pijn is hopelijk wel weg. Knipoog

Ik had hetzelfde de volgende dag heb je al een heel ander paard.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:22

borrie01 schreef:
liannes schreef:

Ik had hetzelfde de volgende dag heb je al een heel ander paard.

ja, dat is inderdaad zo, ze briest de hele dag door, en staat ook met haar oortjes heel erg allert te kijlen, gewoon heerlijk om te zien.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:26

Pablo is in januari behandeld (of was t februari) nu zijn we hard aan het trainen (endurance) en eind augustus gaan we een week op vakantie, waar hij veel zal lopen. Dus als we terug komen krijgt hij lekker een verwen kuurtje van Heleen Haha!

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 09:20

Hadden jullie paarden veel last met bepaalde oefeningen. Wat zie je dan het verschil?

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:18

mijn merrie had last van een 'slepend' achterbeen, en liep gauw achter de teugel.ook steigerde ze met opstijgen en bijtneigingen met aansingelen,
ze mag pas volgende week weer rustig aan het werk, maar kan nu al duidelijk zien dat ze lekkerder in haar vel zit,

en de hele dag loopt te briesen.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:01

die van mij wilde tijdens het rijden geen stelling en buiging aannemen ook had hij moeite met het optillen van zijn linkerachterbeen met zn hoeven uitkrabben. en als ik het zadel erop legte werd hij nijdig. Al deze kwalen zijn opeens verdwenen. en zou zijn er wel meer dingen die met rijden opeens veel beter gaan. die van mij had op 3 wervels een blokade.

echt ik zweer bij de osteophaat Haha!

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:41

Welke osteopaten zijn bij jullie paarden geweest, borrie01 en lianne?

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:57

ik pm je even ,Nicole10.

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:39

Mijn ervaring is ook zeer positief. Een osteopaat spoort de blokkades op en door middel van manipulatie van de wervels en banden probeert hij/zij deze de blokkades weer op te heffen. Soms zijn meerdere behandelingen nodig. Er komen geen hamers aan te pas het is een hele zacht methode.