Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

luna1986 schreef:zodra ze op ijzers gaan slijten de hoeven minder snel, waardoor de hoef ook minder snel gaat groeien.
kokolover schreef:Ben net klaar met de hoefsmid. hij heeft voor mij speciaal beslag gemaakt, zodat ik meet beweging achter krijg. hij heeft al een jaar voor ijzers en net 2 maanden ook achter, alleen was hij iets trager in zijn beweging geworden dus heeft hij dat geprobeerd te veranderen en ik moet zeggen het heeft wel uitgemaakt. ben weer erg blij! er arm>>
, ik kan mij hier geen voorstelling van maken. En dan nog wel speciaal beslag. Lekker voor de portemonnee van je hoefsmid, dat je je zulke dingen wijs laat maken. In plaats van je hoefsmid te sponsoren zou ik eens goed les nemen. Alani schreef:@Opala en Kokolover
sommige paarden zijn achter wat trager. Door wat zwaarder beslag kan er wat meer activiteit komen.
sindbad schreef:De mijne doen er 3 soms 4 maanden mee![]()
En na die tijd gaan ze pas wat los zitten, gelukkig groeien de hoeven niet zo snel dus is het geen probleem dat ze er zo lang op staan.
En slijtage hebben we geen last van, we rijden ook buiten enz. Maar soms worden de hoefijzers zelfs twee keer gebruikt.

xxappiexx schreef:Mijn paard doet maximaal 6 weken met haar ijzers, de ijzers zijn dan nog niet te erg versleten maar haar hoef is dan zoveel gegroeid dat het ijzer de groei belemmerd.
xxappiexx schreef:Ja wat? Ik zorg toch ook dat de boel bijgehouden wordt. Dat de hoefwand de kans niet krijgt over het ijzer te groeien.
Ik weet niet wat jij dan erg vind, haar hoeven groeien snel, ze heeft platvoeten dus moet het regelmatig begehouden worden, daarvoor heeft ze ijzers nodig.
toen ik haar kocht had ze ook achter ijzers maar die zaten eronder omdat dat "mooier" stond volgens hen, die heb ik dus ook meteen af laten halen.
Ik zou wel willen dat ze zonder ijzers kon maar dat gaat nu nog niet.
Armaris schreef:
Echt iets om trots op te zijn
De hoefwand zal wel allang over het ijzer gegroeid zijn
knightloekie schreef:ik moet zeggen dat er best veel verschil tussen zit bij sommige... echt van 6 tot 12 weken...
Ik zie dat bij mij op stal ook.. die van mij staat toch echt als een van de langste op zijn ijzers..