Heel erg verbrand (korsten, wonden)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Re: Heel erg verbrand (korsten, wonden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:40

Citaat:

zit in die sunblock ook zink? nee ze kan snachts niet binnen, breekt haar stal dan af...ze heeft wel veel schaduw in de wei, hoe kan ik weten of het zonnebrand of mok is? nu smeer ik er momenteel niet veel op, alleen wassen met betadine of biotex groen... tegen de vliegen op haar been kan ik zeker niks doen?

Naar mijn weten zit er geen zink in de sunblock. De sunblock gebruiken we ook niet om wonden te laten genezen, daar is zink goed voor. Sunblock is er enkel om de brandwonden te voorkomen.
[/quote]

is een hoge beschermingsfactor ook goed (voor mensen)? in watvoor middelen zit allemaal zink? het is te proberen..

Soma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:50

Heb je al foto's?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:03

hier komen ze, ik moet zeggen ik vind het er beter uit gaan zien, weet niet wat jij denkt natuurlijk maar het is minder vurig, tuurlijk zitten er korsten maar er is genezing. het been is niet dikker misschien lijkt dit op die ene foto maar dat komt omdat ik inzoomde...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hoop dat je me tips kan geven.. of hoe je het eruit vind zien (ook voor andere bokkers natuurlijk!)

Soma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:19

Hoi,

Dit ziet er 100x beter uit dan bij ons paard hoor! Dit is bijna genezen, lijkt zeer zeker wel op een brandwond. Ik zou het paar keer per dag met sunblock insmeren en dat kan het paard zeker wel buiten blijven. Niet of zeer weinig wassen, hiermee was je de natuurlijke vetlaag weg en die zorgt juist voor bescherming.
Zou me niet te veel zorgen maken, wel in de gaten houden of het been niet (opnieuw) dik wordt. Het paard heeft 3 witte/roze voeten, dus ook oppassen voor nieuwe brandwonden.

Succes!

Soma

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:23

Idd de dierenarts bellen en om raad vragen.
Hier op bokt heeft iedereen een eigen ervaring met dingen en dat wil soms niet altijd handig zijn.

Jenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:04

Bonny4life schreef:
Citaat:

zit in die sunblock ook zink? nee ze kan snachts niet binnen, breekt haar stal dan af...ze heeft wel veel schaduw in de wei, hoe kan ik weten of het zonnebrand of mok is? nu smeer ik er momenteel niet veel op, alleen wassen met betadine of biotex groen... tegen de vliegen op haar been kan ik zeker niks doen?

Naar mijn weten zit er geen zink in de sunblock. De sunblock gebruiken we ook niet om wonden te laten genezen, daar is zink goed voor. Sunblock is er enkel om de brandwonden te voorkomen.

is een hoge beschermingsfactor ook goed (voor mensen)? in watvoor middelen zit allemaal zink? het is te proberen..
[/quote]

Hoge beschermingsfactor voor mens werkt inderdaad ook.
Zink komt vaak voor in zalf voor babybilletjes Pling Dit kan je gewoon in de apotheek vragen: een zalf met veel zink. (Weet de naam van onze zalf niet meteen uit het hoofd). Ik denk dat in Calendulan ook veel zink zit. Dus die kan ook dienen.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:58

Tooske schreef:
Idd de dierenarts bellen en om raad vragen.
Hier op bokt heeft iedereen een eigen ervaring met dingen en dat wil soms niet altijd handig zijn.

Daar ben ik het mee eens.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:20

Soma schreef:
Hoi,

Dit ziet er 100x beter uit dan bij ons paard hoor! Dit is bijna genezen, lijkt zeer zeker wel op een brandwond. Ik zou het paar keer per dag met sunblock insmeren en dat kan het paard zeker wel buiten blijven. Niet of zeer weinig wassen, hiermee was je de natuurlijke vetlaag weg en die zorgt juist voor bescherming.
Zou me niet te veel zorgen maken, wel in de gaten houden of het been niet (opnieuw) dik wordt. Het paard heeft 3 witte/roze voeten, dus ook oppassen voor nieuwe brandwonden.

Succes!

Soma

dat sunblock kan je dat ook gewoon bij de kruidvat ofzo halen? hoorde mijn moeder daarover namelijk..
gelukkig dat je het er niet heel erg uit vind zien.. het is ook niet echt dik meer nu. maar dat sunblock kan er pas op als de wond helemaal dicht is toch? bedankt nogmaals.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:35

Mijn paard had ook een verbrand been en moet daar op aanraden van de da Vetaderm op smeren. Dit kan je bij de da kopen. Werkt echt super!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:11

Vetaderm heeft bij mijn paard ook goed gewerkt, alleen de korsten gingen er wat minder van weg. Toen heb ik Pana Vexyal (of zoiets) gekregen. Drama, de korsten vielen eraf, dat wel, z'n velletje ook! Tot bloedens toe...Gelukkig gaat het nu beter.

Ik ben het trouwens absoluut eens met Tooske!

XXleonieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:17

hoii , ik heb het ook gehad dat!! mijn paardjes neus was erg verbrand( terwijl ik het goed insmeerde) ik heb er eerst niks op gesmeerd om het een beetje te laten rusten. en toen kwam iemand met een oud potje : daarin zat penasol balzem en een andere tupe : heloson( bijna bij alle ruitersportzaken te halen. dat is erg duur. maar het werk super het is ook voor voorkoming van mok , en voor andere wondjes om in te smeren.. voor meer info stuur even een berichtje!! groetjes leonie Knipoog

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:43

hoi

vandaag moest ik de korstjes er af wassen want er zat allemaal modder tussen (omdat er nog wat open was dacht ik dat dit het beste was) maar nu ziet het er zeg maar weer heel open uit.. ik weet niet zo goed wat ik moet doen en of ik er goed aan heb gedaan om het er af te halen, aan de ene kant stoor ik het heling proces maar aan de andere kant er zat allemaal rommel..