Naar de kliniek of homeopaat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mathilde

Re: Naar de kliniek of homeopaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:01

Als je krap in de papieren zit (en ja dat kan helaas gebeuren) en wilt toch iets doen, kan ik je traumeel aanraden. Ik heb zelf een paardje met slijtage gehad in zijn achterbeen en dit spul heeft hem zo vreselijk goed geholpen. Ook de oudere paarden van mijn tante, allemaal 20+, gaan als een trein op dit spul. Zij en haar man zijn veearts en wonen in Canada en houden zich daarnaast ook bezig met homeopatie en alternatieve geneeswijze voor dieren.Gewoon de druppels twee maal daags door het voer doen. Het is ook niet super goedkoop, maar het help wel vreselijk goed. Je kunt het krijgen bij bv. de paardendrogist. .Je kan ook gewoon eens contact opnemen met een therapeut bij je in de buurt en vragen wat hij/zij ervan vindt.
En misschien, hoe rot het ook klinkt, is je paard idd klaar om full time met pensioen te gaan.
Ik zelf zou wel eerst de foto's laten maken en dan naar een homeopaat gaan. Kan je bij de kliniek niet regelen dat je het in termijnen betaald? In ieder geval heel veel succes ermee.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:10

Ik zou er een ostheopaat naar laten kijken (Er zijn een klein aantal gediplomeerde in Nederland. Zoek even op bokt, er is nl. een topic over waarin goede links gegeven zijn).

Ik heb vorige week ook een ostheopaat laten komen en ben er zeer tevreden over. Het is maar net vanuit welke invalshoek je het bekijkt. Mijn paard heeft regelmatig last van peesblessures. Een veearts constateerd dat en geeft je de gebruikelijke rust en stappen op het harde advies. Een ostheopaat kijkt waarom een paard zo'n terugkerende blessure heeft en ziet dus dat ze van achter vast zit waardoor ze voor overbelast. Ze maakt achter los waardoor de voorkant minder belast wordt en dus beter kan genezen en minder kans op terugkering is.

Beide verhelpen de kwaal alleen een ostheopaat verhelpt ook de oorzaak. Ik steek 10x liever mijn geld in zo iets dan in dure klinieken. Ik zelf heb ook een oudje en ik hoef haar niet op de foto te hebben om te weten dat er artrose in zit.

Succes

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:09

foto's laten maken is bij ons niet zo duur was toen voor 2 fotos van haar voorbeen iets van 40,- kwijt. weet natuurlijk niet hoe het bij jou zit ook homeopatie is iets wat misschien kan helpen heb zelf lang en vaak op een bedrijf stage gelopen. kijk asjebliefd wel uit met een ostheopaat. bij een vriendin van mijis er vorige maand ook 1 gekomen. sindsdien gaat de pony omhoog in het bos en nog wa dingetjes is dierenarts bij geweest die zegt dat ze waarschijnlijk daardoor verpest is. als het zo doorgat gaan ze foto's maken en kijken wat ze nog kunnen doen.ik was zelf ook altijd heel positief over osteophaat maar nu niet meer. en dit was trouwens ook een gediplomeerde ostheopaat. ik zou gewoon foto's laten maken. veel succes.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:17

Tja, ik zou het zo doen: Toch eerst foto's laten maken, is er niets meer aan te doen volgens de reguliere DA? Dan kun je altijd nog homeopathie proberen.
Als blijkt dat je paard pijn houdt zou het voor mij einde verhaal zijn.
Een oud paard geneest veel trager dan een jong paard, misschien moet je hem iets meer tijd geven om te herstellen.
Pijnstillers vind ik wel een goede optie wanneer er niets meer aan te doen is en je hem zijn laatste maanden/jaren een prettige tijd wil geven. Als er nog uitzicht is op verbetering en je een pijnstiller geeft om een paard te ontlasten heb je weer kans dat hij " er doorheen loopt" en hij zich nog verder blesseerd.
Ben benieuwd wat je doet, sterkte!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 21:55

ff een update :

Ik heb heel de week eens goed nagedacht en veel met mensen gepraat.

Ik ga morgen mensen afbellen om te kijken of ik eventueel een trailer kan regelen en iemand die me naar de kliniek kan brengen.

Mn vader ligt momenteel in het ziekenhuis dus ben van iemand anders afhankelijk. Boos!
Ik ga ook navragen of er een mogelijkheid is om in termijnen te betalen.
Dit wil ik zo snel mogelijk proberen te regelen.

Het wordt dus in eerste instantie dus de kliniek.
Hoop dat er wat uit komt en dan ga ik weer verder kijken. Ach gut

Had namelijk ook van iemand begrepen dat de ijzers er af moesten?

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte !

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 08:56

succes en sterkte met je vader en paard!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 08:58

Wat goed van je! Ik vind het een hele verstandige beslissing! Heel veel succes!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:15

Ik zat in het zelfde schuitje. Ben zelf DA assistente en mijn chef wist niet meer wat ze met mijn kreupele paard van 13 aan moest. Ze was hehaaldelijk kreupel. Ik kon twee dingen doen. Naar de kliniek foto's maken of inderdaad ook homeopatie. Ik heb beide gedaan. Ik raad meestal aan om foto's te maken maar bij een oud paard zou ik het denk ik ook niet zo gauw doen. Zeker als hetpaard toch al van zijn oude dag geniet. Ik heb voor de mijne zelf homeopathische middelen bij elkaar gezocht en dat heeft zeer goed geholpen. Ze heeft een gat in een straalbeen (cyste),. Ik heb eerst 5 dagen Traumeel S gespoten. Daarna ben ik begonnen met 3 x per week belladonna. en 3 x per dag Bryonia. Ze loopt met een iets verkorte paslengte maar verder zie je er niks van en ze loopt vrolijk rond te draven. Rijden doen we niet meer. ze mag van de oude dag genieten

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 10:35

Ben benieuwd wat er uit komt.

Heb voor morgen een afspraak staan bij de kliniek Knipoog

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 08:56

iemand nog interesse in de uitslag? Lachen

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 08:58