Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Knavia schreef:Advocaat van de Duivel spelend: Ik snap die kliniek wel, koop je voor 50.000 euro een Shockwave apparaat, die na aanschaf enkel nog stroom kost, dan moet je wel het geld eruit halen. Tegenwoordig is shockwave enorm in. Alles wat maar te shockwaven is wordt ermee behandeld, en dan is je paard na 16 weken weer goed in plaats van na 4 maanden... .
Knavia schreef:Jij snapt het.....
Knavia schreef:waarom wordt het bij mensen niet meer toegepast (op nierstenen vergruizen na dan)?
Knavia schreef:Vanuit klantbinding is het natuurlijk de ideale behandeling, mensen moeten steeds terugkomen, en elke keer kan je weer een rekening uit schrijven. En niemand dan kan nagaan of het nu wel of niet helpt (of je moet 2 benen met exact hetzelfde probleem hebben, en er 1 wel en 1 niet laten behandelen...)
Knavia schreef:Het staat iedereen vrij om voor de behandeling te kiezen, en ik neem aan dat het meestal weinig kwaad kan, maar om het dan ook te gaan toepassen terwijl de eigenaar specifiek aangeeft het niet te willen....

moonie schreef:newton gestorven
Dressuuramazone Jose Kouwenhoven heeft haar elfjarige Grand Prix-paard Newton (EinsteinxActueel) in laten slapen. Kouwenhoven neemt juridische stappen tegen de dierenkliniek die Newton behandeld heeft. Kouwenhoven: 'Ik kwam bij de dierenkliniek voor een controle. Toen Newton niet helemaal goed bleek op de buigproef, wilde ze hem houden. Tijdens zijn verblijf op de dierenkliniek is zonder overleg shocktherapie toegepast. Ik was voor dit paard geen voorstander van deze therapie en dat hadden we ook eerder al besproken. Toen Newton bezocht op de kliniek, stond hij met een bolle rug en hij had duidelijk veel pijn. Ze hielden het erop dat hij vastgelegen had. Ook zat er haver in zijn bak, terwijl Newton daar allergisch voor was en dat wist de kliniek. Newton stond al enkele maanden op een kalmerend middel, maar dat waren ze vergeten te geven.' Na enkele dagen werd Newton naar een kliniek in Belgie vervoerd voor foto's van zijn bekken. Dat bleek gebroken. Newton kon herstellen, maar mocht niet liggen. Newton ging toch liggen. 'Hij kon niet meer overheind komen. het was afschuwelijk om mijn maatje zo te zien lijden. Er was geen andere oplossing dan hem in te laten slapen.' Uit sectie bleek dat ook Newtons heupkom en bovenbeen waren verbrijzeld. Kouwenhoven:'Ik heb een nagenoegen gezond paard naar de kliniek gebracht en een zwaar beschadigd paard teruggekregen. Hij moet zijn gevallen Er zijn dusdanig grote fouten gemaakt dat ik het er niet bij wil laten zitten.'