Ik vind dat Bij mijn bijrijd paard een goede beslissing is genomen om een zenuwsnede te doen.
Het paard geniet weer van zijn leven en kan nog tientallen jaren leven.
Voor de gene die hier absoluut tegen zijn:
Jullie zouden een paard van 5 naar de slager brengen????? Als dit de enige andere oplossing was?
Een paard een jaar boxrust geven is naar mijn mening ook niet eerlijk voor je paard. En niet ieder paard heeft rust op het land, sommige kunnen niet op het land.
Mijn paard is me meer waard dan geld dan maar de rest van zijn leven wat rustiger aan doen maar wel oud worden zonder pijn!!
Ieder zijn eigen idee over hoe je met je paard omgaat.
Het is niet zo dat het paard niets meer voelt, het voelt alleen een gedeelte niets meer (achterkant hoef bij Buck dan), er is een vertraagde reactie van de zenuwen naar de hersenen ( volgens de dierenarts). Het paard kan gewoon weer functioneren als PAARD en als recreatiepaard ZONDER PIJN.
Als je een sportpaard heb kun je de sport wel vergeten met een zenuwsnede maar voor mensen die hun paard hebben als maatje, recreatie paard is het misschien een oplossing anders dan de slager.
Maar voor veschillende pezen is een andere zenuwsnede nodig, ik heb geen idee hoe het met hoefkatrol werkt ik denk dat het paard dan helemaal niets meer zal voelen in zijn hoef.