[Informatie.] Hitteproblemen bij paarden en pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

doerakje

Re: [Informatie.] Hitteproblemen bij paarden en pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 09:24

Nog een tip, mijn pony heeft waar de staartwortel vast zit aan zn billen, hele open plekken, met veel pus en er warm, dit komt door dat hij de hele dag met zijn staart slaat, en er geen frisse lucht bij komt, het stinkt(stonk) heel erg en was erg pijnlijk. goed uitgespoelt met betadine shampoo.. zalfje er op en is nu al beter. zodra het dicht gaat doe ik er talk poeder op om te verkomen dat het weer gebeurt.. dit is namelijk een warm zwetterig plekje!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:02

Hiep hiep hoera... er zijn wolken en het regent, dat is even lekker voor de paardjes Ja .

CrackerHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:05

regen!!!! mocht de hitte weer terugkomen. ik heb in mijn land allemaal parasols staan met een speciale voet, die je in de grond vast slaat. Ideaal als er geen schaduw plekken zijn. Partytenten heb ik ook geprobeerd, helaas hebben mijn kleine monster deze gesloopt. Verder kan je nog 4 palen in de grond slaan en hier een zijl overheen spannen, zodat de wind er doorheen kan, maar de zon niet Knipoog

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:37

Regen??????????? En ik heb de sproeiers nog aan staan!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:13

In Frankrijk reden wij ook gewoon met 37 graden overdag hoor, geen probleem. Zolang je maar zorgt dat ze niet uitdrogen

Paarden hier staan ook de hele dag op een open (dus schaduwloos) weiland. Flower wel met een uv werend dek + masker, maar macho gewoon 'kaal'.
Ze hebben we een grote automatische drinkbak dus drinken wel de hele dag door, en na het rijden (wat ik juist smiddags vaak doe, zodat ze op het heetst van de dag uit de zon zijn) koelen we ze goed & voeren we electrolyten bij, zodat ze wel fris het land weer op gaan. Maar aan de andere kant, de andere 15 paarden waarmee ze staan, staan er gewoon de hele dag kaal.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 22:52

wij zetten de paarden met deze hitte op stal. onze stal heeft een hoogte van meer dan drie verdiepingen, en zodoende blijft het er koel. in de wei is nauwelijk schaduw, dus de paarden zijn binnen beter af. 's ochtends willen ze dan ook gráág naar binnen...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 07:55

Ik heb ook een inloopstal op de wei staan, maar 's middags gaat ze zelf vaak toch echt op stal staan, terwijl ze ook de keuze heeft om onder de bomen in de schaduw te kunnen gaan staan.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 08:45

de meeste van onze paarden staan gewoon 24/7 op de wei, deze ligt langs het kanaal en is omgeven door bomen dus genoeg schaduw, het enige nadeel zijn natuurlijk de dazen maar daar is weinig aan te doen, ik heb niet het idee dat ze het vervelend vinden buiten, nartuurlijk hebben ze last van de warmte maar ze eten en drinken goed. 2 paarden stan er nog op stal , zij hebben last van zomerexeem dus de wei is geen optie, zij lopen smorgens een aantal uren in de paddock en gaan dan weer naar binnen, volgens mij hebben ze het daar echt veel warmer ondanks dat alles tegen elkaar open staat, 1 voordeel , geen dazen