Paard drinkt tijdens het eten van hooi

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:45

Bij ons sopt de hele stal zo ongeveer.
En moet je eens proberen om het kuil aan de andere kant van de stal te gooien, dan word het óf op en neer lopen óf je kuil verplaatsen

Nouska

Re: Paard drinkt tijdens het eten van hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:37

Wij hebben ook een sopper , ze doet het al van kleins af aan. Ik vind het eigenlijk wel een grappig gezicht, maar de bende die ze er altijd van maakt

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:41

De mijne doet dat ook. Heeftie van zijn mama geleerd, die deed precies het zelfde. Ik vind het schattig, hij is altijd heel druk in de weer, eerst een deel van zijn hooi verplaatsen, daarna hapje, even soppen, kauwen en dan hap slik weg. Moet zeggen dat het wel altijd een natte bedoeling is in de buurt van zijn drinkbak maar ach, daar heb je een baasje voor hè? Die mest wel weer uit...

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:08

Jip deed dit vroeger nooit toen hij bij ons hooi kreeg. Tegenwoordig krijgt hij kuilgras en daar doet hij het ook niet mee. Maar toen ik nog eens op vakantie was met hem, waar ze geen kuilgras voerden maar hooi, sopte hij zijn hooi ook. Terwijl hij dat dus eerder nooit gedaan heeft. En toen we thuis kwamen en hij weer kuil kreeg, stopte hij dat dus ook weer.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 20:25

Die van mij doet t ook. Ik laat z'n hooi gewoon naast z'n waterbak liggen. Heb geen zin in een hele natte stal. Er liggen matten in z'n stal. En waar z'n hooi ligt leg ik geen stro. Zo kan ik elke dag het hoekje schoonmaken. Z'n waterbak maak ik ook elke dag netjes schoon.

LMsWinnetou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 20:27

lorenzolover schreef:
of je paard vind het te droog en vind het nat lekkerder doet tie van mij ok

hij vind kuilgras namelijk lekkerder

Mijne doet het zelfs met zn kuilgras

AnneOmie

Re: Paard drinkt tijdens het eten van hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 09:50

Mijn paard sopt ook graag met zijn hooi Niets raars aan dus

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 09:56

Wat ik wel doe is het hooi in een hooinet voeren, dan gaat mevrouw het in ieder geval niet door de hele stal slepen.
En elke dag maak ik de drinkbak schoon, hooi eruit halen en met een schuursponsje uitborstelen en goed het water doorspoelen.