Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
...
Cyntje schreef:ha als je het over dubbele lippen hebt...
Hier nog een oudje gered... die steeds kreupel liep en wij de wanhoop nabij waren dat het aan haar leeftijd lag... en wat denk je!
Paard is 23 en loopt weer als een nieuwe en waarom? Omdat ze die Dubbele lippen kwijt is!!!
Sterkte met je paardje!
lorelei schreef:ik zou het paard buiten zetten.op de wei staan ze schoner en heb je minder kans dat er vuil in komt als op stal.ik zou ook een watje doordrenkt met betadine doen en dat vasttapen.

cissieh schreef:[Hallo, Hallo
het probleem is niet of je wel of niet dubbele lippen moet zetten en of dat wel slecht is ,ook niet wat je er op moet plakken, maar er wordt gevraagd naar een oplossing voor het ontstaan van een hoefzweer!!
Blijf bij het topic!!!
[/quote]
cissieh schreef:[Hallo, Hallo
het probleem is niet of je wel of niet dubbele lippen moet zetten en of dat wel slecht is ,ook niet wat je er op moet plakken, maar er wordt gevraagd naar een oplossing voor het ontstaan van een hoefzweer!!
Blijf bij het topic!!!
[/quote]
@Cissieh
Ik vind het belachelijk om hierover te gaan pm-en, en dan zeker om dezelfde tekst naar mij in pm te sturen als dat je hier in het topic plaatst.
daarbij is dit de begin post:Citaat:We moeten het nu dichtstoppen
met watten en dan tape erover,
Zou hij dan wel het land in kunnen?
Volgens de smid wel maar
ik ben bang dat de tape los gaat er
er allemaal 'troep' in het gat komt..
Groetjes, Inge

Maxielover schreef:Maargoed, dit topic is gestart voor het paard met die hoefzweer, niet voor dat betwetertje. Dus kunnen we beter doorgaan over die hoefzweer, dan doen we tenminste nog wat nuttigs !!
haha.

__inge__ schreef:Maxielover schreef:Maargoed, dit topic is gestart voor het paard met die hoefzweer, niet voor dat betwetertje. Dus kunnen we beter doorgaan over die hoefzweer, dan doen we tenminste nog wat nuttigs !!
AMENhaha.
Ik vind het wel een beetje raar, dat de een zegt dat het ijzer niet goed is en dat de ander zegt dat t juist wel goed is, de da heeft het met de smid overlegt en ze kwamen beide tot de conclussie dat een achter ijzer het beste was op dit moment.
en verder wordt er heel goed voor hem gezorgd, hij wordt 2x per dag in biotex gezet, krijgt peniciline, er zijn vast ook eigenaren die iets hebben van, ag, het beestje is 23. laten we hem maar afmaken, dit kost ons alleen maar geld ( grof weg gezecht.)
Hij staat wel op het land en t gaat goed met hem
Hij loopt al weer iets beter en je ziet aan hem dat hij veeel minder pijn heeft als in het begin
Maarre, is het nou een achterhoef of een voorhoef ?
Als ik het zo hoor zorgen jullie goed voor 'm, maar wat een eigenaren zeg...
Als ze er zo over denken, waarom nemen ze dan een paard ???
met reiki of magnetiseren help je het lichaam te reinigen en blokkades op te heffen.

Arabesk schreef:IJzers eraf en 24/7 buiten laten lopen en je zult zien dat de hoefzweer geneest en nooit meer terugkomt.
haha, verwarrend he?! 
marsi schreef:Arabesk schreef:IJzers eraf en 24/7 buiten laten lopen en je zult zien dat de hoefzweer geneest en nooit meer terugkomt.
Dat hoeft geen garantie te zijn. Het meisje waar ik altijd mee op wedstrijd ga heeft haar paard ook zonder ijzers staan én op het land en heeft afgelopen jaar al zo'n 4 á 5 keer last gehad van een hoefzweer bij haar paard. Vraag me niet hoe het kan, want ik snap er niks van! Zij neigt, wat de verzorging en het rijden betreft, toch écht meer naar de naturals kant en doet er alles aan om het zo natuurlijk mogelijk te houden (behalve dat ie 's nachts naar binnen gaat).
Mijn paardje daarentegen staat op ijzers, heeft afgelopen winter dag en nacht binnen gestaan (helaas niet mijn idee, maar het kon niet anders. Overigens staat ze nu dag en nacht buiten) en heeft nog nóóit last gehad van een hoefzweer.
Ik zeg dus niet dat het niet kan, zoals Arabesk vertelt, maar ijzers eraf en 24/7 op het land hoeft geen garantie te zijn dat je nooit meer last zult hebben van een hoefzweer.
__inge__ schreef:@ Maxielover ; het is een VOOR hoef met een ACHTER ijzerhaha, verwarrend he?!
maar de eigenaren van mn vz paard denken er niet zo over hoor! Juist niet, die laten um pas gaan als het hij pijn heeft en we er niets meer aan kunnen doen. maar ik ken wel mensen die er zo over denken. als ik het aan iemand vertel over zn hoefzweren, hoor ik wel eens van: waarom laat je hem niet afmaken...![]()
Arabesk schreef:en geen biks meer geven. In Wageningen doen ze nu onderzoek naar biks, ze hebben het vermoeden dat dat voor hoefzweren kan zorgen, omdat de afvalstoffen zich ophopen in de hoef.
Arabesk schreef:en geen biks meer geven. In Wageningen doen ze nu onderzoek naar biks, ze hebben het vermoeden dat dat voor hoefzweren kan zorgen, omdat de afvalstoffen zich ophopen in de hoef.

monsera schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het kan dat hij al zo vaak een hoefzweer heeft gehad.Wat zegt je veearts en je hoefsmid daar over.Komt hij gewoon steeds terug of is het steeds een nieuwe maar hoe kan dat dan vraag ik me af.Ik heb er verder geen verstand van mijn pony's hebben nog nooit een hoefzweer gehad.