Heeeel oude Pony !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:36

Getsie dat mensen alleen aan zichzelf kunnen denken!
Arme ponytje!
Ik zou hem slobber geven en allemaal papperige dingetjes een vitamine stoot is ook een idee.
Ik hoop dat je oom uiteindelijk de beste beslissing neemt!

navarao

Re: Heeeel oude Pony !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:36

hoi

inderdaad geen fijne fotos om te zien!
ik zou ook proberen om met je oom te praten!
ik weet niet of het slim is om hem/haar stro te voeren,want dat is niet goed! fijn dat jij je om dat beestje bekommerd!

ik ben trouwens vandaag voor het eerst hier op bokt.

liefs lisette

Woplala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:37

Ik kan het opzich wel begrijpen dat je oom je nichten dit niet nog een keer wil aandoen, maar zo is het leven, nogal cru gezegd...
hoe oud zijn je nichtjes eigenlijk?? Zij snappen toch ook wel dat dit dier gewoon uit zn lijden verlost moet worden??
Voor iedereen is het pijnlijk om een dier in te laten slapen en afscheid te moeten nemen van iets waar je al jarenlang komt en mee bezig bent, maar voor je pony is het veeel pijnlijker zo door te moeten leven...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:38

Ja een andere dierenarts kan ook geen kwaad..
Second opinion is altijd fijn!
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 05-06-06 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:38

misschien dan inderdaad dat gedicht laten lezen over egoistisch. Ik snap best dat het moeilijk is om zoiets door te moeten geven, maar moet je daarom een paardje laten lijden?

hier even het gedicht:

Als twee bruine ogen je vragen,
Help me ,want ik voel me niet zo fijn
Mag je dan ,omdat je voelt, dit is het einde...
Egoïstisch zijn?
Als je van de dokter hoort,
dit komt nooit meer goed.
En hij krijgt steeds meer pijn.
Mag je dan ,omdat je hem niet wilt missen...
Egoïstisch zijn?
Als twee lieve bruine ogen zich sluiten gaan.
Voorgoed en je zonder hem naar huis toe moet.
Met het halster in je hand en een hart vol pijn.
Dan probeer je jezelf te overtuigen,
dit was het beste.
Ik mocht niet Egoïstisch zijn.
Vele jaren was hij bij ons,
elke dag samen was een feest.
En in al die fijne jaren Is hij zelf niet een keer...
EGOÏSTISCH GEWEEST.

Woplala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:39

jashin schreef:
heeft het paard niis anders wat mijn paard is 21 en die ziet er nog helemaal gezond uit?

als dit paard pas 20 is en er nu al zo oud uit ziet kan het mischien ook iets anders zijn!?

Ze is IN de 20...

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 12:42

Ze is idd in de 20, mss had ik beter gezegt, eind de 20 (mss wel begin de 30).

Nichten zijn 15 en 12....dus ik denk wel dat zij dat moeten begrijpen...

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:43

Ik zal echt eerst eens vcontroleren of het paardje nog geholpen kan worden, zorg dat haar gebitje in orde is en voer haar bij.

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 12:45

Gebitje is niet in orde, ze heeft nog maar 1 tand, dus ze krijgt vanalle "slobberachtige dingen" dat ze goe kan opeten.

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 12:47

DA zei dat ponytje eigenlijk niet meer kan geholpen worden, ook niet me vitaminekuur, en ze mocht zelfs geen ontworming meer hebben, want dat zet hem op het vet dat ze nog heeft, en dan gaat het naar haar hersens (op de een of de andere manier)...

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:47

Heb het idee dat de pony wel een stuk ouder is hoor. Ongeveer 30 of ouder. Vooral omdat ze ook geen tanden meer heeft. Ik heb een pony van 26 en die ziet er nog lang niet zo uit. Weet dat dat per pony verschilt maar dit is toch wel een groot verschil.
Vind het wel heel zielig voor je pony. Ik zal als ik jou was eens goed gaan praten met je oom.
Weet je oom ook hoe ze eruit ziet. Ben jij diegene die er voor zorgt of ook je nicht nog.
Heb je haar al lang en weet je ook waar ze vandaan komt.

Mirjam

baukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:49

Jemig....wat naar!
Probeer het je oom duidelijk te maken! Je nichtjes snappen het wel!
Deze pony is echt vel over been, probeer het nog zo fijn mogelijk te maken, haar laatste dagen!
Wat zei de da, die wilde haar een spuitje geven?
Laat hem dan praten met je oom. misschien kan die het hem duidelijk maken!

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:49

Oke, dan lijkt het mij inderdaad beter om haar te laten gaan...
Ik hoop dat je jouw oom kan overtuigen, waarom wilt hij haar geen spuitje laten geven?

