gebroken griffelbeentje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

An_Speedy

Re: gebroken griffelbeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:34

hoi,
mijn shet heeft het ook maar ik heb hem niet laten opereren omdat toen die dat kreeg al 20 was en de veearts zei ook zolang die er geen last van heb kan je het laten zitten. en ben nu een paar jaar verder en hij heb er gelukkig nog steeds geen last van en bij hem zweefde het ook los.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:46

@dierfysio: Ja is inderdaad lang, maar er was heel wat veranderd in dat paard zijn leven met die breuk erbovenop, besloten ze haar een sabbatjaar te geven.

Koliek is nooit leuk, maar al helemaal niet als het voorkomen had kunnen worden, maar ja helaas niets meer aan te doen (maar mijn paard komt never nooit op die manege te staan).

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:22

mijn pony heeft 3 jaar geleden ook der griffelbeentje gebroken ook door een trap van een ander paard. da zei eerst 2 weken antibiotica en was niks aan de hand dus rustig blijve stappen. ik daarna trug foto's laten maken en gebroken 2 maanden rust. met 1 of ander spul erop en stappen en de wei op. daarna weer foto's laten maken wa een beetje geheeld maar niet helemaal goed. ze heeft nooit meer perfect gelopen maa komt ook door de artrose maar ze loopt nog graag en zonder pijn heb aarna nog wedstrijden met har gereden nu rij ik alleen nog recreatief met haar ze is ook al 29.

radje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 14:27

Ik heb vanmorgen naar de kliniek gebeld, donderdag moet ik erheen.

Hij gaat eerst een foto maken om te kijken af het losse stukje verandert is, aan de hand daarvan gaan ze kijken of een operatie nodig is en mag ze gelijk daar blijven.
Ze gaan ook een echo maken van de pezen om te kijken of alles nog heel is.

Ik zie het somber in, het been was vorige week mooi dun, alleen rondom de breuk iets dik, maar nu is het bijna weer net zo dik als twee weken terug en ze wil absoluut niet dat ik er met water aan kom.

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:22

Veel succes donderdag Ach gut

radje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 21:56

Dank je wel... het been word weer steeds dikker

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:28

Hey Miranda, succes donderdag met je paard! Hopelijk komt het allemaal weer goed met je superbeest. Geef haar maar een dikke knuffel!

Grt Cindy (van janine Knipoog )

radje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 11:20

De pezen zijn gelukkig goed.

Het losse deeltje is al gaan verplaatsen met lichte irritatie, dus vanmiddag wordt ze geopereerd.

Ze heeft ook een huidgezwel aan haar tepel, die verwijderen ze ook gelijk.

nu nog even afwachten....

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:54

Sterkte Miranda......

Gelukkig zijn de pezen goed. Hopelijk is het losse botdeeltje makkelijk te verwijderen.

Dat Radje maar weer gauw naar huis mag komen.

radje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 19:04

Pfff... ze hebben net gebeld.
De operatie is goed gegaan en ze heeft weer gegeten.

Tijdens de operatie zagen ze wat bloedinkjes die werden veroorzaakt door het losse deeltje, dus het is maar goed dat het er nu uit is.

De tumor op de uier geeft volgens mij een groter probleem, het is een grote wond geworden.

Ben blij dat het achter de rug is en ik ga morgen maar snel op ziekenbezoek.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 10:52

Mijn merrie heeft in haar jeugd ook haar griffelbeentje gebroken, ze was springpaard en verkeerd geland. Is inmddels 22 jaar oud en loopt nog prima rad, niks aan de hand. Er kon uiteraard alleen niet meer mee gesprongen worden.

radje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 16:12

Alles is goed met Rades, ze mag morgen weer naar huis. Pling

Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:17

radje schreef:
Hallo,

Mijn paard heeft nogal voernijd en sloeg met volle vaart iets te hoog en door de tralie van haar stal heen. Ze kwam vast te zitten en kon niet meer los komen.
Ze probeerde te draaien en viel met haar hele lichaam over haar been die vastzat.
Uiteindelijk hebben we haar met de slijptol los gekregen.
Dat haar been niet finaal gebroken is, is een wonder.

ze heeft het griffelbeentje gebroken, het zit waarschijnlijk te ver uit elkaar om nog aanelkaar te groeien. Het losse deeltje zal gaan zweven en ergens inkapselen.
Als ze hier las van krijgt moeten ze opereren.

Of haar pezen allemaal nog heel zijn weet ik nog niet omdat er teveel vocht zat om een echo te maken.

wie heeft dit meegemaakt (het griffelbeentje), wat hebben jullie gedaan en hoe was de behandeling en is het goed gekomen ?

Groetjes Miranda

Tjee, wat hebben jullie geluk gehad!
Ik ben op deze manier een paard verloren.
Haar kogel was gebroken, haar dijbeen, haar knie en een groot aantal wervels.
Ze heeft keihard met haar hoofd op de vloer geslagen en is overleden aan een hersenbloeding.
Wij vonden haar s'ochtends, want het is s'nachts gebeurd, toen was ze al overleden en hing nog aan 1 voet vast.

Tralies zijn zoooooo gevaarlijk en moeten zo dicht mogelijk bij elkaar staan om dit soort zaken te voorkomen.

Sterkte met het griffelbeentje en bedank dat engeltje nog maar eens, want die van mij zweeft er helaas tussen...