annepanne schreef:De term ks is nog niet wetenschappelijk onderbouwd, daarom zijn er een aantal klinieken die niet aan die term doen en daarom ook vaak niets aan de patient (geen idee waar die kreupelheid vandaan komt??!).
Dit is wat ik gezegd heb, niet dat er op sommige klinieken de term helemaal niet bekend is?? Laat ik het zo zeggen, ik ken een hele grote kliniek die bij kreupelheden puur alleen naar de benen kijkt en wanneer er niets gevonden wordt dan is er maar een optie: enkeltje paardenhemel. Gelukkig leggen mensen zich minder snel neer bij een advies (niet altijd gelukkig overigens) en gaan vervolgens voor een second opinion.
En natuurlijk kan ks alleen geconstateerd worden door foto's (en evt. gevonden mbv thermografie) wie zegt van niet dan? Geloof dat ik dat een beetje gemist heb dan!!
dierfysio schreef:het ligt gewoon erg aan hoe vergroeid het zaakje is. als het wel meevalt, maar alleen de ruimte tussen de spinosi zijn wat vernauwd, dan hoef je zo'n dier niet direct af te schrijven voor werk. bij een volledige ankylose (benige vergroeiing) wordt dat toch een ander verhaal.
Hier ben ik het volledig mee eens