Ingegroeide halster..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Ingegroeide halster..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 07:28

betadine erop doen, de oplossing of de zalf, dan heelt het wel weer...

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 10:54

Ylana schreef:
polly_amigo schreef:
Hallo,

Bij ons op stal heeft een jaarling van ons nog maar net anderhalf week een halster omgehad omdat de boer ( eigenaar ) haar in de andere weide had gezet. Hij had het halster niet afgedaan... en verder niet naar omgekeken.

Sorry, maar zo iets kan gewoon niet in anderhalve week gebeuren, toch...?!?
Geen woorden meer aan vuil maken en gelijk de dierenhberscherming bellen!

Jawel, bij haar dus wel, daarom schrokken we dr ook zo van! Het is net een veulentje van 1 jaar.

Maar ik heb nog even gekeken. Het ziet er nog niet al te lekker uit, maar er komt al wel een kortsje op ( Gelukkig.. )

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:54

Ik zou ook de dierenbescherming bellen.. Als er naar het arme beestje niet omgekeken word, is het gewoon verwaarlozing!

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:59

aaaaah, zielug.
goed van je dat je het los hebt gekregen, ik hoop dat het weer zal genezen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:01

Schandalig dat de eigenaar er niet naar om kijkt en het niet nodig vindt om er iets aan te doen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:50

Ik begin me nu toch echt af te vragen of dit verhaal helemaal is zoals jullie het neerzetten!!!! Het bestaat niet dat een halster in nog geen twee weken ingroeid! Waarschijnlijk heeft hij gewoon zichzelf stuk geschuurd of iets dergelijks anders kan het niet! Een veulen groeit n.l best snel....maar niet ZO snel!!!

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 07:58

Nee echt waar! Het ijzeren ringetje was al een kleine gedeelte ingegroeid bij dr. Ik kijk zowiezo elke dag hoe de het met dr gaat. Als het kan wil ik dr wel foto's van maken.

Ze heeft zich dr niet aan geschuurd. De boer gaf zelf ook al aan dat het halster strak zat. Dus denk dat het daar ook aan lag, en dat het zo strak zat dat het gewoon in ging groeien.

Ik zal straks proberen foto's dr van te maken.

_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:32

heej hen..
ik vind het echt zielig voor lola..
maar ik ben gister geweest en het ziet er al een stuk beter uit!
er zitten nu korsten op en er is eenkaal stukje ..
ik vind het echt zielig..
je denkt dan toch bij je zelf wel dat halstertje zit te strak..die doe ik even af..maar nee hoor.. Boos!

groetjes Elise
(ps ik ben de verzoorgster van lola Knipoog)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:06

Nou elise, als jij de verzorgster bent, ben ik blij dat je niet een van mijn paarden of pony's verzorgd! Als verzorger moet je daar juist op letten lijkt me!!!! Maar nogmaals...het BESTAAT NIET dat een halster in twee weken ingroeid! Dan heeft het veulen het halster veel langer omgehad!

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:18

heej..

Vind het erg vervelent dat er weer is iets is waar Henk te zielig voor is om er geen DA bij te halen..
Hopelijk gaat het snel over bij Lola en gebeurt er zoiets niet vaker!!

Als er mensen zijn die het niet geloven moeten jullie het weten maar het is echt waar!! Ben net terug van me eigen shetlander (die staat daar ) en heb het gezien, ziet er idd niet lekker uit!!

Maargoed we zullen zien hoe dit verder gaat.......

Groetjes Amber

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 18:40

aerdenhout1 schreef:
Nou elise, als jij de verzorgster bent, ben ik blij dat je niet een van mijn paarden of pony's verzorgd! Als verzorger moet je daar juist op letten lijkt me!!!! Maar nogmaals...het BESTAAT NIET dat een halster in twee weken ingroeid! Dan heeft het veulen het halster veel langer omgehad!

Het is toch echt wel zo, van mij kom je eens kijken hoe het dr uit ziet!! de boel is open gekrapt.. het begon weer te bloeden.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:54

gelukkig haden julie het op tijd gezien henn Knipoog

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:59

het kan zijn dat het halster ingegroeid is, maar waarschijnlijk had hij het dan al langer dan twee weken om.
het zou wel kunnen imo dat hij aan het begin van die 1,5 week is blijven hangen, hij zich (licht) opengehaald heeft, en dat het daarna eroverheen gegroeid is.
(hoe weet je trouwens dat het 1,5 week is?)

dit klinkt allemaal negatief, en alsof ik je niet geloof, maar dat is niet zo!!

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 19:04

Butterfly14 schreef:
het kan zijn dat het halster ingegroeid is, maar waarschijnlijk had hij het dan al langer dan twee weken om.
het zou wel kunnen imo dat hij aan het begin van die 1,5 week is blijven hangen, hij zich (licht) opengehaald heeft, en dat het daarna eroverheen gegroeid is.
(hoe weet je trouwens dat het 1,5 week is?)

dit klinkt allemaal negatief, en alsof ik je niet geloof, maar dat is niet zo!!

