msm

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Re: msm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 23:22

zwartepaerd schreef:
Als jij het nu eerst eens uit gaat proberen dan Clown Haha!

Ik denk dat je het weer in het verhaal moet gaan zoeken van natuurlijke ingredienten en chemisch vervaardigde ingredienten, natuurlijke ingredienten zouden beter opgenomen worden in het lijf, maar zijn eigenlijk altijd duurder in aanschaf. Er staat op de site wel de "natuurlijke vrije radicalenvanger", maar heb ze toch maar eens een mailtje gestuurd voor meer informatie. Knipoog

De chemische variant (zwavelbloempoeder) is nog vele malen goedkoper Knipoog die heb ik nl ook in de kast staan.

Ik heb een pot besteld bij animalpharma.

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:44

Starbreeze schreef:

De chemische variant (zwavelbloempoeder) is nog vele malen goedkoper Knipoog die heb ik nl ook in de kast staan.

Ik wist niet dat de chemische uitvoering van msm zwavelbloempoeder is/heet?! Ik dacht nml dat zwavelbloempoeder alleen voor uitwendig gebruik is?(heb ook een pot staan, gebruik die gemengd voor wondjes Knipoog )

Maar als je het zo stelt klinkt het alsof de msm van animalpharma in ieder geval organisch is, is wel hoopgevend Knipoog.

Tequiro, laat wel even weten als ik reactie gehad heb Knipoog

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 18:06

Is goed ik ben benieuwd..

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:59

zwartepaerd schreef:
Starbreeze schreef:

Ik wist niet dat de chemische uitvoering van msm zwavelbloempoeder is/heet?! Ik dacht nml dat zwavelbloempoeder alleen voor uitwendig gebruik is?(heb ook een pot staan, gebruik die gemengd voor wondjes Knipoog )

Maar als je het zo stelt klinkt het alsof de msm van animalpharma in ieder geval organisch is, is wel hoopgevend Knipoog.

Tequiro, laat wel even weten als ik reactie gehad heb Knipoog

Ja volgens mij is dat de chemische variant, maar kan me ook vergissen. Zwavelbloem poeder kun je trouwens ook eten hoor Lachen Dat adviseren ze in de natuurwinkel aan mensen met bv huidklachten. Ik gebruik het idd om creme van te maken voor mn fries, die heeft swinters last van plekjes in dr sokken.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 20:05

Dat van NAF lijkt een beetje op korrels zout...dat is geen poeder

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:48

Tequiro schreef:

En ik neem aan dat het wit is? De zwavelbloempoeder die ik heb is geel, en eerlijk gezegd zou ik het niet graag eten.

Even off topic: fries en Starbreeze, kan niet missen denk ik, is toch Ynz?

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 07:53

Ja is wit

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 14:17

Nou, ik heb antwoord:

Zoals te lezen is in bijgaande informatie/literatuur is MSM een organisch zwavel. En alhoewel MSM in de natuur wordt gemaakt is het zeer moeilijk om deze uit de natuur te winnen in commerciele hoeveelheden. Er zijn productiemethoden ontwikkeld om MSM te maken. Het is dus een synthetisch geproduceerd MSM, echter met precies dezelfde structuur als natuurlijk MSM.

Dus niet organisch, maar zou wel hetzelfde resultaat geven........ ik twijfel dus nog steeds!!!! Maar hoe zit het met de msm van NAF? Is die zonder twijfel wel volledig organisch?
Mocht je geinteresseerd zijn in een bijlage die ik er ook bij gekregen heb geef dan maar even je emailadres door via pb, hij is alleen wel in het engels.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:13

zwartepaerd schreef:
Tequiro schreef:

En ik neem aan dat het wit is? De zwavelbloempoeder die ik heb is geel, en eerlijk gezegd zou ik het niet graag eten.

Even off topic: fries en Starbreeze, kan niet missen denk ik, is toch Ynz?

