Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Lintjuuuh schreef:Is zeker een verstandige keuze van je!
Bovendien kun je met Sterre niet naar de keuring, dus dan heb je toch ook nog stamboekloze pony's. Of staat ze wel in het veulenstamboek? Weet niet precies hoe dat allemaal gaat hoor maar dat zal je zelf vast wel weten
Veel succes met het uitzoeken van een veulen!
Ik zou Romance nemen, heb je een halfzusje van Jeebie
gappiekabaal schreef:hoi, wij hebben een aantal jaar geleden een kwpn veulen gehad waarbij de melk en de brokken door de neus terug kwamen, ze had dan geen open gehemlte maar ook tegen ons was gezegd dat ze het jaar niet zou halen en helaas inderdaad toen ze rond een half jaar was kraag ze koliek door de afwijking welke we nog stteds niet wisten wat ze had en moesten we met spoed naar utrecht en daar zeiden ze dat we d'r beter konden laten inslapen, want de vloeistof om te spoelen liep er zo d'r neus weer uit en ze ging ook hard achteruit. Deze beslissing hebben we ook toen genomen en Lafayette is toen ingeslapen, ze hebben toen sectie gedaan om te kijken waardoor het eten nu terug kwam en het bleek achteraf dat de klep welke ze achter in de keel hebben welke de luchtpijp en/of de slokdarm afsluit er niet was. Het schijnt heel zeldzaam bij paarden en pony's te zijn zo iets. Ik ben dan ook heel blij voor jou dat jou pony al vier jaar is en ik hoop dat er zeker nog zo dubbel zoveel bijkomen.
veel geluk
Lielle schreef:Cleft Palate is de engelse benaming.