Ja hij was al ligt ingegroed niet helemaal..
Omdat ze net een anderhalf week a 2 weken in datweiland staan. ( Mijn paarden staan er zelf bij in, vandaar )

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:06

Geloof niet dat het halster in 1,5 week is ingegroeid. Zo snel groei geen enkel paard, zelf een jaarling niet, waarschijnlijk al langer om gehad. Een goed gaan praten met die man en anders gewoon de Dierenbescherming bellen..

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 19:26

moonshine88 schreef:
Geloof niet dat het halster in 1,5 week is ingegroeid. Zo snel groei geen enkel paard, zelf een jaarling niet, waarschijnlijk al langer om gehad. Een goed gaan praten met die man en anders gewoon de Dierenbescherming bellen..
Kan nooit langer geweets zijn dan 2 weken.. ik heb het toch zelf met me eigen ogen egzien..!

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:25

volgens mij ging dit topic niet over het wel of niet ingroeien van een halster waar wij als buitenstaanders niets van weten omdat we er niet bij zijn geweest.soms zijn er uitzonderingen ook met groei tempi.

_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:34

aerdenhout1 schreef:

nou aerdenhout1..ik was toen op vakantie en ik ben er toen dus niet geweest..
en ik heb lola niet terug gezet in de grote wei maar henk de boer..
dus ik kon er niet op letten als ik op vakantie ben gaat een beetje moeilijk he..

Kaarim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:54

Ontsmet de wond in ieder geval een aantal keren per dag, met bijvoorbeeld betadine. Als er erg veel vliegen op de wond zitten, moet je al helemaal uitkijken, want dalijk heb je de maden erin zitten en dat is het helemaal prijs. Tegen de vliegen kan je bijvoorbeeld uierzalf op de wond smeren, deze zalf werkt anti-vlieg en geeft de wond ook een beschermd laagje tegen weersomstandigheden, zoals bijvoorbeeld wind.

Verder zou ik die boer bij zn lurven pakken en hem laten zien wat er door zijn onverantwoordelijkheid gebeurd is. Wil hij niet luisteren en in het vervolg niet beter opletten. Dan zou ik er toch echt over na gaan denken om de dierenbescherming hierover in te lichten.....

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:33

realmagic schreef:
volgens mij ging dit topic niet over het wel of niet ingroeien van een halster waar wij als buitenstaanders niets van weten omdat we er niet bij zijn geweest.soms zijn er uitzonderingen ook met groei tempi.

Onzin!
Hoe uitzonderlijk sommige paarden ook groeien het is gewoon onmogelijk voor een paard om binnen 1,5 week een ingegroeid halster te krijgen.
Dan is waarschijnlijk het halster a) al veelste strak omgedaan en b) langer dan 1,5 week om gebeleven.
Iets anders ís gewoon niet mogelijk.
Daar hoef je er niet voor bij geweest te zijn hoor.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:49

Precies!!!

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:13

het is ook waarschijnlijk niet de eerste keer dat die boer niet goed met zijn dieren omgaat dus zal het halster well veels te strak gezeten hebben ,hij was ook maar een stukje ingegroeit voor zover je het topic gelezen hebt?in ieder geval sterkte voor het veulen en @elise sneu dat je na de vakantie zo je verzorg veulen aan moet treffen sterkte en richt je op de tips waar je wel wat aan hebt

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:34

Idd Hen,klinkt stom,maar misschien toch eens de dierenbescherming bellen,anoniem,
vind het te gek hoe Die bevangen shet daar rond loopt terwijl ze niet eens meer kan lopen van de pijn,

Ik ben een vriendin van Polly_amigo en ik heb het halster ondtekt dat het zo vreselijk strak zat,
Het beestje kon zijn kaak niet meer open doen zo strak zat het halster vast,
of het waar is van de 2 weken weet ik niet,
maar wel dat het enorm strak zat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 18:52

Ik zou de dierenbeschrmin bellen, dit is te gek voor woordn

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:20

Weet je waar ik aan denk: DROES!.

Een halster kan NOOIT in 2 weken tijd zo ingegroeid zijn dat er een wond zit.

Verder altijd de DB bellen bij ingegroeide halsters want dit is gewooon laksheid en dierenmishandeling!

Citaat:
Als de boer jullie bedankt voor het afhalen van het halster zal hij het vast niet erg vinden als jullie het zelf even verzorgen. Haal bij de drogist betadine shampoo en betadine zalf. Maak het eerst even goed schoon met de shampoo droog het af en doe er voldoende zalf op. Dat een paar dagen twee keer per dag en je zal zien dat het binnen no time een stuk beter gaat! Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het goed praat dat de boer er zelf niets aan doet!

Zelf verzorgen??? Ben je nou gek en dan ook nog zelf de spullen betalen Boos! . Betadine is nou niet echt goedkoop.
Die boer moet er zelf maar voor zorgen hij lacht zich ziek als jullie dit doen.