open gehemelte

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: open gehemelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:31

Hele wijze beslissing, beter het zekere voor het onzekere kiezen in dit geval.

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 15:42

dat dacht ik nou ook!!
greeetz

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:46

Mocht je nog een veulen zoeken en van bont houden dan hoor ik het wel Clown

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 15:56

ik zoek dan een welshpony a-tje en ik heb er al een paar op het oog (mijn oom fokt welschpony's dus lekker makkelijk)
maar iig bedankt
greeetz

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:00

Proberen kan nooit kwaad Clown
Veel succes in je zoektocht.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:25

Is zeker een verstandige keuze van je!
Bovendien kun je met Sterre niet naar de keuring, dus dan heb je toch ook nog stamboekloze pony's. Of staat ze wel in het veulenstamboek? Weet niet precies hoe dat allemaal gaat hoor maar dat zal je zelf vast wel weten Gaaaap
Veel succes met het uitzoeken van een veulen! Ik zou Romance nemen, heb je een halfzusje van Jeebie Tong uitsteken

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 17:00

Lintjuuuh schreef:
Is zeker een verstandige keuze van je!
Bovendien kun je met Sterre niet naar de keuring, dus dan heb je toch ook nog stamboekloze pony's. Of staat ze wel in het veulenstamboek? Weet niet precies hoe dat allemaal gaat hoor maar dat zal je zelf vast wel weten Gaaaap
Veel succes met het uitzoeken van een veulen!
Ik zou Romance nemen, heb je een halfzusje van Jeebie Tong uitsteken

sterre staat in het basisboek ,en idd romance is ook leuk maar tot nu gaat mijn voorkeur naar lorelei
is romance niets voor jou? 2 spannetje, halfbroer en halfzus
greeetz

gappiekabaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:48

hoi, wij hebben een aantal jaar geleden een kwpn veulen gehad waarbij de melk en de brokken door de neus terug kwamen, ze had dan geen open gehemlte maar ook tegen ons was gezegd dat ze het jaar niet zou halen en helaas inderdaad toen ze rond een half jaar was kraag ze koliek door de afwijking welke we nog stteds niet wisten wat ze had en moesten we met spoed naar utrecht en daar zeiden ze dat we d'r beter konden laten inslapen, want de vloeistof om te spoelen liep er zo d'r neus weer uit en ze ging ook hard achteruit. Deze beslissing hebben we ook toen genomen en Lafayette is toen ingeslapen, ze hebben toen sectie gedaan om te kijken waardoor het eten nu terug kwam en het bleek achteraf dat de klep welke ze achter in de keel hebben welke de luchtpijp en/of de slokdarm afsluit er niet was. Het schijnt heel zeldzaam bij paarden en pony's te zijn zo iets. Ik ben dan ook heel blij voor jou dat jou pony al vier jaar is en ik hoop dat er zeker nog zo dubbel zoveel bijkomen.
veel geluk

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 10:50

gappiekabaal schreef:
hoi, wij hebben een aantal jaar geleden een kwpn veulen gehad waarbij de melk en de brokken door de neus terug kwamen, ze had dan geen open gehemlte maar ook tegen ons was gezegd dat ze het jaar niet zou halen en helaas inderdaad toen ze rond een half jaar was kraag ze koliek door de afwijking welke we nog stteds niet wisten wat ze had en moesten we met spoed naar utrecht en daar zeiden ze dat we d'r beter konden laten inslapen, want de vloeistof om te spoelen liep er zo d'r neus weer uit en ze ging ook hard achteruit. Deze beslissing hebben we ook toen genomen en Lafayette is toen ingeslapen, ze hebben toen sectie gedaan om te kijken waardoor het eten nu terug kwam en het bleek achteraf dat de klep welke ze achter in de keel hebben welke de luchtpijp en/of de slokdarm afsluit er niet was. Het schijnt heel zeldzaam bij paarden en pony's te zijn zo iets. Ik ben dan ook heel blij voor jou dat jou pony al vier jaar is en ik hoop dat er zeker nog zo dubbel zoveel bijkomen.
veel geluk

erg jammer dat je veulen het niet gered heefd ..ik hoop idd dat er minstens nog een aantal jaren bijkomen ze is totnu toe verder kerngezond aleen altijd een vies neusje maar ach af en toe een doekje erlangs en klaar is kees ik bedoel sterre
greeetz

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:51

Cleft Palate is de engelse benaming.

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 11:01

Lielle schreef:
Cleft Palate is de engelse benaming.

dank je dat wist ik nog niet
greeetz