Jaarling door fout dierenarts bij castratie ingeslapen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

naomivenema

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 17:55

ieuw dat is sielig

Alvaron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:52

Knor schreef:
Het lijkt mij dat de dierenarts is verzekerd voor dit soort dingen en als het een fout is van de DA hij daar voor op moet draaien (of zijn verzekering dus) Het lijkt mij erg sterk dat je paard je op eigen risico geopereerd wordt. Een DA kan jou zoveel laten ondertekenen als hij wil maar het gaat erom hoe het in de wet geregeld is. Ik zou dus maar even rechtsbijstand raadplegen als je dat hebt

Ik ben zelf 2x onder narcose geweest. Beide keren moest ik een formulier ondertekenen dat het ziekenhuis niet aansprakelijk zou zijn i.g.v. mijn overlijden. Dus waarom zou dit niet in de diergeneeskunde gebeuren?

Natascha13

Re: Jaarling door fout dierenarts bij castratie ingeslapen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 14:56

Luckystory schreef:
Ik zou denken dat de DA verantwoordelijk is.

Zoals al eerder is gezegd, is er bij Friezen een groter gevaar, waarschijnlijk is de boer of de mensen die hem gekocht hebben(ligt eraan wie de operatie wilde)verantwoordelijk.

Garfield

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:09

Vlimmen schreef:
Dan is het gewoon een anesthesierisico en draait de eigenaar voor de kosten op......

En daarom sluit ik altijd een anesthesieverzekering af.............

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:57

jeetje wat een rot situatie joh!
ik was een keer op kamp bij een friezenstal en toen werd er ook een fries gecastereerd. toen vroegen wij ons al af waarom hij staande moest blijven. toen vertelde de dierenarts dat een fries nooit liggen gecastereerd mag worden omdat hij anders achter verlamd kan worden. ik weet er verder ook niks van maarjah misschien handige tip bij de volgende keer...

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 07:40

Het is idd een friezenkwaal dat het ruggemerg etc beschadigd kan raken tijdens operaties.
Als fokker van friezen ben je je daar ook van bewust neem ik aan.
Daarbij neemt een DA geen onnodig risico bij een operatie en als het staand gedaan had kunnen worden hadden ze dat heus gedaan. Sommige klophengsten moeten liggend gedaan worden omdat je er anders niet bij kunt.

Ik vind niet dat je meteen kunt roepen dat er een zenuw doorgesneden is als je dat niet zeker weet.
Het is waarschijnlijk een l*llige samenloop van omstandigheden en de arts is er net zo ziek van denk ik.

cremellogek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 07:45

Er zit helemaal geen zenuw onder in de buik die verlamming kan veroorzaken als je die door zou snijden. Dus dan moet het idd die friezenkwaal zijn..

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:06

Volgens mij kan de DA hier niets aan doen, ze moeten lang op hun rug liggen, en dat is niet goed. mijn paard was n.l ook een klophengst en wij hebben hem ook laten opereren. Hij was toen 3.
Je moet ook een risicoformulier ondertekenen, voor het geval er iets gebeurd, of als je paard niet meer bijkomt uit narcose. Bij mijn paard is gelukkig alles goedgegaan.

Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 16:06

De dierenarts schijnt nu gezegd te hebben dat er sprake was van hartspierverzuring. Er is nooit een formulier getekend door de boeren. Tis vervelend allemaal.