nog ff kleine toevoeging, als er idd sprake is van botafbraak en de Tildren-behandeling stopt dit proces moet er rekening mee gehouden worden dat de Tildren uit het lichaam verdwenen is na max een jaar tijd, en dat de botafbraak dan weer opnieuw zou kunnen beginnen
Ook hoeft het niet zo te zijn dat ieder spatpaard na de spat stijver is en korter beweegt, die van mij had na de gewone spat zonder medicijnen echt nergens last van, kwam ook niet stijf uit stal en kon nogsteeds evengoed bewegen als voor de spat
pas na de botwoekering waarbij een deel van het spronggewricht zwaar is aangetast is ze bewegingsvrijheid verloren
de foto's van des zijn dan ook om te huilen, de spatgewrichtjes+spronggewricht is een wit/grijze massa met zwarte gaatjes erin, ipv wit met mooie zwarte lijntjes..
na de gewopne spat was alleen te zien dat de gewrichtsspleetjes bij de spat gewrichtjes grijs/wit waren geworden(oftewel vastgegroeid) nu jaren later is er niet alleen vergroeing te zien(dus opbouw van nieuw bot) maar ook oplossing van andere delen(de grijze/zwarte plekken op de foto)
na 2x Tildren is ze opnieuw op de foto gegaan en alles zag er goed uit(voor zover dat dan nog kan met die woekeringen) alles was hetzelfde als 2 jaar eerder en er zaten nergens gemene haakjes oid, ook loopt ze met verdoofd gewricht hetzelfde als zonder verdoving, dus ze heeft er geen pijn aan 
zonder Tildren was ze wrsch nog meer achteruit gegaan en was er nog meer botafbraak geweest terwijl dat nu stabiel blijft.
Ook was ze eerst nog een stuk korter in draf dan nu en had ze geen galopsprong maar hield ze haar achterbenen stijf naast elkaar in de galop, nu heeft ze weer een galopsprong 
@Lielle, ik ben na dat jaar op de wei ook teruggeweest voor controle, en des was volgens hun weer volledig geschikt voor de sport. beetje zuur dat ze dan 4 jaar later zeggen dat de nieuwe woekering komt door het zware werk.
maarja de andere DA waar ik sindsdien kom die zegt heel eerlijk dat er niet te zeggen is hoe de spat zich ontwikkeld, hij heeft ook met andere klinieken contact gezocht en desje's foto's van de nieuwe woekering doorgestuurd, ze is schijnbaar uniek 
maar volgens hem komt dat omdat de meeste paarden die als ze na de gewone spat opnieuw kreupel raken afgemaakt worden ipv dat de eigenaar ze blijft behandelen(overigens staat hij volledig achter mn keuze en ziet hij des zo'n 2x per jaar en geeft dan zn eerlijke mening over wat hij er van denkt en wat haalbaar is)
ik ken idd ook meerdere spatpaarden die nog erg leuk in de sport meelopen, ken er alleen meer in de dressuur dan in het springen, maar dat komt denk ik ook omdat ik zelf na desje ook volledig dressuurmuts ben geworden(Q kreeg ik niet rond met springen, vandaar alleen nog maar dressuur, vorige week voor het eerst in 7 jaar zonder gestaak een heel parcours gesprongen met hem
)