Ja klopt Lachen ze hangt mooi te pronken aan de muur hoor Knipoog

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 08:20

zwartepaerd schreef:
Nou, ik heb antwoord:

Zoals te lezen is in bijgaande informatie/literatuur is MSM een organisch zwavel. En alhoewel MSM in de natuur wordt gemaakt is het zeer moeilijk om deze uit de natuur te winnen in commerciele hoeveelheden. Er zijn productiemethoden ontwikkeld om MSM te maken. Het is dus een synthetisch geproduceerd MSM, echter met precies dezelfde structuur als natuurlijk MSM.

Dus niet organisch, maar zou wel hetzelfde resultaat geven........ ik twijfel dus nog steeds!!!! Maar hoe zit het met de msm van NAF? Is die zonder twijfel wel volledig organisch?
Mocht je geinteresseerd zijn in een bijlage die ik er ook bij gekregen heb geef dan maar even je emailadres door via pb, hij is alleen wel in het engels.

Geen idee eigenlijk of die organisch is van NAF....
Gaat de bijlage over de werking? Of over de produktie?
Je zou denken dat er daarom een prijsverschil in zit, dat de duurdere dus organisch zou zijn en de ander chemisch???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:46

Wilgentakken bevatten MSM, hier moeilijk om aan te komen, maar als je een wilgenboom in de buurt hebt en je haalt de takken eraf en in de stal, heeft hij nog een leuk klusje ook.

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:52

Ik krijg het niet voor elkaar om de bijlage hier te "plakken", maar de bijlage gaat oa over het productieproces en de vraag of het nu wel of niet organisch is.
In heel erg kort samengevat: in de natuur komt er te weinig msm voor om te verwerken in supplementen voor mens en dier. Daarom wordt het op synthetische manier vervaardigd, maar eigenlijk wel precies zoals dat gebeurt in de natuur. Diverse fabrikanten noemen hun MSM dan ook gewoon organisch, terwijl het dus eigenlijk niet zo uit de natuur komt, en in feite synthetisch is.
Synthetische MSM zou geen enkele bijwerking veroorzaken, terwijl dat bij natuurlijke MSM wel het geval kan zijn? Dat weet ik dan niet, maar de rest klinkt geloofwaardig. Er wordt nml nogal wat MSM overal in verwerkt, terwijl er juist in de natuur steeds minder voor gaat komen, anders hadden we het supplement helemaal niet nodig Knipoog Het blijkt dus dat iedereen gewoon zijn MSM organisch mag noemen, als je de bijlage mag geloven, aangezien het op bijna dezelfde manier wordt geproduceerd als in de natuur Knipoog
En ja, laatst weer eens gezien hoeveel winst er op een bepaald supplement gemaakt word(precies hetzelfde voor mensen kwam op 17,50- die voor paarden werd verkocht voor 35 euro en was echt identiek!!)Wat dat aangaat zeg ik, er zit denk ik best een kern van waarheid in.........heb het idee dat we heel vaak voor de gek gehouden worden Bloos

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:56

russel schreef:
Wilgentakken bevatten MSM, hier moeilijk om aan te komen, maar als je een wilgenboom in de buurt hebt en je haalt de takken eraf en in de stal, heeft hij nog een leuk klusje ook.

Wilgentakken bevatten naast MSM ook een natuurlijke pijnstiller/antibiotica, maar dan moet je wel heel erg veel gaan voeren om een tekort aan te gaan vullen Knipoog
Gras bevat ook MSM evenals regenwater etc, eigenlijk bevat alles wat groeit op het land MSM, maar dat kan dus net even niet genoeg zijn voor je paard, de 1 heeft meer nodig dan de ander.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:08

Is hier ook een site van ? Voor meer informatie.

Mijn paard heeft nl. een hooi allergie. Hij kan het wel eten maar dan moet het wel eerst een paar uur in het water hebben geweekt. Ook zit hij niet zo lekker in zijn vacht. Het is al veel beter dan wat het eerst was maar nog steeds niet optimaal. Zijn vacht is heel dun, dus je hebt zo wondjes. Zijn hoofd begint in de zomer als er wat minder haar opzit op dat van een arabier te lijken. Rond de ogen kaal en zwart en rond de mond. Verder is hij bij het rijden niet de gemakkelijkste. Hij loopt aan 1 kant helemaal niet lekker. Dat vindt hij echt een ontzettend moeilijke kant.