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 12:54

Ik ben degene die voor haar zorgt, momenteel moet ik daar voor alle paarden zorgen. Mijn nonkel heeft er daar 4 lopen, en trekt zich niets van de paarden aan. En dus ook niet van Sissi. Kvind het zelf gewoon schandalig. Als je paarden hebt moet je ze verzorgen! Gelukkig dat ik daar nog ben, maar voor alle 9 paarden (want we hebben er in totaal 9) even goed zorgen, neen, dat gaat niet. En het spreek natuurlijk voor zich dat ik eerst mijn paarden verzorg, en dan de zijne hé?
Ze komen nu niets tekort natuurlijk, ik verzorg ze ook, want heb met alle paarden een band. Op 2 van zijn paarden heb ik ook leren rijden, en dan doorverkocht aan mijn nichten... Maar 9 paarden verzorgen is echt wel heeeel veeeel. En als ik dan een beslissing zou willen nemen, om goed te doen, dus om sissi laten in te slapen, dan mag het niet! En hy ziet niet naar zijn paarden om, ik mag ervoor zorgen. Mag ik dan zelf niet een goede en verstandige beslissing nemen ook. Word er echt gek van soms!

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 12:55

foe, moest echt wel even mij beklach doen, moest ff van mijn lever

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:58

Laat je oom vooral duidelijk verstaan dat dit paardje sowieso binnen nu en een aantal weken zal sterven. Als hij weigert haar te laten inslapen omdat hij de gevoelens van zijn dochters wil sparen, heeft dit dan toch weinig zin. Ze zal toch sterven. Zijn beslissing is uitstel maar geen afstel. Misschien dat hij dan wel bijdraait.
Dit paardje ziet echt onnodig af.
Erg veel strekte aan jou toegewenst, want het moet niet leuk zijn om je pony in zulke staat te zien.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:00

Nog even iets toevoegen: Als je je oom heel duidelijk maakt dat dit paardje sowieso zal doodgaan, misschien dat hij er dan niets achter zoekt als je haar dan wel laat inslapen en hem zegt dat je haar dood gevonden hebt. (Het is natuurlijk wel een risico dat je neemt)

ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:05

Ik zelf heb een pony gehad die 35 is geworden.
Toen hij een jaar of 28 was werd hij ook ineens heel erg mager alles gevoerd niets hielp totdat ik Master Seniorenmueli heb ontdekt.
De pony zag je opknappen.
Hij heeft door dit voor absoluut langer geleefd want ook wij zeiden dat we er een einde aan moesten maken totdat we dit voer ontdekte.
Probeer dit nog want ik ken veel meer mensen die echt hun oude diertje hiermee een langer leven hebben kunnen geven.

Woplala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:08

Evikes schreef:
Ik ben degene die voor haar zorgt, momenteel moet ik daar voor alle paarden zorgen. Mijn nonkel heeft er daar 4 lopen, en trekt zich niets van de paarden aan. En dus ook niet van Sissi. Kvind het zelf gewoon schandalig.

Dan is het toch duidelijk?? Hij doet er niets voor en jij wel, hij neemt dus ook geen verantwoording op zich maar mag wel bepalen dat Sissi niet mag worden ingeslapen, ik had allang de stap gezet en haar naar de paarden hemel laten gaan...

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 13:09

Ga ik zeker eens proberen! Van welk voeder is dat? (cavalor, ...)

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:10

Nou als ze nu toch nog even in leven blijft .. moet je er wel meer voer in stoppen.. Als paarden oud zijn wil nog niet per definitie zeggen dat ze zo mager moeten zijn. Mais schijnt wel een goede dik maker te zijn. En flink wat ruwvoer bijvoeren. Misschien ook wat langer op gras laten staan.

ruitersport

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:17

Ik voerde mijn oude pony 4 kilo Senioren muesli van Master ( het merk is dus Master ) word gemaakt bij van Cooten voeders en dan Luzerne erbij als ruwvoer.
Kuil, gras, mais heeft echt allemaal geen zin ze krijgen het door het gebit niet meer weg.
Echt ik spreek uit ervaring de Senioren muesli en wat Luzerne...

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:18

ruitersport schreef:
Ik voerde mijn oude pony 4 kilo Senioren muesli van Master ( het merk is dus Master ) word gemaakt bij van Cooten voeders en dan Luzerne erbij als ruwvoer.
Kuil, gras, mais heeft echt allemaal geen zin ze krijgen het door het gebit niet meer weg.
Echt ik spreek uit ervaring de Senioren muesli en wat Luzerne...

je hebt dus nog wel mais poeder wat je aan moet maken met water. Maar idd ik zou ook gaan voor senioren muesli als dat helpt.

Jaimyliefje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:21

veel sterkte ermee, maar als het kan zou ik dat voer echt nog proberen!

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 13:25

Kga dat voeder zeker proberen!