Ervaringen met beslag met zooltjes en siliconen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Ervaringen met beslag met zooltjes en siliconen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 07:10

poppekontje schreef:
Mee eens!!
Arabesk blijft steeds maar weer te pas en te onpas doordrammen.
Zulke mensen maken Bokt nou net even wat minder leuk.
Het is geeneens leuk meer om op de topics bij beweging en hoefverzorging te kijken want Arabesk
maakt er een irritante gewoonte van om altijd maar door te zeiken over hoe slecht hoefijzers wel niet zijn. Er zullen altijd medestanders en tegenstanders zijn dus nu wordt het echt tijd dat Arabesk eens een andere hobby gaat zoeken i.p.v. dat drammen. Ga nagelbijten of zo maar val ons niet lastig met je gedram.

Clown
Inderdaad, jij bent een nuttige toevoeging in de meeste topics. Komop zeg. Kijk eerst maar eens naar het nut van je eigen bijdrages.

Bokt is nu eenmaal een discussieforum waar iedereen zijn mening mag uiten. Soms kan dat hard aan komen en soms moet je maar bij voorbaat over bepaalde posts heen lezen. Grow up.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 07:21

Even off-topic: Moet eerlijk zeggen dat ik zowel met met Poppekontje als met Wendy eens ben. Somiige mensen dringen wel erg hun mening op en bij die mensen sla ik de posts inderdaad bij voorbaat gewoon over omdat ik weet wat ze zeggen

On-topic:
Mijn paard staat al 6 jaar eerst op wigijzers met gewone zolen en tegenwoordig op gewone ijzers met wigzolen.
Dit vanwege een peesblessure een aantal jaar geleden. Hij doet het er prima op.

Ook ooit een keer siliconen met zoooltjes ghad ivm het voorkomen van een hoefbeenkanteling, ook prima geweest. Nooit last gehad van enige vorm van nadelen hiervan ( zoals aftrappen, zachte stralen etc)
Het ligt ook aan de deskundigheid van je hoefsmid.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 07:41

poppekontje schreef:
Mee eens!!
Het is geeneens leuk meer om op de topics bij beweging en hoefverzorging te kijken want Arabesk
maakt er een irritante gewoonte van om altijd maar door te zeiken over hoe slecht hoefijzers wel niet zijn. Er zullen altijd medestanders en tegenstanders zijn dus nu wordt het echt tijd dat Arabesk eens een andere hobby gaat zoeken i.p.v. dat drammen. Ga nagelbijten of zo maar val ons niet lastig met je gedram.

Als ik een euro kreeg voor elke belediging van jouw kant, ben ik binnen de kortste keren miljonair!

Je hebt ook al iets in een ander topic gezegd. Gebruik nou niet elk topic om mij af te zeiken aub en hou je gewoon bij de discussie ipv persoonlijk te worden!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:48

Arabesk schreef:
poppekontje schreef:
Mee eens!!

Als ik een euro kreeg voor elke belediging van jouw kant, ben ik binnen de kortste keren miljonair!

Je hebt ook al iets in een ander topic gezegd. Gebruik nou niet elk topic om mij af te zeiken aub en hou je gewoon bij de discussie ipv persoonlijk te worden!

Ik probeer mensen te waarschuwen voor jou vreemde uitspraken. Een discussie moet kunnen maar je roept steeds dat mensen de ijzers maar af moeten halen en verteld ze dat ze moeten overgaan op natuurlijk bekappen en dat biks slecht is enz. enz.
Nu ben ik gelukkig realistisch genoeg om jouw uitspraken niet serieus te nemen maar als iemand denkt dat jij kundig bent en jouw uitspraken voor waar gaat aannemen dan kunnen er weleens slachtoffers vallen.
Het gaat me juist over de manier waarop jij Bokkers aanspreekt.
Je roept iets zonder er echt over na te denken of het terecht is wat je te vertellen hebt.
En dat wil ik stoppen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:52

Ik denk wel degelijk na over wat ik zeg hier op bokt.

Ik vind het een beoorlijke beschuldiging dat je zegt dat 'er slachtoffers gaan vallen!' Dit is stemmingmakerij en bangmakerij niet gebaseerd op argumenten!
Als er al 1000 teverden gebruikers zijn van natuurlijk bekappen zegt dat toch al genoeg? Op één uitzondering na, die we allemaal kennen onderhand.

Ik ga hier geen persoonlijke discussie aan. Ga liever in op de vraag die TS gesteld heeft.

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:14

mijn verzorgpaard wil ik de volgende keer dat de hoefsmid komt ook op siliconen laten lopen, zooltjes heeft ze al, en dat wil ik doen omdat het schokken opvangt, want ze is best wel gevoelig is haar voorbenen. als ik bv op het gras rijd in tijden zoals nu, dan heeft ze erg weinig veering en kan ze door als die schokken kreupel raken.

maar, wat zijn jullie ervaringen met zooltjes en siliconen, is het zo dat de stralen etc er heel slecht van worden, dus dat ze daar dan weer kreupel van worden? en hoe lopen jullie paarden ermee? en wat zouden jullie doen in mijn geval?

alvast bedankt Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:58

Ook voor dit topic geldt: discussie mag, met elkaar oneens zijn mag ook. Maar vereist is fatsoenlijk discussieren. Persoonlijk worden hoort daar niet bij!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:56

mijn pony had erg last van haar voorbenen door de artroe. kreeg toen ook ijzers met zooltje met leer en hennep en teer heeft perfet bij haar gewerkt. toen ik alleen recreatie ben gaan rijden heb ik haar gewoon weer op blote voetjes gezet en ze doet het prima. ben er welerg over te spreken.