Pretnisolon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amarjet

Re: Pretnisolon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 17:28

Miss_Favre schreef:
Nou dan kan ik je de hand schudden,bij mij zijn ze er ook achter dat mijn paard een allergie heeft,maar ze weten dus ook niet waarvoor...
Waar heeft jouw paard last van?????

Nu op het moment van witte neus uitvloeing en licht hoesten. En jeuk aan zijn ogen maar dat kan ook zijn van de insecten want daar is hij ook overgevoelig voor.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:28

HOi,
Ik heb net met ons paard whisper twee kuren achter de rug.
Ze is in mei van het land gehaalt met nog in beide longen een appel aan inhoud lucht.
Da geweest en heeft haar een spuit gegeven om haar longen open te gooien en antibiotica.
De dag erna was ze nog niet opgeknapt.
Toen moest ze de dag erna voor een longonderzoek.
Daar hebben ze alles van nagekeken in utrecht.
En kwamen ze er achter dat ze chroniche asmatiche bronchitus.
Toen heeft ze de kuur van pretnisolon gekregen twee weken 5 pillen per dag.
Nu zijn we een tijd verder en hoef ze niet meer die pillen.
Ik heb van bijwerkingen niks gemerkt.
Kijk dat het troep is dat weet ik ook.
Dat is alles wat een medicijn is.
Maar op dat moment heeft het whis er boven op geholpen.
Wat ik betreur is dat de vorige eigenaren het niet eerder aan whis hebben gegeven.
Dan had ze nu niet chronich ziek geweest.
En ook die troep niet nodig gehad.

amarjet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 08:59

Mij paard is nu vandaag klaar met de kuur pretnisolon hij heeft al die tjid geen bijwerkingen gehad maar het medicijn heeft niet geholpen zo als het zou moeten. Erg jammer en sonde van de tijd maarja ik ga nu maar verder kijken hoe het gaat.

cind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 19:15

hoihoi
mijn pony is gestorven als gevolg van de bijwerkingen van predison!
als je nu eens een allergietest laat doen , ik heb een pony gehad met heel veel jeuk en uiteindelijk hebben we een test gedaan en bleek hij allergisch te zijn voor maïs , hij kreeg altijd droog brood te eten en af en toe zaten daar maïs-boterhammen tussen , toen ik daar mee gestopt ben is ook de jeuk gestopt.
de allergietest is niet 100%waterdicht , maar als er wat uit komt is het wel zeker dat er een allergie is voor die stof.
vraag het gewoon aan je dierenarts, de test werd in frankrijk gedaan en heeft me 100 euro gekost.
het is alleen een bloedje afnemen dus je paardje heeft er niet onder te lijden .
succes
dagdag

xOrlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 21:19

Volgens de Da hier kost een allergietest 250 euro

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 21:47

mikmak schreef:
prednison is wel iets anders dan prednisolon maar het zijn beiden corticosteroiden; dit zijn sterke(re) ontstekingsremmers. Zo uit mijn hoofd wordt prednisolon vaker bij paarden gebruikt en prednison vaker bij honden en katten (durf dit niet met 100% zekerheid te zeggen).

Prednison wordt in het lichaam omgezet tot de werkzame stof prednisolon! Is dus het zelfde!! Maar bij bijvoorbeeld mensen met leverfunctiestoornissen geef je liever direct de werkzame stof!! Het is zeker een "paardemiddel" Maar soms kan je niet anders en kan het heel goed werken voor een heleboel aandoeningen. Er zijn helaas heel veel bijwerkingen maar daar heeft niet iedereen altijd last van, is verschillend voor ieder individu!!!