Wat gebruiken jullie voor je paard als ze een wondje hebben?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Wat gebruiken jullie voor je paard als ze een wondje hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 22:54

Gewoon schoonspuiten met de slang, voor de rest niks. Bij grotere wonden laat ik natuurlijk de veearts wel komen om te hechten etc.

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 22:55

eerst ontsmetten met betadine.....en daarna acederm erop..licht natuurlijk wat voor wond..maar dit dus bij een oppervlakkige wond

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 22:57

Eerst schoonmaken met Betadineshampoo, en daarna Betadine oplossing erover, en soms Acederm erop.

sneeuwuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 23:07

Hier nog zo'n liefhebber van groene leem Haha! Gebruik het overal voor, wondjes, koeling van spieren, kneuzing enz.
Wond schoonmaken met water, en leem erop, heerlijk spul. Als ik zelf weer eens een kneuzing heb of een wondje, gebruik ik het ook voor mezelf Knipoog

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:01

ik maak het schoon met water en betadine en daarna smeer ik er st. Janskruidolie op, dat maakt een vriendin van mij en het werkt echt super, geen littekens en in een mum van tijd is het dicht en gaan de haren weer groeien

banjer2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:22

Ik heb een een heel arsenaal aan poedertjes, zalfjes, spraytjes staan op stal, het lijkt af en toe wel of ik een eigen apotheek heb.

Bij een wondje was ik het meestal helemaal goed uit met betadineshampoo of scrub, het ligt aan de wond, of ik smeer er wondzalf op of spuit er betadinespray op. Als het maar oppervlakkig is smeer ik er uierzalf op.