Nee toch!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Re: Nee toch!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 01:02

poppekontje schreef:
Ik denk ook meteen dat het paard kreupel is geworden door het natuurlijk bekappen.
Daar krijgen de pezen een behoorlijke opdonder van en dat kan zelfs ook hoefbevangenheid geven.
Ga toch a.u.b. goed luisteren wat je DA zegt en als hij ijzers adviseerd, doe het dan ook.
Natuurlijk bekappen is echt niet gezond. Natuurlijk zullen er best paarden rondlopen die geen problemen geven als ze natuurlijk bekapt zijn.
Ieder moet doen wat hij of zij denkt dat goed voor het paard is maar ga a.u.b. niet tegen het advies in van de dierenarts.
Hij heeft niet voor niets er zoveel jaren voor geleerd.
Heel veel succes met je paardje.

Het leuke eraan is dat als het géén hoefbevangenheid is,hij van de DA zonder ijzers mag blijven

Natuurlijk bekappen is heus niet ongezond!

Nog leuker :

Het paard was een maand geleden natuurlijk bekapt,en pas na een maand gaat hij last krijgen van de pezen terwijl alles goed ging??Sorry hoor,maar dat is een sterk verhaal als dat door het NB komt hoor

Nee hoor,hij loopt nu weer net zoals voorheen,dus het zullen de pezen geweest zijn en NIET het NB

Toch bedankt voor de reacties

We gaan nog wel foto's maken voor de zekerheid

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 01:05

Mensen, aan reacties of NB gezond is of niet heb ik niets aan Ik weet wel dat hier altijd een grote discussie over zal zijn

Lermy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 09:30

Misschien zit het probleem hoger in het been?
Hoe loopt ze precies? Heeft ze een verkorte pas naar achteren of naar voren? Hoe gaat het op de volte?
Ik dacht 2 weken terug dat mijn merrie (alweer) hoefbevangen was, dus dierenarts en medicijnen. Maar zij had ook lang niet alle symptomen. Ze stond niet typisch, geen koorts enz.
Ze had duidelijk pijn aan haar rechterbeen....ze zette deze heel voorzichtig naar voren. Zachte grond ging beter dan harde.
Waarschijnlijk heeft ze een verrekking in haar schouder opgelopen na een bok-partij in de wei. Nu na 2 weken loopt ze weer helemaal zuiver!
Laat je weten hoe het verder gaat?

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 12:01

Armaris schreef:

Nog leuker :

Het paard was een maand geleden natuurlijk bekapt,en pas na een maand gaat hij last krijgen van de pezen terwijl alles goed ging??Sorry hoor,maar dat is een sterk verhaal als dat door het NB komt hoor

Nee hoor,hij loopt nu weer net zoals voorheen,dus het zullen de pezen geweest zijn en NIET het NB

Ik ken paarden die zelfs na een paar maanden tot een half jaar kreupel gingen lopen door NB.
Vooral spieren in de schouders waren overbelast omdat ze behoorlijk lager in de hielen kwamen te lopen.
Bij een geleidelijke overgang en een gezond paard zonder voorgeschiedenis verloopt zoiets probleemloos.
Paarden die al eens spierproblemen hebben gehad of andere ellende willen na de overgang naar NB nog wel eens problemen krijgen.
Hoop dus niet dat dat bij jouw paard het geval is.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 12:12

henny_w schreef:
Armaris schreef:

Nog leuker :

Ik ken paarden die zelfs na een paar maanden tot een half jaar kreupel gingen lopen door NB.
Vooral spieren in de schouders waren overbelast omdat ze behoorlijk lager in de hielen kwamen te lopen.
Bij een geleidelijke overgang en een gezond paard zonder voorgeschiedenis verloopt zoiets probleemloos.
Paarden die al eens spierproblemen hebben gehad of andere ellende willen na de overgang naar NB nog wel eens problemen krijgen.
Hoop dus niet dat dat bij jouw paard het geval is.

Nee want hij had waarschijnlijk een misstap gedaan en pijn gekregen aan zijn pees en daardoor een tijdje kreupel gelopen

Nu loopt hij net weer zoals voorheen,dus geen problemen meer

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 12:13

Lermy schreef:
Misschien zit het probleem hoger in het been?
Hoe loopt ze precies? Heeft ze een verkorte pas naar achteren of naar voren? Hoe gaat het op de volte?
Ik dacht 2 weken terug dat mijn merrie (alweer) hoefbevangen was, dus dierenarts en medicijnen. Maar zij had ook lang niet alle symptomen. Ze stond niet typisch, geen koorts enz.
Ze had duidelijk pijn aan haar rechterbeen....ze zette deze heel voorzichtig naar voren. Zachte grond ging beter dan harde.
Waarschijnlijk heeft ze een verrekking in haar schouder opgelopen na een bok-partij in de wei. Nu na 2 weken loopt ze weer helemaal zuiver!
Laat je weten hoe het verder gaat?

Dit is precies hetzelfde als bij de mijn!Ook geen koorts,geen typische stand,wel zette hij zijn voorbenen naar voren.
Morgen zijn we ook 2weken verder en hij loopt weer zoals voorheen

ik zal laten weten wat de foto's hebben uitgemaakt

Lermy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 13:12

raar zeg, 2 paarden met hetzelfde probleem
Ik ben heel benieuwd wat er uit de foto's op te maken valt!
Zou het erg fijn vinden als je mij dan zou willen pm-en, of het hier in het topic verteld!

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:44

Antheman schreef:
Te dunne zolen heb ik helaas ervaring mee. Ik heb de hoefsmid er uit gegooid.

Lol - hier nog één.

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:14

ik zie geen reactie op dit stukje (die website) op hoefnatuurlijk staan?

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 23:00