Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
), dus ik had er vanochtend snel wat zonnebrand opgesmeerd van de Etos, maar omdat ik niet elke ochtend naar mijn paard kan om het er op te smeren wil ik zon Field Relief Muzzle halen.

Quartertje schreef:Mijn paardje heeft sinds een paar weken zo'n lapje aan zijn halster en dit ging goed tot vandaag. Hij was aan het rennen en kreeg ineens bijna geen lucht meer doordat het lapje op een of andere manier zijn neusgaten afsloot. We hebben direct het halster af gedaan en hem even op adem laten komen, ben me echt rot geschrokken. Voor mij geen lapjes meer aan het halster, ik smeer hem gewoon een paar keer per dag in met een goede creme.
) Zijn huidje is weer helemaal strak .
Nee ik smeer hem voor en na het rijden in en hij was maar een klein beetje verbrand. Waar ik meer problemen mee heb zijn die @^#$%^& vliegen
mirgino schreef:Quartertje schreef:Mijn paardje heeft sinds een paar weken zo'n lapje aan zijn halster en dit ging goed tot vandaag. Hij was aan het rennen en kreeg ineens bijna geen lucht meer doordat het lapje op een of andere manier zijn neusgaten afsloot. We hebben direct het halster af gedaan en hem even op adem laten komen, ben me echt rot geschrokken. Voor mij geen lapjes meer aan het halster, ik smeer hem gewoon een paar keer per dag in met een goede creme.
dit probleem heb je niet met een gaasmasker of neuslap.
ik heb vorig jaar ook even een spijkerstof neuslap gehad en dat zoog ook in haar neus met ademen
was geen succes,daarom heb ik nu een crusader masker.
nou dat is dus ook nie de bedoeling nou heb ze wer korsjes dus heb ik dr ma op stal en laat ik ze savonds naar buiten!wie kan mij een paar tips geven weet echt nie meer wat ik moet doen! tips zijn welkom groetjes horselover-98@hotmail.com 
Citaat:Oh, op die tour! Maar verbranden hoeft helemaal geen probleem te zijn. Vooral in de woestijn niet. Ik heb 7 jaar in Phoenix Arizona gewoon waar we Paints fokten en de enige keer dat een paard verbrand was, was toen ik geschoren onderbenen afspoot en het paard in de bak zette.
Zolang je ze met de dauw van het gras houdt, hun witte plekken dus droog houdt er is eigenlijk niks aan de hand. Indien wel, ligt het vaak aan het voer. Zoals jullie in mijn profiel kunnen zien loopt er een witkop bij mij rond, maar verder ook 2 blessen en 1 witte neus, niemand verbrand hier zolang ik me aan de regels houd, niet op het natte gras, niet smeren met smeersels, neuzen niet scheren.
Citaat:Ik heb ook wel eens gelezen dat verbranden een teken kan zijn dat er iets mis is met de lever.
Anouar at altijd heel veel distelbloemetjes, die werken zuiverend voor het lichaam (de lever ook)
Dit jaar eet hij ook geen distelbloemetjes meer en hij krijgt geen krachtvoer meer.
Misschien was dat krachtvoer wel slecht voor zijn lever, waardoor hij distels ging eten en waardoor z'n neus verbrande
Citaat:Dat klopt Lenneke_ paarden die wat aan de lever hebben verbranden razend snel en zijn vaak ook wat geelig...
Ik dacht al.... Billy schreef:Ik doe er niks aan, ik verbrand ook 1x per jaar, en dan niet meer, Bill ook.
Als je begint te smeren moet je blijven smeren, dat lukt me niet omdat ik een half uur moet rijden voor ik bij hem ben. En aangezien hij zonder halster op de wei staat is een lapje ook geen optie. Trouwens, dat zou tijdens het drinken nat worden en over zn neusgaten hangen, ook geen optie