russel schreef:Een paard is nooit wormvrij. Ontwormen is om een grote besmetting tegen te gaan.
Als je elke dag goed uitmest en de weide het liefst elke dag schoonmaakt en hij staat alleen op een stukje weide of met een paard dat ook goed verzorgd wordt, dan is het beheersbaar en zal je paard van een grote infectie niet snel last hebben, elke 6 weken ontwormen is dan ook niet nodig. Houd je de geadviseerde maanden aan om te ontwormen en neem dan een goede bv equest, dus 1 x eqimax per jaar dan bv 2 x equest, dan zit je goed.
dit vind ik wel een goed stukje!
weidebeheer heeft ook veel met wormen te maken! die van mij hebben 3 verschillende stukken schone wei waardoor de wormbesmetting al kleiner word...die word nog eens verkleint aangezien er geen andere paarden bij ons de wei in komen die ook weer wormen mee kunnen nemen.
kijk als er vaak aanvoer is van nieuwe paarden moet je gewoon vaker ontwormen omdat de kans groot is dat dat nieuwe paard wormen uitpoept in jou schone wei...
toch ga ik het zeker nog navragen aan 1 van de andere dierenartsen en die komt binnen 2 weken weer bij ons dus als ik het weet plaats ik het hier wel!
iedereen wil toch wel het beste voor mijn/haar paard! kijk een wormenkuur zijn de kosten niet lijkt mij zo en als je daarmee je paard gezonder maakt ga ik ze zeker vaker ontwormen, maar zolang het ook met die 3 keer per jaar kan ga ik niet meer "rotzooi" in me paard spuiten....

), mits je je aan de dosis en de gebruiksaanwijzing houdt. 
, maar je zou ook eens verder kunnen denken.