Paard breekt bekken in kliniek!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard breekt bekken in kliniek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 08:39

En over welke kliniek praten we dan? Ik kan me echt niet voorstellen dat een dierenkliniek zonder toestemming het paard zomaar shockwave therapie gaat geven!

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 08:46

het verhaal heeft naar alle waarschijnlijkheid twee kanten, en niet lekker verlopende communicatie heeft - in combinatie met een paard, dier dat per definitie kwetsbaar is - een heel vervelend einde gekregen. Ik denk eerlijk gezegd dat veel mensen hier net even te zwart-wit denken. Een kliniek denkt echt niet: jee, de eigenaresse is weg, laten we zonder haar toestemming het paard een dure behandeling geven die zij expliciet niet wil, want we zitten ons nu toch maar te vervelen. Daarbij breekt een paard zijn bekken niet van shockwave therapie.

tikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 09:48

neej ik denk ook niet dat die daardoor zijn bekken heeft gebroken dat kan natuurlijk altijd gebeuren, gevallen in de stal ofsow maar dat ze die therapie doen zonder toestemming! ongelovelijk!

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 16:54

Advocaat van de Duivel spelend: Ik snap die kliniek wel, koop je voor 50.000 euro een Shockwave apparaat, die na aanschaf enkel nog stroom kost, dan moet je wel het geld eruit halen. Tegenwoordig is shockwave enorm in. Alles wat maar te shockwaven is wordt ermee behandeld, en dan is je paard na 16 weken weer goed in plaats van na 4 maanden... .

10 jaar geleden zijn ze al gestopt met shockwaven voor blessures bij mensen, kwamen al die apparaten 2e hands te koop vanuit de ziekenhuizen, en zijn de veeartsen erop in gesprongen. Makkelijk toch, jij weet als eigenaar toch niet hoe snel het was genezen met enkel rust of een smeerseltje. Kijk, er zullen heus wel allemaal voorstanders gaan reageren, maar dan blijft mijn vraag: waarom wordt het bij mensen niet meer toegepast (op nierstenen vergruizen na dan)?
Vanuit klantbinding is het natuurlijk de ideale behandeling, mensen moeten steeds terugkomen, en elke keer kan je weer een rekening uit schrijven. En niemand dan kan nagaan of het nu wel of niet helpt (of je moet 2 benen met exact hetzelfde probleem hebben, en er 1 wel en 1 niet laten behandelen...)

Het staat iedereen vrij om voor de behandeling te kiezen, en ik neem aan dat het meestal weinig kwaad kan, maar om het dan ook te gaan toepassen terwijl de eigenaar specifiek aangeeft het niet te willen....

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:35

Shockwave wordt toch nog steeds ook voor mensen gebruikt..... en niet alleen voor nierstenen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 11:56

Knavia schreef:
Advocaat van de Duivel spelend: Ik snap die kliniek wel, koop je voor 50.000 euro een Shockwave apparaat, die na aanschaf enkel nog stroom kost, dan moet je wel het geld eruit halen. Tegenwoordig is shockwave enorm in. Alles wat maar te shockwaven is wordt ermee behandeld, en dan is je paard na 16 weken weer goed in plaats van na 4 maanden... .

ehh, wat is dan precies het voordeel...?

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 16:16

Jij snapt het.....

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 10:34

shockwave wordt ook gebruikt als een paard bot en bindweefsel bij bv een klein breukje heeft, dit wordt dan vergruist en verdwijnt uit het lichaam.
een vriendin van mij heeft de behandeling voor haar paard gedaan, en haar paardje loopt nu weer goed.
En geloof me, dit heeft echt wel langer dan 16 weken geduurt.

Ik zou niet gelijk de kliniek beschuldigen van allerlei dingen, het paard kan ook uitgegleden zijn in zijn stal en daar de breuk van hebben gekregen, als deze er al niet zat.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:41

Knavia schreef:
Jij snapt het.....

oh, maar nu snap ik je pas echt Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:47

Knavia schreef:
waarom wordt het bij mensen niet meer toegepast (op nierstenen vergruizen na dan)?

Omdat mensen nu eenmaal niet hetzelfde zijn als paarden, en beiden partijen heel anders belast worden.

Knavia schreef:
Vanuit klantbinding is het natuurlijk de ideale behandeling, mensen moeten steeds terugkomen, en elke keer kan je weer een rekening uit schrijven. En niemand dan kan nagaan of het nu wel of niet helpt (of je moet 2 benen met exact hetzelfde probleem hebben, en er 1 wel en 1 niet laten behandelen...)

Mijn paard wordt dus aan 1 been wel en aan 1 been niet behandeld. Omdat zijn andere been dusdanig niet beschadigd is dat daar behandeling of enig gevaar voor is.

Knavia schreef:
Het staat iedereen vrij om voor de behandeling te kiezen, en ik neem aan dat het meestal weinig kwaad kan, maar om het dan ook te gaan toepassen terwijl de eigenaar specifiek aangeeft het niet te willen....

Je kent het verhaal niet.. dat is het mooie aan speculaties.

En overigens já, mijn paard wordt behandeld met schockwave therapie? Wat heb ik te verliezen? Ik grijp alles aan om mijn paard weer op de been te krijgen.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 19:15

ShannaY, je hebt groot gelijk dat je het probeert en inderdaad ik ken jou geval niet en kan daar dus ook niet over oordelen.
Maar het stukje in de Hoefslag was vanuit de amazone geschreven, en die had dus aangegeven dat ze het niet wilde. Dus dan ga ik er maar vauit dat ze dat inderdaad ook zo aan die kliniek heeft verteld. En dan is het niet acceptabel als ze het toch doen.

