wat te doen bij gebroken been ???? laten inslapen????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selmah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:39

Het ligt aan de breuk denk ik, verder: goed overleg met de dierenarts kan geen kwaad. Maar als er kans is op genezing zou ik er zeker voor gaan....!
Mijn paard heeft 2 jaar geleden haar been gebroken, net boven het gewricht, gelukkig niet doorgescheurd, anders was het einde verhaal geweest... Ik moest haar 6 weken op stal houden, en: nu is alles genezen, we crossen, springen, dressuren er weer lustig op los...

LuckyRemi

Re: wat te doen bij gebroken been ???? laten inslapen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:32

Wij hebben precies hetzelfde gehad! We hebben ervoor gekozen om het toch te proberen..en het gaat nu super met hem! Het heeft heel erg lang geduurd voordat hij weer helemaal beter was, maar het is hem toch gelukt!
Het heeft super geholpen dat hij echt beter wou worden, maar ik zou toch maar naar de dierenarts gaan en vragen wat het verstandigste is..moeilijk te zien vanaf de computer..maar het kan dus wel!
Veel sterkte en succes in ieder geval..

ikke20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 23:24

mijn pony is nu 29 en is 2 jaar geleden door een ander paard getrapt. toen is er een klein botje in der voorbeen gebroken. heft ze niks van laten merken het is in het bos gebeurt en ben met haar naar huis gelopen na een week wa het helemaal dik ik ermee naar de dierenarts. was het ontstoken zei ze. dus antibiotica. na 2 weken nog niet over dus weer terug toen kreeg k een andere da. hij meteen foto'gemaakt bleek het gebroken te zijn. k had het alniet meer d8 dak der kwijt zou zijn. dus hij het bekeken en helemaal aan mij uitgelegd. dus ze moest de wei op (stond ze altijd al) dus 2 maanden alleen stapen en 2 x per dag met een of ander agressief spul insmeren en dan 1 week wel 2 weken niet. daarna terug was iets genezen maar neit veel maar zolang ze er geen last van had dus weer rustig opgebouwd. merk wel met springen dat ze er soms lat van heeft en ze is wel eens erg stijf. maar ze loopt nooit kreupel. bn blij dat ik het toen zo heb gedaan ben wel neidig geweest op die ene da die had gezecht dat het een ontsteking was. maar in jou geval zou het goed aan de da vragen en kijken of het goed i vooral omdart ze nog jong is denk ik dat het wel kan veel succes ermee.