Jumper heeft ineens 4 superdikke benen, wat kan dit zijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 11:17

Het zou ook komen door teveel eiwit in het gras. Mijn pony heeft het ook gehad omdat hij weel teveel eiwit op slaat.

JollyJumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 17:44

Mijn paard staat niet in de wei (hebben we helaas niet) maar wel de hele dag buiten in de paddock. Dus van gras komt het niet, en van te weinig beweging ook niet. Het is naar alle waarschijnlijkheid toch een virusje geweest. Gelukkig gaat het nu weer goed met hem.

x_Lys

Re: Jumper heeft ineens 4 superdikke benen, wat kan dit zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:52

Misschien kan je aan droes denken. Dat zweld alle klieren op, en soms heve koorts is niet altijd zo is al is eerder gebleken. Vaak zwellen de klieren zo op dat ze moeilijk kunnen eten en dan spat de klier ineens open, maar ik denk ook niet dat dat het geval is eigenlijk, want dan zou het andere paard het ook moeten hebben gehad, zo'n open spatende klier. Wel gaan ze daar erg van hoesten

shantihdior

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 09:32

Lang geleden op een stal waar ik stond hadden wij ook zoiets.Van de 35 paarden die daar stonden hadden er 30 het.Wij noemden het toe het dikke benen virus.De dierenarts stond ook voor een raadsel.
Allen zijn weer beter geworden, het duurden ong. twee a drie dagen en dan was het weer over.Wat het nu precies geweest is weten we nog steeds niet.