Ik heb nog eens gesproken met een humaan fysiotherapeut, en die zegt dat inderdaad shockwave toch wel wordt toegepast, nog steeds. Maar voor veel minder problemen dan waar ze het vroeger allemaal niet voor probeerden. Ze gebruiken het nu enkel bij blessures die zich afspelen op de overgang bot-weefsel of voor blessures waarbij op een rontgenfoto verkalkingen te zien zijn.
Mijn excuses dus, mijn vorige stukje klopte niet, shockwave wordt nog steeds bij mensen gebruikt, maar in enkel heel specifieke gevallen.

ShannaY, succes met je paard.

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:29

mijn paard is ermee behandeld. rontgen foto's laten wel degelijk bewijs zien hoor!!!

lovemonami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:13

pff het zal je indd maar even gebeuren zech gezond heen zwaar kreupel breuken enzo terug Verdrietig

NewForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:03

Jeetje,, nou daar ben je ook niet blij mee, pff het zou je maar gebeuren moet er niet aan denken.

Debb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:43

Jeetje, het zal je maar gebeuren zoiets! Het zou je eigen paardje maar zijn..

PeertjeRijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:47

wow ja het zal je maar gebeuren bij je eigenpaard
ik moet er niet aan denken Verdrietig

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:48

Heeft iemand nu al eens het complete berichtje gelezen? Ik snap het verband tussen shockwave en bekkenbreuk ook niet echt Verward

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:55

Ik zou ook graag het complete bericht willen lezen anders kan ik niet oordelen.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:29

newton gestorven

Dressuuramazone Jose Kouwenhoven heeft haar elfjarige Grand Prix-paard Newton (EinsteinxActueel) in laten slapen. Kouwenhoven neemt juridische stappen tegen de dierenkliniek die Newton behandeld heeft. Kouwenhoven: 'Ik kwam bij de dierenkliniek voor een controle. Toen Newton niet helemaal goed bleek op de buigproef, wilde ze hem houden. Tijdens zijn verblijf op de dierenkliniek is zonder overleg shocktherapie toegepast. Ik was voor dit paard geen voorstander van deze therapie en dat hadden we ook eerder al besproken. Toen Newton bezocht op de kliniek, stond hij met een bolle rug en hij had duidelijk veel pijn. Ze hielden het erop dat hij vastgelegen had. Ook zat er haver in zijn bak, terwijl Newton daar allergisch voor was en dat wist de kliniek. Newton stond al enkele maanden op een kalmerend middel, maar dat waren ze vergeten te geven.' Na enkele dagen werd Newton naar een kliniek in Belgie vervoerd voor foto's van zijn bekken. Dat bleek gebroken. Newton kon herstellen, maar mocht niet liggen. Newton ging toch liggen. 'Hij kon niet meer overheind komen. het was afschuwelijk om mijn maatje zo te zien lijden. Er was geen andere oplossing dan hem in te laten slapen.' Uit sectie bleek dat ook Newtons heupkom en bovenbeen waren verbrijzeld. Kouwenhoven:'Ik heb een nagenoegen gezond paard naar de kliniek gebracht en een zwaar beschadigd paard teruggekregen. Hij moet zijn gevallen Er zijn dusdanig grote fouten gemaakt dat ik het er niet bij wil laten zitten.'
Laatst bijgewerkt door moonie op 08-08-06 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:33

zo is het race paard ruffian geloof ik ook aan zn einde gekomen...maar ja die had ook al een beenbreuk....geen leuke berichten zijn dat...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:22

moonie schreef:
newton gestorven

Dressuuramazone Jose Kouwenhoven heeft haar elfjarige Grand Prix-paard Newton (EinsteinxActueel) in laten slapen. Kouwenhoven neemt juridische stappen tegen de dierenkliniek die Newton behandeld heeft. Kouwenhoven: 'Ik kwam bij de dierenkliniek voor een controle. Toen Newton niet helemaal goed bleek op de buigproef, wilde ze hem houden. Tijdens zijn verblijf op de dierenkliniek is zonder overleg shocktherapie toegepast. Ik was voor dit paard geen voorstander van deze therapie en dat hadden we ook eerder al besproken. Toen Newton bezocht op de kliniek, stond hij met een bolle rug en hij had duidelijk veel pijn. Ze hielden het erop dat hij vastgelegen had. Ook zat er haver in zijn bak, terwijl Newton daar allergisch voor was en dat wist de kliniek. Newton stond al enkele maanden op een kalmerend middel, maar dat waren ze vergeten te geven.' Na enkele dagen werd Newton naar een kliniek in Belgie vervoerd voor foto's van zijn bekken. Dat bleek gebroken. Newton kon herstellen, maar mocht niet liggen. Newton ging toch liggen. 'Hij kon niet meer overheind komen. het was afschuwelijk om mijn maatje zo te zien lijden. Er was geen andere oplossing dan hem in te laten slapen.' Uit sectie bleek dat ook Newtons heupkom en bovenbeen waren verbrijzeld. Kouwenhoven:'Ik heb een nagenoegen gezond paard naar de kliniek gebracht en een zwaar beschadigd paard teruggekregen. Hij moet zijn gevallen Er zijn dusdanig grote fouten gemaakt dat ik het er niet bij wil laten zitten.'

Dit bericht verschaft meer duidelijkheid Ja
Wel triest dat het zo moest lopen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:24

Is inderdaad wat duidelijker zo. Maar ik ben toch benieuwd naar het verhaal van de kliniek, het lijkt aan de hand van dit artikel of er alleen maar fouten zijn gemaakt?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:30

Het blijft natuurlijk vaag een kliniek ongevraagd een therapie gaat toe passen Scheve mond