Brokken vallen uit de mond met eten. Tandprobleem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schatjes

Re: Brokken vallen uit de mond met eten. Tandprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 18:43

RUBYWHITE schreef:
Laat er eens iemand naar kijken die kundig is met het gebit. Je paard is nog te jong om te wisselen, misschien heeft deze een kleine onder of overbeet, misschien wel een kies die hem pijn doet oid. Als je paard zijn brokken niet goed kauwt en hij laat ze vallen zou ik er niet te lang mee wachten om er iemand er naar te laten kijken.

Gaat nu om mijn andere paard van +/- 4 jaar die dus wel aan het wisselen kan zijn. Mijn instructrice wou vandaag kijken, maar dat laat ze niet zo goed. ze kon alleen zien dat er voor niets aan de hand kon zijn.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:50

Laten de meeste problemen vaak achterin zitten Bloos Wij gaan 1x per jaar met de paarden naar Emmeloord toe om hun gebit te laten doen. Met zo`n kaakklem kan de mond erg wijd open en kun je ook achterin goed zien/voelen hoe het er voor staat qua haken .

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 19:13

Albert schreef:
Twee paardengebitsverzorgers bij jou in de buurt waarvan ik garandeer dat ze zeer kundig zijn:
Dhr A. Chatwick chatwick@home.nl
Dhr R. Ramakers r.ramakers@jpnet.nl

Waar komen deze tandartsen dan vandaan als ze bij mij uit de buurt komen. hoe duur kost een gewone check eigenlijk zo ongeveer? Anders stuur ik ze wel een mailtje als ik weet waar ze vandaan komen, of bel ik een van die twee.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:46

Raymond komt uit Brabant, Alan weet ik eigenlijk niet. Wat het kost? dat zal je aan hen moeten vragen.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 16:28

Ik ga maar eens zoeken waar er in de buurt eentje woont, want brabant is toch nog een stuk weg en zal veel voorrijkosten kosten. bij een vriendin van me heeft de dierenarts het toen gedaan. Ik zal haar nog eens vragen en eens in de telefoongids neuzen. in iedergeval bedankt.

lovemonami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:19

dat doet die van mij altijd ik heb toen de DA/ tandarts er bij gehaald en hij had niks. dus mijne laat het vallen eet de rest op en gaat dan aan de biksjes op de grond beginnen Tong uitsteken

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 19:34

De paardentandarts is vandaag geweest. Hij woonde maar een dorpje verder. Bleek dat ze haken op de tanden had (madusha paard van 4 jaar). Mijn andere jaarling had hij snel in de mond gevoeld zonder dat ik het merkte. Daar was niks mis mee, alleen dat ze wolfstandjes heeft. Hij zei dat ik die het beste kan laten trekken voordat ik haar ga inrijden. Stond er wel van te kijken dat mijn meisje zo rustig bleef met het vijlen. bij de hoefsmith is ze niet zo lief. Het was ook niet te duur. Dierenarts is veel duurder. Alles is dus weer goed gekomen. Ben blij dat ik de tandarts heb laten komen ondanks de mensen waar ik sta me voor gek verklaarden en dat het alleen maar voor paarden was die veel geld waard zijn, maar mij is ze dat waard.