Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ylana schreef:polly_amigo schreef:Hallo,
Bij ons op stal heeft een jaarling van ons nog maar net anderhalf week een halster omgehad omdat de boer ( eigenaar ) haar in de andere weide had gezet. Hij had het halster niet afgedaan... en verder niet naar omgekeken.
Sorry, maar zo iets kan gewoon niet in anderhalve week gebeuren, toch...?!?
Geen woorden meer aan vuil maken en gelijk de dierenhberscherming bellen!

) aerdenhout1 schreef:Nou elise, als jij de verzorgster bent, ben ik blij dat je niet een van mijn paarden of pony's verzorgd! Als verzorger moet je daar juist op letten lijkt me!!!! Maar nogmaals...het BESTAAT NIET dat een halster in twee weken ingroeid! Dan heeft het veulen het halster veel langer omgehad!

Butterfly14 schreef:het kan zijn dat het halster ingegroeid is, maar waarschijnlijk had hij het dan al langer dan twee weken om.
het zou wel kunnen imo dat hij aan het begin van die 1,5 week is blijven hangen, hij zich (licht) opengehaald heeft, en dat het daarna eroverheen gegroeid is.
(hoe weet je trouwens dat het 1,5 week is?)
dit klinkt allemaal negatief, en alsof ik je niet geloof, maar dat is niet zo!!
moonshine88 schreef:Kan nooit langer geweets zijn dan 2 weken.. ik heb het toch zelf met me eigen ogen egzien..!Geloof niet dat het halster in 1,5 week is ingegroeid. Zo snel groei geen enkel paard, zelf een jaarling niet, waarschijnlijk al langer om gehad. Een goed gaan praten met die man en anders gewoon de Dierenbescherming bellen..
aerdenhout1 schreef:Nou elise, als jij de verzorgster bent, ben ik blij dat je niet een van mijn paarden of pony's verzorgd! Als verzorger moet je daar juist op letten lijkt me!!!! Maar nogmaals...het BESTAAT NIET dat een halster in twee weken ingroeid! Dan heeft het veulen het halster veel langer omgehad!

realmagic schreef:volgens mij ging dit topic niet over het wel of niet ingroeien van een halster waar wij als buitenstaanders niets van weten omdat we er niet bij zijn geweest.soms zijn er uitzonderingen ook met groei tempi.

Citaat:Als de boer jullie bedankt voor het afhalen van het halster zal hij het vast niet erg vinden als jullie het zelf even verzorgen. Haal bij de drogist betadine shampoo en betadine zalf. Maak het eerst even goed schoon met de shampoo droog het af en doe er voldoende zalf op. Dat een paar dagen twee keer per dag en je zal zien dat het binnen no time een stuk beter gaat! Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het goed praat dat de boer er zelf niets aan doet!
. Betadine is nou niet echt goedkoop.