doen of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

naomivenema

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 17:59

torette schreef:
in ieder geval bedankt voor jullie reacties. dat paard terug brengen zal geen optie zijn! Met die foto's mag ik naar mijn eigen veearts. De veearst die het paard gekeurd heeft, heeft gezegd dat het paard gewoon goed geschikt is voor in de sport!

maar moet je dan persee (denk niet dat ik grof ben)een paard hebben voor sporten?

torette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 18:20

nee je bent niet grof, en ja dat moet perse!

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 18:25

En wat vind je zelf van dat 2e paard, spreekt dat dier je aan? Denk je dat je daar wel een klik mee hebt?

torette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 18:30

Ik ben er nog niet bij wezen kijken! Ik heb m al wel eens gezien! En heb er een foto van. T is een leuk ding om te zien...

Knavia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:59

Ga gewoon eens naar het andere paard kijken, en spreek af dat je 'm een maand op proef mag. Als ie na een maand dagelijks rijden nog steeds OK is (je kan je eigen veearts nog even buigproeven laten doen) dan zou ik 'm nemen.
Dagelijk moeten vechten met het beestje dat je nu hebt is ook niet leuk, en als dit nieuwe paard na 1 maand niet OK is dan vraag je je geld terug.

Espoir_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:03

Knavia schreef:
Ga gewoon eens naar het andere paard kijken, en spreek af dat je 'm een maand op proef mag. Als ie na een maand dagelijks rijden nog steeds OK is (je kan je eigen veearts nog even buigproeven laten doen) dan zou ik 'm nemen.
Dagelijk moeten vechten met het beestje dat je nu hebt is ook niet leuk, en als dit nieuwe paard na 1 maand niet OK is dan vraag je je geld terug.

Dat zou ik dus ook doen,, maar je moet het echt compleet zelf weten..

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:59

denk dat dat inderdaad je beste optie is dan.
jammer hoor, van dat 1e beestje. als ik jou was hield ik die zowiezo niet (hou niet van vechten met m'n paard ). maarja, je hebt sportambities, dus maak dat heel goed duidelijk aan de arts die paard 2 gaat keuren. vertel waarvoor je 'm voor hoeveel jaar verwacht te gaan gebruiken. laat ze kritisch zijn!
succes, hoop op goede afloop voor je.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 07:23

Jeetje wat ontzettend vervelend voor je zeg!! Echt balen joh.
Kan het nog genezen wat je huidige paard heeft? Of kan dat wel, maar kost dat ontzettend veel?
Ik zou nooit een paard met spat nemen. Ik ken een paard die dat heeft en blijft zijn hele leven kreupel, staat al anderhalf jaar op rust, maargeen verbetering.
Ik zou deze terug doen bij de eigenaar als dat lukt (want het was natuurlijk niet normaal dat niemand op het paard rijden kon en nu ook nog eens kreupel is) en naar een goed 100% klinisch goedgekeurd paard te kijken die goed mak is. Die zijn er vast wel .
Ben benieuwd hoe het afloopt.. Veel succes!

torette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 08:43

Bedankt voor jullie reacties! Ik twijfel nog steeds hoor, ik dacht eerst eigenlijk stiekem wel: ik ga m ruilen. Ik heb nu wat research gedaan naar spat, en met jullie reacties erbij, ga ik toch twijfelen! Ik ben bang dat ik dan straks met nog minder eindig dan ik nu heb. Dit paardje kan ik als het moet, nog even (laten) doorrijden en verkopen. Dat levert mij meer op dan een paard met spat. Maar goed dat is weer een ander uiterste...

yyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 09:59

torette schreef:
Bedankt voor jullie reacties! Ik twijfel nog steeds hoor, ik dacht eerst eigenlijk stiekem wel: ik ga m ruilen. Ik heb nu wat research gedaan naar spat, en met jullie reacties erbij, ga ik toch twijfelen! Ik ben bang dat ik dan straks met nog minder eindig dan ik nu heb. Dit paardje kan ik als het moet, nog even (laten) doorrijden en verkopen. Dat levert mij meer op dan een paard met spat. Maar goed dat is weer een ander uiterste...

dan zou ik dat denk ik doen als ik jou was...

mischien ontstaat er bij het doorrijden wel een band het paard komt natuurlijk in een totaal vreemde situatie.

en als het uiteindelijk toch niet gaat kun je hem alsnog verkopen en een paardje wat wel bij jou past weer kopen..

Ver2006

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:25

Ik ben ook wel benieuwd hoe dit af gaat lopen...
Wat overduidelijk is is dat paard 1 weg moet. Daar heb je geen plezier in en zal je ook niet krijgen, denk ik.
Om een paard met spat te nemen is nogal wat. Ze hebben er jaren geen last van en ineens gaat het opspelen en irriteren. Danm kunen ze er dus overduidelijk, niet meer mee lopen, laat st5aan sporten. Elke dierenarts heeft zn eigen mening, maar ik heb een half jaar geleden een paard gehad die ik wilde kopen, die heb ik laten keuren, klinisch perfect op de foto dus spat. De arts vroeg me waarvoor ik het dier wilde gebruiken. Het dier was voor de sport, dus hij heeft me ten stengste afgeraden dat dier te kopen.

Mijn mening is, vraag een second opinion bij iemand die het verhaal NIET kent....

claudianoa

Re: doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:16

als je de kans krijgt zou ik hem nemen, je kan het paard wat je nu hebt ook niet zomaar verkopen en nu weet je dat ze het goed krijgt. Een paard doet niet voor niets zo! succes