Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. (gelukkig) Ik heb daar zelf ook nog aan zitten denken. En een andere plek zou ik echt wel willen maar dat ik hier echt niet zo makkelijk
helaas
. Alle andere paarden over de rooie.
. Ik zit hier ook al met hersens op volle toeren om een oplossing te bedenken. Ik heb in ieder geval zn zonne/ vliegen deken opgedaan. Vond de DA een beter idee dan hem "kaal" te laten staan.
. poppekontje schreef:Geen deken opdoen hoor in stal.
Het houd alleen de warmte van zonnestralen tegen en met deken op in stal wordt ht alleen maar warmer voor hem.
Wat ik zelf heb gedaan is de lichtdoorlatende golfplaten aan de binnenkant wit verven met witsel.Als dat geen mogelijkheid is dan zou je een deken o.i.d. boven zijn stal kunnen hangen om het zonlicht weg te houden.
Ik heb zelf ook steeds een weitje zonder schaduw.
Maar buiten heb je vaak wel wat wind dus soms is buiten toch beter dan binnen.
Als er geen wind staat dan zet ik mijn paarden binnen omdat ze dan geen verkoeling krijgen.
Ze staan wel met een goede vliegendeken buiten die ook UV stralen tegenhoud.
Als ze binnen staan staan ze wel rustiger omdat er geen vliegen en horzels zijn.
Zelf bekijk ik het per dag of ze naar binnen gaan of niet.
En als ze binnenstaan dan heb ik een ventilator die ik voor de stal zet.
En ik spuit ze regelmatig nat met een plantenspuit of sproeier.
. gelukkig is hij bij mijn stalgenoot in ontzettende goede handen. Die heeft vandaag ook met onze auto en trailer naar de kliniek gereden. Aangezien ik alleen thuis ben en nog niet met trailer kan / mag rijden.
. Maar dat zegt toch wel iets
.
. Hopelijk komt er wat uit, wat goed behandelbaar is.