Zou dit misschien ook aan te raden zijn voor mijn paard ? en ook graag een waarom erbij.

Noraly

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 10:12

In het topic staan verschillende links waar het produkt te koop wordt aangeboden en daar kan je ook informatie vinden.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:22

Is hetgeen wat jullie beschrijven hetzelfde als: Easy Breathing van NAF

[img]http://www.paardendrogist.nl/data/producten/25525-1-groot.jpgZ/imgz

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 10:31

Nee dat is niet hetzelfde...
Wij hebben het over pure MSM zwavel...
Heb gekeken NAF zou 100% organisch moeten zijn...vandaar denk ik die prijs...

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:38

Tequiro schreef:

Ja, dat zou je denken, maar zoals gezegd, ook synthetisch geproduceerde MSM mag organisch genoemd worden als ik het goed heb begrepen.......
Staat er verder nog iets op zoals DMSO of DMSO2?

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:46

Ik geef al jaren MSM zwavel van NAF aan mijn paarden; eerst aan mijn 28 jarige KWPNer omdat ze natuurlijk ouder en strammer was, voor haar gewrichten en de luchtwegen en later aan onze nieuwe paarden, een Quarter en een Arabier. De Quarter omdat ze net 2 was toen ik haar kocht en de Arabier omdat hij ook al wat ouder is (17) . Voor het jonge paard is het uitstekend omdat alles , botten, huid, pezen, spieren nog volop in de groei is en ze dan wel wat ondersteuning kunnen gebruiken en voor het oudere paard voor goede smering van de gewrichten en het sterk houden van pezen en botten. Het is wel duur maar ik heb met geen van allen dure doktersrekeningen omdat ze puur gezond zijn!
Maar ja, alleen zwavel geven is natuurlijk niet voldoende, er komt veel meer bij kijken om een paard goed en gezond te houden, maar daar hebben we het nu niet over Knipoog

MSM zwavel van NAF is 100% organisch, ik geef ze allebei 1 maatschepje per dag, niet meer, niet minder.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 11:04

zwartepaerd schreef:
Tequiro schreef:

Ja, dat zou je denken, maar zoals gezegd, ook synthetisch geproduceerde MSM mag organisch genoemd worden als ik het goed heb begrepen.......
Staat er verder nog iets op zoals DMSO of DMSO2?

Nee daar heb ik niks over kunnen vinden ook niet op de site van NAF zelf, ook daar staat dat het organisch is...
Ik denk dat ik gewoon NAF blijf voeren, het doet goed zijn werk dus ja...waarom over stappen naar een merk waarvan ik niet weet of de werking hetzlefde is...dan maar wat meer geld kwijt.
En indd wat dropje 2 zegt heb geen DA meer nodig gehad voor zijn luchtwegen dus ja..overall genomen ben ik dan toch goedkoper uit

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:02

Heb je helemaal gelijk in Knipoog

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 10:49

zwartepaerd schreef:
Heb je helemaal gelijk in Knipoog

En heb je al een beslissing genomen?

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:53

Nee Bloos Beslissingen nemen is nog nooit mijn sterkste kant geweest Clown

Volgende week krijg ik een holistisch dierenarts op visite, zal eens vragen of die er meer vanaf weet Knipoog

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 12:02

zwartepaerd schreef:
Nee Bloos Beslissingen nemen is nog nooit mijn sterkste kant geweest Clown

Volgende week krijg ik een holistisch dierenarts op visite, zal eens vragen of die er meer vanaf weet Knipoog

Dat zal vast wel.

Argi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 06:52

Ik geef het paard nu een maand of twee, omdat hij verschrikkelijk veel last heeft van brokkelhoeven. Eigenlijk op advies van de dierenarts. En ik moet zeggen dat het er nu al een stuk beter uit ziet.