Mager ruintje niet voller te krijgen!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_steef_

Re: Mager ruintje niet voller te krijgen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 16:27

Even een update:

Hij krijgt iets meer dan een week van 's ochtends 8 tot 's avonds 11 weidegang met een veel jong gras.
Na 2 dagen kreeg hij eiwit bultjes. Dus nu gekozen om de luzerne te laten staan. Wel krijgt hij nog olie bij zijn brokken.
De brokken zijn nogsteeds de subli Maar ik zit heftig te onderzoeken om over te stappen op een ander voer. (tips of ervaringen)
Hooi krijgt hij nu drie plakken omdat hij de rest niet meer op eet maar door zijn stal loopt.

Hij is in een week tijd goed aangekomen. Zijn ribben zijn alleen nog in het midden zichtbaar. Super dus nu. Alleen jammer dat zijn spiertjes weg zijn.

Hij voelt zich ook een stuk blijer! Hij galoppeerd en bokt lekker mee als ik gek door de wei heen ren!

Gisteren foto's genomen. Dit is de enige die gelukt is (vervelend zo zonder schermpje)

Afbeelding

Dit was hij van de winter:

Afbeelding

Bloedonderzoek heeft hij tijd terug al gehad. Toen idd wormen. Vandaar mijn strakke ontworming nu!
Volgens DA zou daar nu niet heftigs afwijkends uit komen.
Ik had voor mezelf al bepaald dat ik de grens bij juli had gelegd om het alsnog te laten doen bij een andere DA.

Maar gelukkig kan gras wonderen doen, voor hoe het er nu uitziet. (even afgeklopt)

RockyLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:29

Mijn paardje was eerst ook niet dikker te krijgen, nu krijgt hij elke dag broodkruimels bijgevoerd (halen wij gratis bij de bakker) Werkt echt super!

_steef_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 16:37

nog even vergeten te melden dat het volgens de DA een combinatie was van te weinig energie in het voer (en dat te laat opgemerkt)en groeien. Dat alles wat een volgroeid paard in de breedte stopt hij in de hoogte stopte. En hij nu eventjes is gestopt met groeien en vandaar snel aangekomen is.

Hij is voordat hij vermagerde verhuisd en heeft een ander merk brokken gekregen. Daarnaast hooi ipv kuil.

Maar daar ga je over nadenken als het te laat is en hij ineens vermagerd. En 1+1=3 zullen we maar zeggen..

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:38

tandarts!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:47

Fijn dat het beter gaat!
En een jaarlijke check van de tandarts is altijd goed

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:42

mijn fjord was ook erg mager en niet dik te krijgen, tot ik haar bietenpulp bij ging voeren, toen ging het hartstikke goed. Met maïsmeel moet je uitkijken, dat kunnen paarden minder goed verteren (heb ik van iemand gehoord). Nu die van mij op de wei staat ben ik gestopt met de bietenpulp.