Sommige slimme paarden bedenken wèl dat "kreupel" zijn direct aan "niet hoeven werken" gekoppeld kan worden. Mijn pony heeft het wekenlang volgehouden en ik heb van meerdere mensen een uit-eigen-ervaring-verhaal waaruit telkens bleek dat een slim paard kreupelheid kan simuleren. Dit betekent echter niet dat je niet eerst alle medische redenen moet uitsluiten.
Zo, de dames zijn vandaag geweest en ik ben 'n stuk wijzer geworden!! Het ligt aan 'n paar wervels die niet goed zitten, zowel in de nek als in de rug (op een gedeelte waar ook 't zadel ligt...)! Dit kan o.a. komen door "hangen" aan z'n halster (wat hij toen ik 'm net had redelijk veel heeft gedaan), 'n val (hij is 'n keer flink onderuit gegaan op 't beton) en doordat hij iets raars heeft gedaan in de trailer op weg naar de stal waar we nu staan...
In ieder geval zag je 'm genieten, stond hij zich af-en-toe helemaal uit te rekken en je kon echt zien dat 't 'm erg goed deed.
Nu (de komende 2 weken) alleen wandelen, alleen op z'n landje en als ik er al op ZOU gaan, dan ook alleen stappen.
Over 2 weken komen ze weer en dan gaan ze kijken of hij al iets beter is, zo niet dan sturen ze me door naar 'n soort kraker/fysiotherapeut (iemand die de wervels zal gaan manipuleren, zodoende dat hij daar geen last meer van heeft).
Ik ben blij dat ik 'n beetje weet hoe of wat en 't heeft mij ook bijzonder goed gedaan om m'n paard zo te zien!! Over 2 weken weer 'n verslagje van de behandeling! (voor de nieuwsgierigen onder ons )
WAt fijn te horen dat je nu tenminste weet hoe het met veron is! Waar hij last van heeft enzo... en dat je er tenminste zelf iets aan kan doen. Ik hoop voor je dat hij snel opknapt.
maar ik had vroeger ook een pony die wel comedie speelde.Die had op zaterdag ochtend tussen 10 en 11 last van acute kreupelheid(ik had dan les met de lrv).De eerste keer hebben ze me met de trailer naar huis gebracht,ik laat de pony los in het land en mevrouw galopeert vrolijk weg.De hele week loopt ze prima.Volgende zaterdag morgen 10 uur,ik moets ook nog altijd een half uur stappen naar de les dan had ze geen last.Maar ze zet in been in de bak,ja hoor,weer kreupel.Affijn weer naar huis.Ik deze keer te voet er naast.Thuis op de wei het zelfde liedje kreupelheid over.de hele week weer goed.Volgende zaterdag;pony bij eerste voet in de binnenbak weer kreupel.Toen zei mijn instructeur;en nu geef je ze eens een goede lel en benen.En zowaar,ze was acuut genezen .Hoezo comediant? Maar ik denk dat dit een beetje pony eigen is.
De meeste mensen die zeggen dat het aanstellerij is, komen er van terug! Op een aantal uitzonderingen na, maar de meeste paarden mankeren dan dus echt wel iets. Goed dat je er nu achter bent!!
hum ik heb het zelvde probleem wat je beschrijft met mijn pony... Morgen dieranarts weer bellen ze loopt nu al 2 weken kreupel / onzuiver... Ben benieuwd wat er bij mij uitkomt...