beslaan ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: beslaan ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 15:52

DiTeLhOf schreef:
jah hij heeft een wei maar om iederedag op de wei te staan zie ik niet zo zitten (hij wel )

DiTeLhOf schreef:
hij staat dag en nacht op de wei maar hij word veel te dik als die niks doet duss moet wel gaan wandelen (halfuurtje tot 3 kwartier )

volgens mij spreek je jezelf tegen...

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:42

DiTeLhOf schreef:
hij staat dag en nacht op de wei maar hij word veel te dik als die niks doet duss moet wel gaan wandelen (halfuurtje tot 3 kwartier )

Van 3 kartier wandelen slijten de hoefjes echt niet af.
Ik vraag me cht af wat je allemaal met je pony doet want volgens mij heeft hij geen paardeleven maar wordt gezien als een knuffelpop.
Ik denk dat je beter een hondje had kunnen nemen in plaats van een pony.
Pony's horen op de wei!!

shet_rules

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 16:46

MENSEN LEES EERST VOOR U OORDEELT :S HIJ STAAT DAG EN NACHT OP DE WEI :s

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 17:32

hoe komt 'ie dan aan te korte voeten? van gras slijten ze niet, en van een half uurtje langs de weg ook niet zoveel.
of er is iets mis met de hoornkwaliteit.
ik zou toch ECHT een smid bellen. ik denk dat er niemand hier is die er iets zinnigers over kan zeggen.
sterkte, hoop dat je gauw een oplossing vindt.
misschien tot dan even minder wandelen op straat als hij nu zo gevoelig is??

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:35

Idd, bel de smid.

shet_rules

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 22:19

jah okej doe ik

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 14:27

Nah ik zou hem niet laten beslaan voor dat wandelen op straat. Laat hem gewoon lekker op de wei. Hij heeft nooit ergens last van gehad bij mij en ook niet toen ik vaker ging wandelen. En dat te dik ben je zelf bij want welke mongool voert een 2 jarige shet die 24 uur per dag op de wei staat ook hooi en voer bij in de zomer :|..

En ga dan wat rennen met em in de wei ofzo.
Wat je nu met hem doet weet ik niet en wil het niet weten... Maar zelfs santino had niet eens ijzers of iets nodig terwijl ik bijna iedere dag op de weg reed enz.. Alleen toen hij een zware kar achter zich had om te trekken op de weg had hij misschien ijzers nodig. Maar als je maar 1 x per week met de kar ging was dat niet eens nodig.

Dus laat em gewoon op de wei opgroeien hij rent wel genoeg met de andere shet erbij.

edit; en eigenlijk. Hoezo vraag je zoiets altijd, als ze nee zeggen doe je et toch dus Slapen Ach gut

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:12

ik zou hem inderdaad ook niet laten beslaan, toen hij nog van tr3z3l_l0v3r was heeft hij nooit ijzers nodig gehad, en zeker niet als je alleen met hem over de weg loopt, daar wennen de hoeven toch aan. Bij santino heeft ze ook nooit ijzers nodig gehad voordat ze met de kar ging, en toen zijn we nog wel wat vaker over de weg gegaan dan jou.

dat van te dik ben je zelf schuld, als jij je pony zoveel voert kun je toch wel zelf denken (als je dat uberhaupt kan, want wie gaat er nou op een 2-jarige shet zitten van 80 cm, en hem ook nog longeren) dat hij te dik word als hij te weinig beweging krijgt.

en misschien dat je hem eens vaker door de hoefsmid moet na laten kijken, want als bij een 2-jarige de hoeven zo snel slijten... als je hem nou eens goed zou verzorgen, en wat redelijke beweging zou geven (bv. niet 5 minuten heen en weer lopen, maar eens een halfuurtje met hem zou wandelen, en wat vaker) dan zou dat overgewicht er niet zijn.

en over elke dag op de wei staan, waarvoor denk je dat tr3z3l_l0v3r ze daat heeft neer gezet ? zodat ze juist elke dag op de wei stonden, dat ze zelf kunnen rennen ipv dat ze de hele tijd op stal staan en geen beweging krijgen en maar volgepropt worden met voer, omdat jij denkt dat dat het beste is voor je pony. misschien dat jij eerst maar eens wat meer info moet zoeken over het hebben en verzorgen van een pony, voordat je dat arme dier ergens heen helpt, terwijl je dat zelf misschien helemaal niet wilt.

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:23

DiTeLhOf schreef:
MENSEN LEES EERST VOOR U OORDEELT :S HIJ STAAT DAG EN NACHT OP DE WEI :s

zoveel hoofdletters zijn trouwens niet toegestaan op bokt, je kan het ook op een rustige manier zeggen. en je zegt nou wel hij staat dag en nacht op de wei, maar waarom zei je een paar posts eerder dan dat je het niet zag zitten dat hij de hele dag op de wei zou staan... eerlijk, jij moet eerst even nadenken voordat je iets posts, vooral als er even later niks meer van klopt.
mijn vorige post en deze is misschien hard, mara het is wel de waarheid, want ik weet wat jij allemaal doet met dat arme beestje, en je had inderdaad beter een hond kunnen pakken, als je die niet al hebt.